5e ziekte? met fotos!

Bo kwam vanmorgen met deze wangen uit bed. Dit heeft hij nog niet eerder gehad, en ik vroeg mij af of dit nou het begin is van de 5e ziekte. Normaal heb ik zoiets van, ik zie het wel of het zich uitbreid, maar goed, we hebben vanmiddag een afspraak met meerdere mensen, en er is een kans dat daar een zwangere vrouw tussen zit, en ja, ik wil niet het risico lopen dat dit gevaarlij is voor diegene. dus mijn vaag is, voor degene die het al hebben meegemaakt met hun eigen kind, zijn dit nou tpisch wangen voor een kind met de 5e ziekte, of kan dit van alles zijn? Moet wel zeggen dat hij dus sinds een week snip verkouden is en ook aan beide kanten een loop oor heeft. Hij drinkt en eet ook een stuk minder, maar is verder wel vrolijk.

oh en let op de lataste foto even niet op de vieze wangen, hij was taart aan het eten hahahahahaha

liefs woezel

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/vcO7p1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - woezel op 05 Apr 2012 15:47:19

Is het bij bo aan beide kanten?? morgan heeft namelijk 1 zo’n wang en met een schrale plek erbij. Ik dacht dat ze weer iets op der gezicht gesmeerd had. Overigens zit bij de 5e ziekte er ook vlekken op de hand. Kijk maar eens naar deze link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vijfde_ziekte Ik wist niet of de foto’s er goed op zouden komen.

Groetjes,

Michèle

ja bij bo is op beide wangen. Ik had idd ook op internet gekeken, en op zich lijkt het er wel op, maar ik had ook begrepen dat de andere vlekjes op het lichaam, pas na een dag of 3 a 4 zich gaan ontwikkelen. Dus vandaar dat ik het even vraag!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Seth heeft het ook weleens, en dan komt het door het weer of stoeien met papa (zijn stoppels schuren over Seth zijn wangen).
Zou het zoiets kunnen zijn?

Verder zit ik hier ook met een dilemma…
Seth heeft sinds vanochtend koorts: hoger dan 39 graden, zou de 6e ziekte kunnen zijn…
Vanmiddag hebben we een afspraak met ons kleine neefje, die nu 6 weken is.
Moeten we wel of niet gaan?

Liefs, Anne

ik persoonlijk zou dan niet gaan, of anders de huisartsenpost bellen vragen of dit kwaad zou kunnen voor de baby. Dan weet je het tenminste zeker!!

Hmmm, het weer zou kunnen, vrij veel buiten geweest gisteren, dus het zou kunnen!! Laten we het daar dan maar op houden! hahahahahha

liefs woezel

Als hij al een week verkouden is kunnen die wangen ook schaalheid zijn van het wegwrijven van snottebellen.

Groetekes, Sje

Mijn dcohter heeft precies dit al meer dan een week. Is ook snipverkouden en oorontsteking dus volgens mij is het gewoon wat schraal van de verkoudheid, het koude weer en het poetsen van de neus. Is het ook droog als je er aan voelt? Hier voelt het nl ook erg droog aan. Smeer er hier steeds wat bepantene aan en dat helpt op zich best.

mama1980

@Anne, ik zou niet gaan. Of als je gaat, dan je zieke kleine mop niet meenemen.

Groetekes, Sje

Heb inderdaad al wel op internet gekeken, maar volgens mij kan het geen kwaad.
Plus dat ik natuurlijk ook niet zeker weet dat het dit is, maargoed… ik zou me wel weer schuldig voelen als ons neefje ziek zou worden.

Mijn vriend wil gewoon gaan, ik twijfel.
Misschien even Seth polsen als hij zo uit bed komt.

Liefs, Anne

he dat zou dus idd kunnen!! Helemaal nog niet aan gedacht trouwens, stom eigenlijk!! Gelijk het ergste denken, en dan blijkt het simpelweg door de verkoudheid te komen!! hahahahaha

liefs woezel

Sje: onze reacties kruisden precies
Maar ik denk inderdaad dat we niet gaan, helaas!
Net werd hij even wakker, en klonk een beetje zielig, dus dan wil ik ook niet met hem gaan lopen slepen.

Liefs, Anne

Ik vind overigens ook dat je zo’n beslissing niet alleen maar zelf moet nemen of je met een ziek kind ergens op bezoek gaat.

Ik vind dat je moet bellen met de mensen bij wie je op bezoek gaat en de beslissing daar neer moet leggen.

Ik heb hier mensen op kraambezoek gehad destijds die met hevig snottebellende kinderen binnenkwamen. Vind ik not done. Had wel zo netjes geweest als ze hadden gebeld of we het kraambezoek door wilden laten gaan.

Gisteren hadden we hier de verjaardag van onze jongste. Als er iemand binnen was gekomen met een kind met koorts had ik gezegd dat ik gewild had dat ze even gebeld hadden om te overleggen of wij wel een ziek kind op bezoek willen hebben. Je weet nooit wat een kindje heeft en hoe besmettelijk of schadelijk het is. Dus nooit zo’n beslissing alleen maar zelf nemen, altijd de mensen met wie je afgesproken hebt erbij betrekken.

Groetekes, Sje

Ik had vanochtend ook al gebeld, en gezegd dat hij koorts had, ze vonden het prima als we kwamen, als hij geen griepverschijnselen had (die hij niet heeft). Ik dacht eigenlijk dat het vn zijn tanden kwam, en dan kan het niet veel kwaad, maar ja… toen dacht ik ineens, 6e ziekte zou ook kunnen.

Ik vind inderdaad ook dat je dat niet zelf kunt beslissen, vandaar dat ik al even gebeld had.
Hij slaapt nu nog…

Liefs, Anne

ik herken die wangen ook, rico heeft het al een dag of 4 maar dit had hij vorig jaar ook door de gure wind.
ik was hem vergeten in te smeren en hij was tegen de avond nog een half uur buiten geweest. die ochtend erop werd hij ook wakker zo maar hij had het ook rond zijn mond. overigens had hij het het ergste op zijn rechterwang en links viel he heel erg mee.

@Anne: ik vind zoiezo niet dat je moet gaan omdat hij hoge koorts heeft.
geloof me als jij met die temperatuur rond loopt ga je ook niet bij mensen op bezoek. lekker thuis blijven… zou ik doen.

Nou, we hebben het afgezegd!
Toen Seth uit bed kwam, was hij nog warmer, en echt ziek.
Helaas, hij heeft weer wat te pakken.

Liefs, Anne

Beterschap met alle kinderen
en hopelijk heeft iedereen toch een leuk weekeind gehad

groetjes Corina

Danielle is geboren op 7-1-2010

Arme seth! Goed dat je hebt afgezegt Anne, een kind meenemen dat koorts heeft vind ik zoiezo geen goed plan. laatst vroeg iemand hierook of je een kind dan mee naar buiten kon nemen, nou ik vind van niet. het kan dan misschien wel goed zijn wat frisse lucht maar ga is bij jezelf na, heb jij zin om op bezoek te gaan of om buiten te gaan wandelen als je over de 38,5 zit? uhuh… echt niet.
alle beterschap met je manmetje! heb je zijn temperatuur nog gekeken? hou je me op de hoogte?

En toch mag het van de dokter wel gewoon, je kind met koorts mee naar buiten nemen. Die frisse lucht doet goed. En als je je kindje gewoon goed aankleedt, is er niks aan de hand.

Koorts hoeft niet altijd samen te gaan met “zich slecht voelen” . Als een kindje verder gewoon speelt enzo tijdens koorts en zich verder niet ziek gedraagt, dan kan naar buiten gaan gewoon.

Maar inderdaad een ziek kindje wat zich erg belabberd voelt, moet je niet mee op pad nemen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 30 Jan 2011 17:04:09

Gewijzigd door - Sje op 30 Jan 2011 17:04:32

@Sje: ja of het mag of niet boeit me vrij weinig, ik neem rico gewoon niet mee naar buiten of op bezoek dan. maar als je kindn gewoon lekker speelt dan hoef je ook niet te tempen ik bedoel dan denk je niet: mn kind is ziek.
dus het moment dat je gaat tempen is vooral als je het ook merkt aan je ukkie.
en frisse lucht is zeker goed, maar goed ventileren in de ruimtes waar hij/zij komt is dan een goed alternatief.
mijn dokter is qua dat betreft nog van de oude stempel waar ik helemaal in mee ga: het beste medicijn tegen ziek zijn is: genoeg drinken, je rustig houden en onder de wol. lekker slapen…want wat slaapt dat deert niet.
zegt mevrouwtje van 24