6maanden en niet willen slapen!

Charon + maroesjka: Alyssa haar voeding ziet er anders uit moet ik zeggen;
meestal wakker om tussen 6 of 7 uur, dan krijgt ze borstvoeding
10.30uur slaapt ze 15 min
dan om 11uur warm eten groenten met vlees
11.45uur krijgt ze even de borst
slaapt dan 15 min
som sliep ze dan om 14.30u een kwartiertje soms helemaal niet
dan om 15uur fruitpap
15.30uur de borst
dan sliep ze max 30 min
17uur sliep ze dan terug 15min
om 18uur krijgt ze borstvoeding
en bleef wakker tot 20.30u
dan badje
dan eten en meestal is dat wel 21uur

het zijn wel hazeslaapjes.
om kort te zijn etenstijden 7u, 11u, 15u, 18u, 21u.
Maar ik zie dat jullie kortere tijden hebben tussen voedingen, is het verkeerd van mij om 4 uren tijd tussen te laten?

maroesjka: bedankt voor die link want daar heb ik wel informatie gevonden die mij veel uitlegd en ik herken Alyssa in die uitleg.
dit stukje in herkenbaar en dat deden wij verkeerd:
Ook jengelen en druk doen betekenen meestal dat je kindje aan slapen toe is. Leg je hem niet op bed, maar ga je wat met hem doen dan help je hem daarmee over zijn vermoeidheidsgrens heen, hij wordt extra alert en kan het weer even volhouden. Als hij na een poosje humeurig en onregelmatig gaat jengelen en je hem in zijn bedje legt, is hij eigenlijk al té moe om op eigen kracht in slaap te kunnen vallen. Een vermoeid kind wordt meestal ook na korte tijd weer wakker. Het klinkt onwaarschijnlijk, maar in de praktijk zie je vaak dat een uitgerust kind veel beter slaapt dan een moe kind. ‘Rekken’ werkt meestal averechts.
zie verder http://www.inbakeren.nl/lichaamstaal.htm

En van dat alleen in box spelen, daar zal ik op letten dat het meer gebeurd.

9 maanden banner

even op de hoogte brengen, vandaag zijn we een inbakerdoek gaan halen, nieuw mobiel met bewegende vogeltjes in met 4 verschillende muziekjes, en met projectie. Ongeloofelijk maar ze sliep na 10 min vanzelf zonder pruttelen! En dan nog in haar eigen bedje nadat ik zag dat ze moe was.
Zo heeft ze 1 uur geslapen,1uur amai zeg!
haar badje heeft ze vroeger gekregen en laatste voeding ook, badje om 19.30u,daarna voeding en in bedje.
Ik had wel verwacht dat ze het niet zomaar zou laten gebeuren maar ze huilde 1uurtje ongeveer ik heb haar wel getroost na een half uurtje zonder haar uit te nemen. Dan viel ze in slaap
En het is nu 23.37uur, ze slaapt nog steeds, en wij…wachten nog steeds.

nou succes met die kleine meid.
hopelijk heb je wat aan al onze tips.
en wat die voedingstijden betreft, je mag gewoon voeden als ze honger heeft, zeker met je borstvoeding.
met de fles en vaste voeding erbij, probeer ik wel een beetje vast schema te houden.
lukt zeker niet altijd hoor.
het blijft toch uitproberen.

groetjes christa mama van diantha

[URL=http://imageshack.us][/URL]

christa: JAZEKER ik heb geen spijt dat ik mijn probleem hier heb kunnen uiteeblegge, dankzij de reacties kan ik zien wat ik eventueel verkeerd doe of anders moet aanpakken.
jij geeft ook nog borst dus, hoelang zou je dat willen blijven doen?

Aan de mama-tjes hier even de huidige situatie:
Nadat ze gisteren eindelijk sliep, heeft ze doorgeslapen tot 03.30u ongeveer!!
en we hoefden niks speciaals te doen dan haar speen terug te geven en die sliep terug tot 7u.!!
Zaaaaaaaaaalig was dat! ik weet dat het daarmee nog niet wilt zeggen dat alles vlotjes zal blijven lopen, maar het is een begin, en nu gewoon volhouden en echt schema volgen, dat deed ik tevoren ook maar waarschijnlijk niet zo geschikt naar haar behoeften en liet ze wakker wanneer ze weigerde te slapen, wat fout is.
Vandaag zaterdag, heb ik haar telkens in haar bed je gelegd vanaf ik zag dat ze moe was, huilen heeft ze ieder keer wel lang genoeg gedaan, normaal denk ik. ze is dat niet gewoon om zo in haar bedje gelegd te worden.(meestal sliep ze aan de borst en was ze slapend weggelegd). Nu valt ze zelf in slaap.
in de voormiddag heeft ze 1 uur geslapen, dat is echt niet normaal voor haar, ale ja wij zijn dat niet gewoon van haar. In de namiddag verliep het minder vlotjes, ook al was ze moe bleef ze toch bijna 2 uren huilend volhouden. tegen dan was het tijd voor eten. na het eten, is ze even wakker gebleven.
toen ik zag dat ze moetjes was geworden heb ik ze boven gelegd dan heeft ze 15min gehuild en ze was vertrokken voor 45min.
Nu ligt ze van 20.30u in haar bedje , ze was al slaaperig tijdens de voeding maar ze heeft niet lang gehuild en …nu slaapt ze dus nog.

Ik vraag me af wat het zal worden deze nacht.

in ieder geval wil ik alle mama-tjes bedanken voor hun raad, tips, linken enz…
het heeft niet alleen mijn man en mij geholpen maar vooral Alyssa!

hey samya,
fijn dat het nu al zo beter gaat met alyssa.
ik hoop voor jullie dat het zo goed blijft gaan.
zeker voor jullie kleine meid.

groetjes christa mama van diantha

[URL=http://imageshack.us][/URL]

Het is fijn om te horen dat het al beter gaat
Alle kleine beetjes helpen moet je maar denken
Hoop dat het vannacht goed gaat
en dat jullie dus lekker doorslapen met zijn alle
Succes

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Hai Samya!!

Fijn om te horen dat er schot in zit!! Het enige wat ik je nog wil zeggen, is HOU VOL!!! Je zei wel, dat het vooral je dochter heeft geholpen, maar vergeet jezelf niet!! Wees niet bang om hulp te vragen aan familie en vrienden!! Als ze een nachtje weg is geweest, ben je zelf lekker uitgeslapen, en kijk je weer fris tegen de hele situatie aan!! Natuurlijk wil je anderen er niet mee ´opzadelen´ maar geloof me, ze doen het graag !!!

Hou je ons op de hoogte?

Heel veel succes en een knuffel aan Alyssa!!
Groetjes Charon

Hallo hallo,

OOO wat ben ik blij, Alyssatje slaapt overdag langer op ongeveer vaste tijdstippen.
Ze slaapt zelfs boven op haar kamer!! Vroeger moest ik niet proberen,maar nu met volhouden en vast ritueel, lukt het wel, ze huilt wel even maar niet voorlang meer!!

de nacht van zaterdag op zondag, is ze zonder probleem is slaap gevallen en is ze 1 keer wakker gekomen voor haar speen. Wij kunnen nu goed slapen en zij is vrolijker dan tevoren!

Deze nacht heeft ze wel lang gehuild maar merkt op dat ze anders huilde, na een pamercontrole wist ik wel dat het daaraan lag, daarna viel ze na 5 min in slaap tot 5u voor haar speentje, dan terug tot 7.30u.

Ik ben fier dat we het volgehouden hebben, nu ze op haar kamer slaapt en de nacht doorslaapt!

Ik zal wel nog even wachten met haar naar anderen te brengen, ze moet het eerst echt goed gewoon worden om thuis te slapen op haar kamer. ALs we naar oma gaan en ze is moe dan wilt ze maar niet slapen, alleen in de armen (genieterke). Dus ik vermijd het slapen bij oma nog wat hehe.

Ik voel me nu ook zekerder in wat ik doe omdat ik zie dat het haar goed doet.

happy happy happy happy.

groetjes.

Hoi Samya!

Hé SUPER!!!
Dus nu ze meer slaapt heeft overdag, gaat het s’nachts dus beter!, gewellig.
dan kun je zelf ook weer lekker een beetje op krachten komen.
want het is voor je kindje ook helemaal niks aan als je als moeder zijnde altijd maar moe bent.

En dat bij oma slapen komt vanzelf wel, dat zal ook zijn tijd wel even nodig hebben voor ze daar aan gewent is.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

oh samya…wat fijn dat het nu beter gaat!!
Vertrouw op je eigen gevoel, dan komt het allemaal goed!!
Groetjes Charon

Super zeg
Heerlijk he een kindje dat dan eindelijk heerlijk kan slapen
en dat door het goeie slapen zo vrolijk is
Geniet er lekker van
En het slapen bij andere kan je mee wachten
Vertrouw op je gevoel

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

wat een top nieuws heel fijn voor jullie!!
en dan zie je he dat een kind rust, reinheid en regelmaat nodig heeft!!
succes verder!! lieve groet Janneke en Hannah