5e ziekte? met fotos!

Nou, hij gaat zo lekker zijn bed in!
Hij ligt bijna te slapen bij papa op schoot, en heeft nogsteeds 39,5 graden.
Morgen is papa lekker thuis, en ik hoop dat hij vanacht een beetje goed slaapt, want ik heb tentamens van de week

Tjaah, die PSZ is leuk, maar hij pikt er wel vanalles op!
Liefs, Anne

PS: Als Seth erg koorts heeft (en ook ziek ervan is), ga ik ook niet naarbuiten, alleen soms om hem naar de oppas te brengen, tjaah… dan moeten we wel.
Verder ga ik met wat verhoging soms wel, beetje frisse lucht kan ook lekker zijn, als je lang binnen zit, kan je ook zo gaar worden.

Lilypie Third Birthday tickers

ja met verhoging ga ik ook gewoon met m naar buiten maar ook dan niet te lang.
maar Rico laat zoiezo nooit merken als hij ziek is, toen hij het wel liet merken werd het een opname terwijl hija l heel vaak “ziek” is geweest. vandaar dat ik ook niet ga als hij gewoon koorts heeft. normaal laat een kind het merken als hij ziek is (in de meeste gevallen) maar bij sommige (waaronder rico) moet je het gewoon zelf in de gaten houden dus kan ik er niet van op aan dat als hij gewoon speelt met koorts dat hij er niet “ziek van is” lastig zo’n mopje!
wat zielig anne dat het 39,5 is al. gosjie! is hij echt ook heel moe? enig idee wat het kan zijn? is hij b.v. ook verkouden of heeft hij diarree/overgeven?

@ Woezel bij morgan was het vanmiddag alweer een stuk minder. Heb der schrale plekken ingesmeerd met bepantene maar zij is ook al weer even verkouden. Kon vanavond ook weer een koekrandje van der neus poetsen dus het zal daar wel van komen. Rode wangen van het slapen en der verkoudheid.

Groetjes,

Michèle

Over de wangen: Noor loopt ok rond met erg rode wangen en een stukje onder haar onderlip. Ze is flink verkouden en buiten is het gewoon heel erg guur. Dus hier ook bepanthen aan het smeren en dan wordt de huid al zachter. Zal wel even duren voordat het wegtrekt. Schrale plekje onder haar lip komt doordat ze steeds met haar tong eroverheen gaat. heel irritant en moeilijk af te leren…

Heeft Bo nog meer plekjes erbij gekregen, of is het hierbij gebleven?

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

ik heb geen bepanthen gesmeerd maar ik smeer hem in als hij niet meer naar buiten gaat, met vaseline met nog wat erin, even de naam kwijt maar dat werkt tot nu toe het beste bij hem. ik mix dat zelf met een beetje sudocreme, zo doe ik het eigenlijk altijd. want alleen bepanthen of alleen sudo werkte hier niet, maar dat komt denk ik door de eczeem die eronder zat

Ja bij morgan is het alleen wat schraal dus dan kan het wel zo.

Groetjes,

Michèle

nooit gewoon alleen vaseline gesmeerd? ik bedoel bepanthen is nog duur ook, en als je het met vaseline alleen kan oplossen? ohja dat wat ik heb heet cetamagorol oid

Wat het precies is weet ik niet.
Hij heeft gewoon flink koorts en is erg moe en hangerig. Verder werd hij net huilend wakker, en zei dat hij buikpijn had, maar hij slaapt nu weer.

Liefs, Anne

@ inge mijn en morgan’s huid is heel droog en alleen vaseline trekt niet in. Echt waar niet. Ik loop dan de hele dag met een bagger vette huid rond. En Bepantene heb ik liggen omdat ik zelf een flinke wond had van de oven die trok en ik kreeg dit mee van de apotheek, mede omdat het ook het herstellend vermogen van de huid helpt en dat is bij mij slecht door de suiker dus dan betaal ik wel wat meer. Al moet ik zeggen ik vond het meevallen hoor 5 euro voor een redelijk grote tube, Cardiflor is duurder.

Groetjes,

Michèle

quote:
Wat het precies is weet ik niet. Hij heeft gewoon flink koorts en is erg moe en hangerig. Verder werd hij net huilend wakker, en zei dat hij buikpijn had, maar hij slaapt nu weer.

Liefs, Anne

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/l8zop1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

hmm en hou er rekening mee dat als een kind zegt "waar’ hij pijn heeft hij vrijwel altijd naar zn buik wijst of zegt dat het zn buik is terwijl het ook hoofdpijn kan zijn.
dat is het lastige!
echt heel zielig! hoe was het voordat hij “de nacht” inging? nog getempt? slaat pcm aan?

ik bedoel vergeleken bij vaseline michele
maar daarom meng ik die vaseline met sudocreme als het nodig is.
daar zit ook zink in dus trekt het in.
maar volgens mij is bepanthen op vaseline basis en sudocreme op zinkbasis.
niet dat er dan geen zink in bepanthen zit maar dat bedoel ik niet he maar dat is wel vetter dan sudocreme.
en alleen sudocreme of bepanthen werken hier weer niet er moet dat spul bij zitten

Nee, niet meer getempt, want hij sliep toen al bijna.
Ook geen pcm gegeven, we wachten even af hoe het gaat, als hij wakker wordt, krijgt hij die wel.

Had inderdaad wel al eens gehoord, van dat buikpijnverhaal, en hij heeft nog nooit eerder ergens echt pijn gehad, dus we wachten maar af.

Liefs, Anne

er zijn geen plekjes bij gekomen, maar zijn wangen zijn nog wel roder geworden. Ik ga ervan uit dat het van de wind komt, dus heb gelijk even vaseline gesmeerd. Hij heeft nu aan beide kanten een loop oor, dus hij is zowiezo wat aan het kwakkelen. Ik hoop dat de oordruppels snel werken en dat de vaseline ook zijn werk doet en dat het morgen een stuk minder is!!

liefs woezel

@ Inge erzit vaseline in maar ook water om te koelen. Geen zink want dat werkt bij mij weer niet.

Groetjes,

Michèle

nouja zink zit er gewoon puur in zodat het sneller intrekt volgens mij. wat het verder doet geen idee

@Woezel: als je vaseline smeert moet je niet meer met hem naar buiten gaan zolang dat op zn wang zit, door het “water/vocht” wat in vaseline zit kan het namelijk bevriezen waardoor klachten erger worden.

@Anne: gosjie… hoe is het nu met m? hoe is hij de nacht doorgekomen?