6maanden en niet willen slapen!

hallo iedereen

Dit is mijn eertse reactie op deze forum.
Na overal te hebben gezocht en gelzen over slapen, slaaprituelen, wat te vermijden enzo verder, denk ik dat ik even mijn situatie uitleg.
Met de hoop dat er moeders zijn die dit zouden herkennen en wat tips kunnen geven.

Mijn dochter Alyssa is nu bijna 7 maanden oud in februari.
Van het begin af aan heeft ze altijd wat problemen gehad met het slapen, nooit vast nooit lang, na het eerste maand was het duidelijk dat we er iets aan moesten doen. Dan heb ik informatie gezocht over inbakeren, en dat heb ik dan ook gedaan.
Al gauw bleek dat ze op deze manier beter sliep, en vooral langer.
Tot 5 maanden heb ik het gedaan en toen dacht ik wel dat het tijd was om daarmee te stoppen, dan heb ik haar telkens losgemaakt in haar slaap. Ze kwam wel rapper wakker maar ze sliep toch al een tijd niet ingebakerd.
na een week of 2 legde ik haar na haar laatste voeding (al slapend) in haar bedje, zonder in te bakeren.
Het begin was heel lastig na 1 uur kwam ze wakker en huilde, ik liet haar huilen en om de 5 a 10 min even op haar kamer zonder licht om haar speentje te geven.
de eerste drie dagen huilde ze bijna 3uren aan een stuk!!
Dan beterde het. ze kwam wel enkele keren wakker, maar haar speen geven en ze was terug vertrokken.
Maar ons geluk was van korte duur dat heeft ze maar een week of zo gedaan.
Daarna kwam ze elke dag ongeloofelijk maar waar wakker tussen 23uur en 23.30uur. Dat ze altijd zo stipt was vond ik vreemd dacht dan dat het van de honger was, dus geef ik haar nu eerst koekjesmeelpap daarna gewoon borstvoeding, ze valt wel in slaap ik maak ze geregeld wakker zodat ze genoeg drinkt. dan leg ik ze in haar bedje. maar elke dag komt ze wakker.

Ik moet er ook wel bij vermelden dat ze nu overdag nog minder tot bijna niets slaapt een half uutrje na haar middag eten en half uurtje na fruitpap, dan is ze wakker van 18u tot 21u voor haar laatste voeding. Ze wacht met slapen tot de momenten dat ze aan de borst ligt. Dab is ze vertrokken vanaf ik ze leg is ze na 15 min wakker!!

Ze was afgevalen vorige maand, en ik denk dat het is van al dat gehuil tussen 23u tot 02u s’nachts. Nu is ze gelukiglijk bijgekomen. het is een klein etertje het moet verspreid zijn.

ik weet eigenlijk niet meer wat ik moet doen?
Ben ik te vroeg gestopt met inbakeren?
Of moet ze nog leren haarzelf in slaap te brengen? en hoe leer ik haar dat?

Help ik weet geen raad meer!!

Pfff moeilijk hoor
Justin is 13 weken en die ligt al vanaf 3 weken in een slaapzak
zo noem je dat toch
En dan heeft hij toch een beetje dat geborgen gevoel in zijn bedje
Die leg ik wakker in bed
De oudste van mij Robin heb ik ook en Ed ook in slaapgewiegt
En dat krijg je zo moeilijk afgeleerd dus ik denk dat je dat beter niet kan doen
Ik weet niet of je hier iets aan hebt maar er komen vast nog meer tips van de andere mama`s hier op het forum
Ik wens je heel veel succes en sterkte want het is slopend

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Bedankt voor je reactie Heleen.

Slaapzak helpt blijkbaar niet in het begin had het ook geen effect, het probleem zijn vooral haar armpje daarmee weet ze geen weg en slaat en beweegt voortdurend daarmee. Met inbakeren bedoel ik dat ik ze helemaal inwikkel in een lakentje zodat haar armen niet meer zo beweegelijk zijn dan is ze lekker ingeduffeld. Meschien ben ik daarmee te vroeg gestopt. Maar dan vraag ik me af als ik dat terug zou doen, hoelang mag ik dat doen?

En ik weet dat het inderdaad gevaarlijk is om ze te wiegen dat zijn ze dan zo gewoon en kunnen dan niet anders in slaap vallen.

Ik ben blij dat je gereageerd hebt!.
groetjes.

Waarom niet bakeren, je had daarover advies gevraagd?
Heb je dat ook gedaan over het stoppen?

Als ik jou was zou ik toch overwegen om het bakeren weer op te pikken, vraag het eens na.

Succes, want slapen is wel erg belangrijk voor die kleintjes (lijkt me).

Groetjes Mim

Hoi Samya,

Je schrijft dat je dochtertje afgevallen is, mogelijk van het vele huilen.
Uit je bericht haal ik ook dat ze borstvoeding krijgt.

Heb je al, evt. in overleg met een arts of lactatiedeskundige nagegaan of ze wel genoeg voeding krijgt? Mogelijk maak je niet genoeg melk aan en is ze daarom zo huilerig en slaapt ze daarom zo slecht.

Dat zou dan ook het gewichtsverlies kunnen verklaren.

Alle sterkte me je kleine wakkere meisje!

Groetekes, Sje

mimpie,
ik had informatie daaromtrend opgezcht en toen de vroedvrouw nog kwam, heb ik het erover gehad met haar en met haar hulp heb ik dat leren doen. Wat ook hielp toen ik des tijds vroeg wanneer ik daarmee moest stoppen kreeg ik antwoord dat elk kind anders is dat het gelijdelijk aan zou komen en dat ik het wel zal zien wanneer ik kan afbouwen. Daarom ben ik aan 5 maand mee gestopt omdat ik schrik had dat ze nooit zonder zou kunnen slapen. Eigenlijk weet ik niet hoelang dat het mag gebeuren.

en mercikes he.

sje,
ik heb op haar voeding gellet en wat meer moeten aanleggen van cb en regelmatig laten wegen, zo konden ze zien of het beterde. Het kon inderdaad zijn dat ik wat minder melk aanmaakte met de overstap naar vastevoeding, eventueel stress, dat ik daarom minder melk had. Maar ze is terug goed bijgekomen. cb zei ook dat het bij borstvoeding voorkwam dat de baby’s die borstvoeding kregen en bepaaldmoment niet veel of niet bijkwamen voor een kort periode.
Was dat nu ommij gerust te stellen ik weet het niet. Maar zelf ei ik dat ze goed bijgekomen is aan haar gezichtje en buikje.
Maar bij mijn volgende bezoek in het cb zal ik zien wat haar gewicht is en eventueel flesvoeding bijgeven als ze mij dat adviseren.

Meschien ben ik te vroeg gestopt met bakkeren, ik zal het deze nacht terug proberen en zien wat het geeft. Zal wel moeten want ik weet geen andere oplossing.

Wat zit er dan een verschil tussen de een en de ander baby, mijn zoon is in februarie ook 7 maand, maar hij slaap nog de hele dag door, maar hij is vanaf het begin af aan al een slaap koppy geweest.

Het kunnen zoveel dingen zijn waardoor je dochter niet wil slapen.
*Misschien ben je ook wel te vroeg gestopt met inbakkenen?
*Of misschien is ze overdag te veel wakker dat ze s’nachts oververmoeid is en daarom niet wil slapen.
*Het kan ook zo zijn dat ze zich niet prettig voelt op haar kamertje en het liefst de hele dag bij mama wil zijn.
*En ik zou proberen om haar wakker op bed te leggen, want ze moet zich leren zelf te vermaken.

Moeilijke situatie hoor, meer ideeén wat het zou kunnen zijn heb ik zo niet, want de van mij slaap gelukkig van 19:30 tm 8:00 uur dus ik heb er verders geen ervaring mee.

ik wens je veel suc-6 mee, en hoop dat ze binnenkort lekker zal slapen.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Hai Samya!!

Ook ik heb mijn kids ingebakerd. Wij hebben er erg veel baat bij gehad. Maar ik denk dat jou verhaal veel beter te vergelijken is, met het verhaal van mijn zus haar zoontje. Die was net als Alyssa.
Mijn zus heeft heel lang door gebakerd. Wel in overleg met de kinderarts/ wijkverpleeging. Op een gegeven moment heeft zij ook geprobeerd om haar zoontje los te leggen, maar dat lukte niet. Hij was er zo aan gewend geraakt. Ze heeft toen een BAKERZAK gekocht. (volgens mij staat er ergnes op de site al een lijk hierover, zal zo eens kijken of ik hem kan vinden) Dat is een slaapzak zonder mouwen. Er zit een hesje aan de binnenkant. Je kindje heeft dan dus wel zijn armen los, maar dan in de zak. Door het hesje aan de binnenkant, blijft de slaapzak op zijn plaats. En dan dus SUPERSTRAK instoppen. Dekens over dwars in het bed, zodat je veel stof hebt om onder het bedje door te halen. Ik zou totdat je er uit bent, gewoon lekker blijven bakeren. Dan kun je even tot rust komen, en alles even goed overdenken en overleggen met de wijkverpleegster? Als ik 1 ding geleerd heb, van mijn eigen kinderen en van mijn neefje, dan is het wel dat allemaal dingen proberen vaak averechts werkte, alsof ze mijn spanning voelden.
Heel veel sterkte!!
Ik zal even die link opzoeken…wordt vervolgd

groetjes Charon

oh…ik bedoel natuurlijk niet lijk maar link…sorry

charon

Ja, daar was ik weer…

ik heb het even opgezocht:

www. babyslaapzak.nl
of
www.bakerzak.nl

Op die site staat volgens mij precies wanneer en hoe je zo’n ding moet gebruiken. Maar ik zou nog overleggen hoor!! Mijn zus vond het altijd een naar idee dat hij op zijn buik kon gaan rollen, en dan niet meer terug zou kunnen rollen. Een voordeel ten opzichte van gewoon bakeren, is wel dat ze in de bakerzak in elk geval nog iets met hun armen kunnen doen.(zoals opdrukken en dan huilen…)
Je zou (net als MJ ) een camera kunnen kopen, waardoor je rustig vanaf de bank/het bed je kleintje in de gaten kunt houden. Dat scheelt een hoop zorgen maken. (en per ongeluk wakker maken…)
Mijn zus heeft trouwens ook zo’n soort lamp gekocht, waar allemaal draaiende figuurtjes inzitten. Die vormen bewegen dan over de muur en het plafond, Er zitten ook (rustige) muziekjes, en aardgeluiden bij. Haar zoontje werd daar helemaal rustig van…
Nou, meer weet ik zo even niet…

Groetjes Charon

nee ik heb geen tips voor je, ik heb ook geen ervaring met inbakeren enz.
ons dochtertje diantha is in februari ook 7 maanden, maar slaapt goed.
en ik zou zeker je voeding in de gaten houden.
diantha krijgt nu half fles, half borst per dag.
alleen borst is niet meer genoeg. `s avonds krijgt ze een fles opvolgmelk met 3 lepels molenaars kindermeel en dan als toetje de borst. {dan valt ze ook lekker in slaap}
natuurlijk is niet ieder kind een grote eter, maar als ze honger hebben kunnen ze ook niet slapen.
krijgt ze ook al fruit en groente?
enne…ik zou toch maar inbakeren en misschien langzamer afbouwen.
sterkte ermee.

groetjes christa mama van diantha

[URL=http://imageshack.us][/URL]

ik had nooit gedacht dat slapen een probleem zou kunnen zijn.
MJ: dat dacht ik ook eerst maar ze hebben mij gezegt dat het geen kwaad kan dat ze overdag niet veel slaapt, het moet zijn dat ze het niet nodig heeft, ze is graag actief. Dokter zei ook zolang ze vrolijk is actie en levendig is ziet ze er geen probleem in.
Wat haar kamertje betreft, ja we hebben het al geprobeerd met lampje, licht in de gang, geen licht. Maakt allemaal niet uit. Nu slaapt ze wel zonder licht ale ja ‘slapen’.
Ik ben momenteel thuis alle dagen om voor haar te zorgen, ik merk wel dat ze me altijd opzoekt ik denk dat het normaal is omdat ze gewoon is mij rond haar te hebben. Maar voor de nachten zou dat niet wat vroeg zijn voor een soort van scheidingsangst te vertonen?
Wakker op bed leggen bedoel je dan overdag of s’avonds, of bedoel je wanneer het bedtijd is. want meestal slaapt ze tegen dat ik haar in haar bedje leg. wat als ze huilt?

mj bedankt voor je ideetjes he!!

maroesjka: Dank je voor het mee delen van jou ervaring. Daar had ik zelfs nog niet bij stil gestaan dat ze op hun buikje zouden kunnen rollen, Alyssa doet het wel nog niet ook al is ze 6 maanden oud. Ze sliep ook beter toen ze 3maanden was dankzij het inbakeren. Niet slim geweest van me om zo vroeg af te bouwen. Ik denk dat we eens gaan zien voor een slaapzak met lange mouwe of zo een bakerzak.
Wij proberen consequent te blijven, of de buren daarmee akkord gaan weet ik niet!
Bedankt he.

charon: Wat ben ik blij te horen dat er nog anderen zijn die dit wel herkennen. Ik heb die ‘lijk’ hehe, ook al gevonden op deze site dacht ik ik heb dat toen gelezen,natuurlijk nadat ik al gestopt was.In iedergeval bedankt voor je moeite om deze te gaan opzoeken. We gaan vandaag op zoek naar een zak. Want lijkt me wel inderdaad best goed, dat had ik moeten gebruiken als overgang van met dekentjes in te bakeren, naar zo een zak dat losser zit.
Het is inderdaad zo dat sommige zaken averechts werken, ik denk dat het soms de kleine dan ook in verwarring brengt.
Zo een mobieltje wilden wij ook kopen maar dachten omdat ze niet wilde slapen met licht op haar kamer dat ze dan daarmee ook niks was. Maar ik wil het toch ook proberen we zien wel wat het geeft.
Bedankt voor je tips!

Hoi Samya.

Ik was vroeger ook een erg actieve baby(8-9 maanden) en ik sliep overdag dus niet, met als gevolg dat ik s’nachts onrustig wert en elke nacht van 3 tm 5-6 uur hard ging huilen, mijn ouders waren toen ten einde raad naar een paar weken, en uiteindelijk is er toen een kinderpygoloog(hoe je het maar schrijft?) bij gekomen.

En die heeft dus ook van alles geprobeert, maar om een lang verhaal kort te maken.
Ik was zo moe dat ik het leek dat ik actief was, gewoon puur door de vermoeidheid daarom kon ik s’nachts niet meer slapen.
Dus moest ik s’middag op bed om te rusten van 13:00 tm 15:00 uur.
Dit werkte natuurlijk niet meteen want ik schreeuwde het hele huis bijelkaar.
Maar binnen 2 weken sliep ik s’middags en was ik ook s’nachts stil.

Het kan dus zijn dat je dochter zoveel indrukken op een dag op doet dat ze het allemaal niet kan verwerken, als ze meer rust zou krijgen, heel misschien dat het s’nachts dan beter zal gaan.

En met wakker op bed leggen bedoel ik elke keer als je haar op bed legt, s’morgens s’middag of s’avonds maakt niet uit.
Het is natuurlijk erg gezellig als ze bij je in slaap valt maar als ze wakker word denk ze hé wat waar ben ik? waar is mama? met het gevolg dat ze kan gaan huilen.
omdat ze het allemaal even niet meer weet.

En als ze huilt niet in paniek raken, ga gewoon even rustig zitten (buiten haar slaapkamer) en luister goed naar haar hoe ze huilt. (het is niet makelijk maar je leert er wel van)
na een paar keer weet je of er echt iets is.
Mijn zoontje huilt meestal even een kwartiertje als ik hem op bed leg en het gehuil is altijd het zelfde, hij huilt zich dus in slaap.

Je zit op het moment gewoon in een cirkel en dat zul je moeten doorbreken, anders gaat het maar door.
Het zal niet makelijk zijn, maar als je stug volhoud lukt het je zeker weten!!
Of je wat aan mijn tips heb weet ik natuurlijk niet elke situatie is weer anders, maar ik zou zeggen veel sterke en ook deze periode zal overgaan.

O ja… en mocht helemaal niks helpen en je word helemaal gek!
dan kun je altijd de huisarts even bellen.
wie weet dat hij/zij je verder kan helpen.

christa: diantha is een mooi naam.
Hoe wist je dat het niet meer genoeg was je borstvoeding?
Ik geef Alyssa als laatste voeding eerst koekjesmeelpap en dan de borst.
Ja ze eet flink haar groentjes, en fruitpap ook, ze lust ze allebei. Haar groentjes zijn ongeveer 200gr a 250gr en fruitpap zeker nog geen 200 gr ik denk 100 a 150gr.
Ik zal bij mijn volgende boek ook vragen om fles bij te geven.

deze nacht sliep ze door tot 00.20u, eenmaal dat ze haar speen terug had sliep ze verder tot 02.30u, dan was het weer feest!! Ik moet wel zeggen ik hed ze niet ingebakerd, omdat ze al sliep tijdens haar voeding.

daar straks heb ik haar ingebakerd om alleen te slapen in haar box, en amai die sliep zonder te pruttelen! Anders gaat ze niet gauw vanzelf slapen, ze wacht tot ik haar de borst geef. Dus vannacht wikkel ik haar toch zeker in.

Mama’s van 6 a7 maanden oude baby’s hoe ziet jullie dag schema eruit? eten slapen badje.

ALyssa krijgt haar badje om 20.30u en laatste voeding 21u. Want eerder wilt ze niet slapen of moet ik het haar toch aanleren ook al is ze dan nog klaarwakker?

wink

marianne: Ik moet zeggen dat ik daarmee echt inzit, ik wil het beste voor mijn kind. Ben eigenlijk zelfs wat kwaad op mezelf dat ik niet eerder inzag dat het zo ook haar niet ten goede komt.
Vandaag ben ik begonnen om haar te laten slapen in haar eentje wel ingebakerd. Het lukt wel maar voor kort 30 min is het maximum. Ik zal ze nu iedere keer dat ze moe is haar in haar bedje boven leggen, en laten huilen. Of het lastig is voor mij, dat vind ik het minst erge daaraan, het is zij die er het lastiger zal hebben alleen in slaap vallen en uren huilen. Maar het moet wel. We zullen op onze tanden moeten bijten. Dank je voor je uitleg, ik weet nu toch wat zekerder dat het geen kwaad kan als ik haar laat huilen. Ik hoop dat het lukt met zo een zak eventueel een mobieltje, en veel geduld. Als dat ook niet lukt zal ik naar kinderarts stappen.

Van harte bedankt allemaal om jullie ervaringen en weetjes mee te delen.
Ik had eerder mijn probleem moeten zetten op deze forum.

Ik laat in ieder geval weten hoe het verder afloopt .

Hai Samya!!

Ik zal eerst het schema van mijn jongste beschrijven toen hij 6-7 maand was:

7.00 fles opvolgmelk, 210 cc met 2/3 eetlepels bambix (met de papspeen, later met lepel)
9.30 fruit
11.00 broodmaaltjd + fles met 210 opvolgmelk
Dan slapen. Tot een uur of 14.00-15.00 !!!
14.00 drinken + lekkers
17.00 met de pot mee eten + toetje
18.00 onder de douche/in bad
19.00 fles opvolgmelk 240 cc met 4/5 eetlepels bambix

maar dat was ons 'makkelijke kindje…Nu het schema van Thomas:

7.00 anderhalve boterham met 165 cc opvolgmelk
10.00 fruit
slapen. meestal maar een half uur/ uur
12.00 anderhalve boterham met 165 cc opvolgmelk
14.00 drinken + fruit (diksap ofzo)
16.00 165 cc opvolgmelk
slapen. meestal maar een half uur/uur
18.00 warm eten + toetje
Daarna in bad/douche
19.45 naar bed met fles opvolgmelk 165 cc + 6 of 7 !!! eetlepels bambix

zoals je ziet, hadden wij een hongerhals. Hij kreeg opvolgmelk NO 2. Dat mag je geven vanaf 6 maanden!! Vult meer.(maar dat wist je vast al wel) Wij hadden ook voeding voor de hongerige baby. Ik zou maar eens even goed gaan overleggen met de wijkverpleegster. Borstvoeding is uiteraard altijd het beste, en ik vind het knap dat je het zo lang vol houdt, maar misschien is het toch echt tijd om er een fles bij te gaan geven.
19.45

Wij deden Thomas nooit naar bed zonder een fles. Daar werd hij rustig van. Vast ritueel(overdag en s’nachts):

-Luier verschonen
-Inbakeren/in de zak
-Fles geven op de slaapkamer met licht uit, gordijnen potdicht
-muziekmobieltje aan
-in bed
-welterusten Thomas

Dat lukte natuurlijk eerst voor geen meter, maar uiteindelijk, na lang volhouden, lukte het wel. Hij ging zelfs op een gegeven moment over op 1 middagslaapje (met 7 maand) Van wel 2 uur. (nog weinig voor zo’n kleintje, maar voor ons was dat al heel wat.) Hij vond het strakke ritme heerlijk. Op een gegevenmoment viel hij tijdens de fles in slaap in mijn armen, kon ik hem zo weg leggen!! Ik denk dat het heel belangrijk is, dat er na de fles (rustmoment) niet meer van alles gedaan hoeft te worden (geen luier verschonen/ inbakeren etc…) Toen hij 7 maand was, sliep hij dus tussen de middag een uur of 2, en hij ging s’avonds om 19.00 naar bed. Hij werd s’nachts nog wel wakker, maar ook dat werd minder.

Het gaat over hoor, echt waar!!! De vraag is alleen wanneer???
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
Groetjes Charon

hallo samya

wij merkten dat de borstvoeding afnam omdat diantha steeds vaker kwam ook s`nachts weer.
En omdat ik af en toe ook afkolfde zag ik dat het minder werd.
Dus toen zijn we zelf begonnen met bijvoeden (fles) en dat gaat goed.
Dit is het schema van diantha:6a7 uur borstvoeding(ligt er aan hoe laat ze wakker is.
dan naar bed en dan slaapt ze tot 8 uur.dan gaat ze mee naar beneden.
en krijgt ze om 9 uur haar fruithapje.
En om 10uur haar flesje 280ml met 3 eetlepels kindermeel erdoor.
Dan gaat ze weer slapen tot 11.30 en daarna in bad.
Dan om 2uur wilt ze borstvoeding kan ook om 3uur en meestal wil ze dan weer even slapen.
Ook maar een half uurtje hoor.(ze zijn gewoon langer wakker op deze leeftijd).
dan om een uur of 6 haar groentehapje en om 19.30 haar fles en dan gaat ze lekker slapen. groetjes melinda mama van diantha

[URL=http://imageshack.us][/URL]