hallo iedereen
Dit is mijn eertse reactie op deze forum.
Na overal te hebben gezocht en gelzen over slapen, slaaprituelen, wat te vermijden enzo verder, denk ik dat ik even mijn situatie uitleg.
Met de hoop dat er moeders zijn die dit zouden herkennen en wat tips kunnen geven.
Mijn dochter Alyssa is nu bijna 7 maanden oud in februari.
Van het begin af aan heeft ze altijd wat problemen gehad met het slapen, nooit vast nooit lang, na het eerste maand was het duidelijk dat we er iets aan moesten doen. Dan heb ik informatie gezocht over inbakeren, en dat heb ik dan ook gedaan.
Al gauw bleek dat ze op deze manier beter sliep, en vooral langer.
Tot 5 maanden heb ik het gedaan en toen dacht ik wel dat het tijd was om daarmee te stoppen, dan heb ik haar telkens losgemaakt in haar slaap. Ze kwam wel rapper wakker maar ze sliep toch al een tijd niet ingebakerd.
na een week of 2 legde ik haar na haar laatste voeding (al slapend) in haar bedje, zonder in te bakeren.
Het begin was heel lastig na 1 uur kwam ze wakker en huilde, ik liet haar huilen en om de 5 a 10 min even op haar kamer zonder licht om haar speentje te geven.
de eerste drie dagen huilde ze bijna 3uren aan een stuk!!
Dan beterde het. ze kwam wel enkele keren wakker, maar haar speen geven en ze was terug vertrokken.
Maar ons geluk was van korte duur dat heeft ze maar een week of zo gedaan.
Daarna kwam ze elke dag ongeloofelijk maar waar wakker tussen 23uur en 23.30uur. Dat ze altijd zo stipt was vond ik vreemd dacht dan dat het van de honger was, dus geef ik haar nu eerst koekjesmeelpap daarna gewoon borstvoeding, ze valt wel in slaap ik maak ze geregeld wakker zodat ze genoeg drinkt. dan leg ik ze in haar bedje. maar elke dag komt ze wakker.
Ik moet er ook wel bij vermelden dat ze nu overdag nog minder tot bijna niets slaapt een half uutrje na haar middag eten en half uurtje na fruitpap, dan is ze wakker van 18u tot 21u voor haar laatste voeding. Ze wacht met slapen tot de momenten dat ze aan de borst ligt. Dab is ze vertrokken vanaf ik ze leg is ze na 15 min wakker!!
Ze was afgevalen vorige maand, en ik denk dat het is van al dat gehuil tussen 23u tot 02u s’nachts. Nu is ze gelukiglijk bijgekomen. het is een klein etertje het moet verspreid zijn.
ik weet eigenlijk niet meer wat ik moet doen?
Ben ik te vroeg gestopt met inbakeren?
Of moet ze nog leren haarzelf in slaap te brengen? en hoe leer ik haar dat?
Help ik weet geen raad meer!!

[/URL]