4,5 jaar oud en nog steeds 2 flessen op een dag!

dames ik moet echt even mijn ei kwijt…was van het weekend naar mijn ouders en toen ook even langs geweest bij oude bekenden. een vriendin van mij heeft dus een zoontje van 4,5 jaar oud en ik zag dat ze een flesje voor hem ging klaar maken! ik vroeg haar of ze dat normaal vond tja zegt ze hij wilt niet uit een beker. en ze verklapte ook dat de cb hier niks van af weet. ik keek mijn ogen uit hoe die jongen op de grond ging liggen en zijn fles leeg dronk! en hij kan nog geen zin bij elkaar praten! heb haar ook verteld dat dit niet goed is voor zijn spraakontwikkeling wat al duidelijk was maar ze trok echt met haar schouders op en gaf haar zoontje toch nog de fles. arghhhh nu is het niet mijn probleem maar op dat moment kan ik wel enorm boos worden mis. omdat ik toch om haar en haar kinderen geef…maar zeg eerlijk dit kan toch niet waar zijn! oeff sorry moest het echt even delen…

Lilypie First Birthday tickers

jeetje 4,5 jaar en dan nog een fles, ik neem aan dat ie ook al naar de basis school gaat.
het is heel slecht nu nog een fles, niet alleen voor de spraak maar ook voor de tanden.
een buurjongetje had ook heel lang de fles, maar de tanden werden rot en moetsen er uit gehaald worden ook het tandvlees was slecht.

vind het echt sneu voor het jochie, hij kan ook nog eens gepest worden hierdoor en vooral als hij niet goed praat.

ik weet niet wat je er verder aan kan doen, je heb het geprobeerd om te zeggen en dat de moeder niet wil luisteren is erg jammer.

groetjes henny

jeetje 4,5 jaar en dan nog een fles, ik neem aan dat ie ook al naar de basis school gaat.
het is heel slecht nu nog een fles, niet alleen voor de spraak maar ook voor de tanden.
een buurjongetje had ook heel lang de fles, maar de tanden werden rot en moetsen er uit gehaald worden ook het tandvlees was slecht.

vind het echt sneu voor het jochie, hij kan ook nog eens gepest worden hierdoor en vooral als hij niet goed praat.

ik weet niet wat je er verder aan kan doen, je heb het geprobeerd om te zeggen en dat de moeder niet wil luisteren is erg jammer.

groetjes henny

groetjes henny

Belachelijk zeg dat ze op zo’n leeftijd nog flessen krijgt. En dan is de spraakontwikkeling al heel slecht. Tja dat wordt er op deze manier echt niet beter van. Sneu voor zo’n kindje want die weet gewoon niet beter als hem niet verteld word dat dit eigenlijk niet goed is. Niet te geloven dat er ouders zijn die het op deze manier doen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Oef en ik maak me er al druk om dat Eva (bijna 2) nog uit een fles drinkt. Dat vind ik heel vervelend, maar wij proberen haar echt om te turnen en ik ga ook echt het CB om advies vragen hierin. Ik vind dat ze als ze 2 is echt géén fles meer mag hebben! 4,5 vind ik echt abnormaal! Sommige ouders laten dingen wel heel erg op hun beloop, terwijl je kinderen wel in de ontwikkeling moet helpen. En als hij slecht praat, zou jouw vriendin toch ook alarmbellen moeten horen? Bij Eva is er niks mis met haar spraak, maar als dat wel zo zou zijn, zou ik daar meteen iets aan doen. Ik kan me je verontwaardiging goed voorstellen! Maar ja, je hebt het inderdaad tegen haar gezegd en meer kun jij niet doen. Het is háár kind. Jammer dat sommige mensen zo makkelijk zijn!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Mijn neefjes van bijna 3 krijgt ook nog steeds een fles en ik vind dat zo zo zeg maar. Aan de andere kant vond mijn schoonzus het bezopen dat Morgan er met 18 maanden al helemaal klaar mee was. Maar ja mijn schoonzus en ik verschillen als dag en nacht. Maar 4.5 jaar nee das echt te oud. Mijn collega haar dochter zat er ook nog aan toen ze bijna 4 was en dat kind gilde en schreeuwde als ze hem niet kreeg en zij maar toegeven. Sorry maar dan heb je volgens mij echt geen overwicht over je kind.

Groetjes,

Michèle

een vriendin van mijn schoonzus heeft een dochter van 6 en die drinkt nog altijd van de borst!!! dus heb wel gekker gezien.

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

@ Sann, dat klopt niet helemaal want er zit niks meer in. Er is aangetoond dat je inderdaad zo lang je borstvoeding geeft het wel blijft komen, maar de voedingsstoffen verdwijnen. Daarom wordt ook bij BV kindjes aangeraden om na 6 maanden met opvolgmelk te beginnen want dan gaan de veodingsstoffen namelijk minderen en verdwijnen. En in de meeste culturen is het niet normaal omdat pa en ma moeten werken en meestal op het land dus het zou een sleur zijn om je kind zo lang mee te moeten sjouwen.

Groetjes,

Michèle

Ieks. Ik vind dat persoonlijk eigenlijk best vies, om een kind van 6 nog aan de borst te hebben. Ik vind dat wel heel ver gaan hoor. Een kind van 2 vind ik al een hele bonk eigenlijk…Ik moet er zelf echt niet aan denken. Hoef ik ook niet, want ik kan niet eens borstgeving geven en dus heb ik die keuze ook niet. Maar 6? Nee, beter dan een fles, dat klopt, maar borst…dat is op die leeftijd niet mijn ding hoor!

Oh op die fiets ik dacht al

Groetjes,

Michèle

Belachelijk met 4,5 jaar nog een fles!!! Maar het kan nog erger… voor ons in de rij bij droomvlucht in de Efteling stond een meisje van 8 (!!!) met een fopspeen in d’r kwekkie!!! Vreselijk!!!

8??? en ik erger me er al aan als een peuter van 3 tegen zijn moeder staat te lispelen omdat ie zijn tul uit weigerd te doen. Morgan heeft ook nog een tul maar alleen in bed.

Groetjes,

Michèle

jee wat een reacties! dus ik ben niet gek:S
tja ze is al 8 maanden zwanger voor de derde kind (was ongepland) maar nu is ze wel heel erg blij met de komst van de derde. en ik vind dan persoonlijk als je een kind van 4,5 jaar niet kunt vertellen wat niet goed is dan is je kind je wel baas! dat kan toch helemaal niet! kom op man we leven in 2010…

gewoon te makkelijk. ow ja over die borstvoeding, mijn neefje heeft ook tot zijn 3e bv gehad en die stottert heel erg…laat staan de verotte tandjes…

ik weet het niet hoor maar heb zoveel absurte mensen om me heen…die dag kwam ook een nichtje van mijn moederskant (van 5 jaar) bij mijn moeder spelen met de kleine…nou het was geloof ik 20.00 uur toen ik haar vroeg of ze niet naar huis moest! niet haar moeder ook niet haar vader heeft geen enkel moment naar haar gezocht…te gek voor woorden! je laat je kind toch niet zo lang op straat rondlopen??? uiteindelijk hebben we haar zelf met de auto naar huis gebracht, pas om 22.00 uur met de hoop dat ze haar zelf zouden komen op halen…moet je nagaan hoe ver ze woont…enige wat ze konden uitbrengen was “bedankt”! net of ze er van uit gingen dat ze bij mijn moeder was, want eigenlijk had ze mama vertelt dat ze met haar vriendin zou gaan spelen…

eigenlijk zou ik haar moeder moeten aangeven bij de kinderbescherming! het schijnt al dat ze haar kind nooit verzorgd en soms niet naar school brengt en dat ze altijd tot zo laat op straat is en altijd in een paar wijken verderop! aaarghhh ze is niet mijn beste vriendin dus ik zou het zo doen als mijn man mij niet tegenhoud! sorry hoor maar je kind is dan toch niet veilig wie weet word ze straks op straat verkracht of meegenomen door een of andere freak! zo kwaad dat ik was op mijn moeder ook…ik zeg waarom zeg jij er dan niks van! ze vind het niet waard omdat ze toch niet naar haar zou luisteren…tja zo zie je dat sommige mensen geen kinderen kunnen krijgen die ze eigenlijk wel verdienen en anderen krijgen er een hoop terwijl ze geen mama kunnen spelen.

zo die is er ook uit oefff wat een rotweekend denk ik nou achteraf.

Oh wat erg dat ze niet eens weet of belang hecht aan waar haar kind is en dan zo jong ook nog. Enne dat aangeven tja daar spelen wij ook mee met de gedachte bij ons neefje, maar ja daar is niks bewijsbaar verder. Dus dat maakt het heel moeilijk.

Groetjes,

Michèle

@Michele…gewoon de hele familie bij elkaar laten getuigen! maar ben bang dat niemand mee zal doen pff…ik vind de ouders nog gevaarlijker dan de vreemde mensen op straat die ze nog eens zal tegen komen! laatst heeft mijn tante haar bij een vreemde naar binnen zien gaan die geen kinderen heeft hoe dat is afgelopen weet ik niet want ze moest opeens weg en kon haar verhaal niet afmaken. maar ik maak me toch zorgen om dat kind jeetje dat ze ook nog aan een derde kind zit te denken! ik snap ook niets van haar school. die moeten toch wel iemand waarschuwen als haar kind niet op komt dagen en elke keer een ander smoes wordt verzonnen?

ja oke 2 flessen is niet oke, als het kind niet praat en niet uit een normale beker wil drinken ook niet,
MAAR (jaja hier komt het dames)
ik ken een meisje van net 4 en die drinkt s’ avonds voor ze gaat slapen graag uit een flesje (warme melk)
dan denk ik : laat dat kind toch lekker uit een flesje drinken als ze dat fijn vind.
nu moetik zeggen dat ze wel goed kan praten en dat ze ook uit een normale beker drinkt hoor, maar ze vind het fijn om s’ avonds lekker op de bank te keuvelen met een flesje.
ik zit daar echt niet mee hoor,
dan moet je ook grenzen gaan trekken dat een kind niet meer mag duimen en tutten op een speentje als ze 4 zijn, en die lopen er ook genoeg.
houdt een kind maar eens tegen dat hij als hij slaapt een duim in zijn mond stopt.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

quote:
Ieks. Ik vind dat persoonlijk eigenlijk best vies, om een kind van 6 nog aan de borst te hebben. Ik vind dat wel heel ver gaan hoor. Een kind van 2 vind ik al een hele bonk eigenlijk...Ik moet er zelf echt niet aan denken. Hoef ik ook niet, want ik kan niet eens borstgeving geven en dus heb ik die keuze ook niet. Maar 6? Nee, beter dan een fles, dat klopt, maar borst...dat is op die leeftijd niet mijn ding hoor!

hihi

Gewijzigd door - mama Selma op 25 Jul 2010 11:00:39

? wat heb je gewijzigd meid?