4,5 jaar oud en nog steeds 2 flessen op een dag!

nou ik had een heel verhaal getypt maar het ging niet goed

wilde even een grappig verhaal kwijt ivm deze topic…heb dus gisteren een vriendin die net terug is van haar vakantie verteld dat mijn neefje van 4,5 jaar nog 2 flessen op een dag krijgt, daarop zei ze heel spontaan dat haar dochtertje van 6 jaar nog steeds een fles melk krijgt als ze naar bed gaat! mijn mond viel open hahahahaha daarbij zei ze later dat de ka ooit had gezegd dat haar mondspieren niet goed ontwikkelt waren en dat haar tandjes er heel slecht uitzagen…ze zei dat ze niet wist hoe het kwam maar toen viel er een doodse stilte…tja ik ga haar niet vertellen dat het door de fles komt! want dat moet je toch weten?? nou dames sterkte met jullie ukkies ik ga mijn best doen om Meric zijn flessen af te bouwen voor hij 2 wordt want ik vind het maar bahhh dat een kind van 6 nog uit een fles drinkt daarbij valt mijn neefje van 4,5 jaar nog reuze mee!

Lilypie First Birthday tickers

Hmm das net zo’n reactie als mijn schoonzus gaf toen ze gehoord had dat voorlezen de spraakontwikkeling bij kinderen kan bevoorderen. Oh had ze gezegd toen ze dat hoorde zou dat bij ons kind ook kunnen helpen als we hem voorlezen dan…

Dan valt je mond open en om de lieve vrede te bewaren zeg je maar even helemaal niks.

Groetjes,

Michèle

Rare mensen… ben op zich wel van het ieder op zn eigen manier laten doen, maar sommige verhalen zijn wel heel vreemd. Zeker zo’n moeder als waarover Selma verteld die echt niet naar haar kinderen omkijkt. Dat is de kinderbescherming waard hoor! Dat is gewoon ronduit verwaarlozing. Ik zou een melding maken. Zeker als ze toch niet je beste vriendin is en je geen zin hebt om met haar te praten. Die meldingen kunnen geloof ik ook anoniem.

Misschien voorkom jij op die manier misbruik (als ze zo bij iedereen in goed vertrouwen naar binnen loopt) of wordt die moeder op zn minst wakker geschud. Bah.

liefs

@Liske: ben het met je eens…,
als het gaat over de moeder waar selma over praat…
maar het verhaal wat ik vertelde over dat meisje, nou sorry dat vind ik echt niet raar en dan wat ik al zei vind ik dat ze ook niet mogen duimen of tutten want dat is hetzelfde, en dan moet je ook alles over 1 kam scheren vind ik.
als rico graag op zijn 3e nog melk s’avonds uit een flesje wil drinken moet hij dat weten. zolang hij ook maar uit andere bekers drinkt en het geen “moeten” is want “ikke kannie andurs” idee…

maargoed op vakantie had ik geen fles bij dus mikte ik thuis dat ding maar in de prullenbak.
maar het had ook best anders kunnen lopen.
Enne niet alleen door de fles krijg je slechte tanden
1 voorbeeld: ik duimde NOOIT dronk nooit uit de fles e.d.
altijd borstvoeding gehad en daarna gewoon een normale beker gekregen
mijn gebit is zo slecht dat wil je niet weten
en mijn broer duimde altijd heeft ook heel lang uit een flesje gedronken en die heeft (en is 2 jaar ouder als mij) nog niks aan zn tanden gehad tot nu toe.
ik vind het een beetje onzin eerlijk gezegt het kan best zijn dat het bij bepaalde kinderen wel gebeurd en dat het DEELS met de fles te maken heeft, maar echt niet helemaal hoor…

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

@Inge, dat ging uiteraard over die moeder waar Selma het over had die haar kindje zo tot 22.00 uur over straat liet zwerven en haar kindje gewoon niet op komt halen enzo. Iedere normale moeder zou helemaal gek worden van ongerustheid.

Over die fles, tja. Ik kan me daar niet heel erg druk om maken. Bij Nora zijn we ook wat langer doorgegaan met de avondfles dan het cb aanraadde. Op een gegeven moment was de melk 's avonds op en toen hebben we maar besloten om te stoppen met de avondfles…

Als er echt duidelijk gevolgen voor het gebit zichtbaar worden vind ik het wel onverantwoord worden. Maar ja, ik ben niet zo heel erg weg van alle regeltjes van het cb. Volg liever mn eigen gevoel. Gelukkig wijkt dat niet te vaak af van de standaard!

liefs

Precies,
maar dan ga je nu helemaal schrikken, in bepaalde culturen schijnt laat naar bed gaan normaal te zijn voor die ukkies.
Hier woont b.v. een vietnamees jongentje die ik om kwart voor 9 nog buiten zie, en sommige turkse/marokaanse kindjes van 3 die hier om 10 uur nog spelen voor de flat, als het goed weer is welteverstaan.
iedereen doet het anders maar ik vind het niet normaal dat een kind van die leeftijd zo laat nog buiten speelt.
Maar echt over ‘straat laten zwerven’ zonder ouder erbij vind ik ook erg ver gaan. maargoed helaas gebeuren die dingen te vaak.

Over die fles van dat meisje, zij zien dat niet als avond fles maar gewoon als een warm flesje melk.
ja hoe zeg je dat… zodat wij ook s’avonds als we niet kunnen slapen warme melk drinken zo doet dat meisje dat ook.
alleen dan uit een flesje meer als troost denk ik

dames om het even duidelijk te maken ik schrok een beetje van wat ik allemaal nog niet wist over mijn omgeving hahahah dat is alles…verder moet iedereen zelf weten al krijgt je kind op haar/zijn tiende nog een fles dat zou mij een worst wezen ik ben al redelijk geschockt van de reactie van mijn vriendin die haar kind van 6 nog een fles geeft welke wel spraakproblemen heeft en verotte tandjes. het hoeft natuurlijk niet. op zo een moment zou je haar ook een glas melk kunnen aanbieden want alle andere dingen kan ze ook verbieden! zoals DS als ze stout is geweest of in de strafhoek staan als ze haar zusje heeft geslagen…tja toch moet iedereen het zelf weten hoor ik wou het alleen maar kwijt…ik zal in ieder geval niet meer schrikken als ik een derde keer zo iets hoor

over die moeder die haar kind verwaarsloosd…nou er zijn wel eens klappen gevallen haar schoonvader weet er ook van en hij heeft haar dus een knal verkocht ook dat heeft niet geholpen het is gewoon hartverscheurend en als je dat klein meisje ziet! het is een wonderschone meid onder moddervlekken, die niet vaak doucht omdat haar moeder daar geen zin in heeft…die zo mager is omdat ze al heel vroeg verwaarloosd werd en het schijnt wel dat ze nog met haar mama slaapt haar kinderkamer is gekocht in 2005 en is nog niet in elkaar gezet alleen haar bed staat er, de kledingkast staat ingepakt in een hoekje en er wordt niet naar om gekeken…tja wat zal ik zeggen het ergste vind ik nog de vader van dat kind die was vroeger altijd zo goed gemanierd en heel gedisciplineerd enzo en komt uit een familie waarbij hygiene op nr. 1 stond en nu leeft hij in een varkensstal en kan geen woord zeggen tegen zijn vrouw zeggen terwijl ik denk dat papa ook best wel eens zijn mondje open mag trekken!

wat betreft de kinderbescherming, tja ik zit er wel over na te denken maar mijn man die houdt mij tegen en vind dat ik me niet mag meebemoeien anders had ik allang gebeld (anoniem natuurlijk) maar mijn man is bang dat achteraf heel veel mensen uit de familie mij zouden laten vallen omdat ik toch haar kind bij haar moeder weg haal terwijl ik vind dat het geen goede moeder is! ik heb zo gehoopt die dag dat haar moeder ook maar 1x zou bellen en naar haar dochter zou vragen maar geen actie niks! ik word er gek van als ik eraan denk. ik vind eigenlijk dat haar familie de kinderbescherming moeten bellen ze weten er alles van en ze kunnen een hoop bewijzen ik heb namelijk geen poot om op te staan aangezien ik 160km verderop woon. toch is het zielig voor dat kind te zielig zelfs…

lieverd nou moet je even luisteren he,
wat je man zegt, ik snap m ergens wel… maar het is onzin dat JIJ het kind bij dr moeder weghaalt… dat doet die moeder helemaal zelf.
en jij voelt je pas helemaal naar, en je man trouwens ook als het dadelijk nog erger uit de hand loopt en…weet ik WAT er kan gebeuren met dat kind.
Het is jouw keus, als je man daar nalatig in wil zijn is dat zijn keus… maar niemand hoeft te weten dat jij gebeld hebt.
Ik zou zeker wel bellen voor dat kind… boeien wat andere van jou vinden.
nogmaals jij haalt dat kind niet bij de moeder weg, dat heeft die moeder helemaal aan zichzelf te danken en het kindje wordt tenmisnte een normaal leven gegeven dan.

@mamavanrico: ik had het erg druk laatste tijden dus geen tijd gehad om te ikkebennen…
je hebt helemaal gelijk…vraag me alleen af wat zo een kinderbescherming met die kinderen doet en of zij wel vertrouwbaar zijn. ik ga komende week weer naar mijn ouders mis. zie ik haar weer lopen en maak ik me zo kwaad dat ik dan wel overweeg om de kinderbescherming te bellen…want dit zit me gewoon niet lekker. bedankt voor de reacties iig

Wat de KB precies doet kan Mriek je wel vertellen. Wat ik in basis weet is dat ze een onderzoek instellen en dat ze proberen om eerst met de ouders en het kind een oplossing te vinden. Een kind wordt niet zomaar uit huis geplaatst. Ja of er moet spraken zijn van een zeer ernstige gevaarlijke situatie en er mag nooit maar dan ook nooit melding gemaakt worden van het feit dat jij gebeld hebt. Overigens vind ik het ook vreemd dat er nooit iemand gebeld heeft dan hoor. En ik heb nu al medelijden met dit meisje en ik ken haar niet eens.

Groetjes,

Michèle

Daar is Mriek

Het heeft geen zin om de kinderbescherming te bellen (daar werk ik), want wij zijn tweedelijns. Dat betekent dat we pas in actie komen op het verzoek van eerstelijnsorganisaties, zoals bijvoorbeeld Bureau Jeugdzorg. Daaronder valt ook het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling. Als jij vermoedens hebt van verwaarlozing van een kindje, dan kun je naar het AMK bellen en daar je zorgen (desnoods anoniem) bespreken. Zij kijken dan wat ze ermee gaan en/of kunnen doen. Het zal dan ongeveer zo gaan zoals Michèle zegt. Als het AMK niets met die mensen kan beginnen en zich wel veel zorgen maakt, dan kunnen zij bij ons melden en gaan wij ermee aan de slag.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Michele en Mriek! bedankt voor de tips. ik denk dat ik dan toch ga bellen. dan kan er in ieder geval over gepraat worden en mochten ze toch denken dat het niet goed gaat dan kunnen ze haar idd weghalen daar. goed dat jullie je ervaring delen. zelf zou ik het niet durven omdat ik er zo weinig van af weet en mijn hart slaat een slag over als ik al deze info moet opzoeken op google omdat ik het toch heel erg lastig vind. maar nu voel ik me weer iets sterker in mijn schoenen…via deze weg moet het lukken. als niemand het doet dan doe ik het wel! overigens zijn opa en oma van dit kind ook overbezorgd maar als het op actie aan komt dan doen ze niks. ook al kende ik het meisje niet! dan nog had ik het gedaan hoor…niet om hier politie te spelen maar omdat ik het gewoon uiterste gevaarlijk vind dat een kind van 6 tot middernacht op straat zwerft dit kan gewoon niet en mag niet gebeuren. dank voor de reacties ik ben er uit! ik hou jullie op de hoogte!

@ mamma selma dat opa en oma niks doen is logisch mijn schoonmoeder doet ook niks bij mijn neefje en ik kan niks want er is niks aan te tonen. Ik heb het van horen zeggen en mijn schoonzus is de meest voorbeeldige moeder als er op haar gelet zou worden. Dus ik weet hoe moeilijk het is.

Groetjes,

Michèle