3e dag school geen fruitdiefje meer, wel huilen

Rico heeft vandaag zijn 2e wendag gehad.
zij eten s’middags OOK fruit dus krijgt hij 2 keer fruit op een dag.
Rico eet slecht zijn boterhammen EN hij heeft constant honger. (eet brood wel maar geen korstjes)
nu sprak de juf me aan tijdens het ophalen, dat het misschien slim was om 2 stuks fruit mee te geven omdat Rico zijn banaan vliegensvlug op had en toen probeerde fruit te stelen bij andere kindjes + toen de juf haar appel in dr hand had nam hij er bijna een hap uit!
nou had ik echt zoiets van: hij krijgt ECHT wel voldoende te eten hoor! maar waarom doet hij dit nou?
en over fruit gesproken…
appel gaat niet zo snel op als banaan maar wij moeten het fruit thuis wel schillen en snijden en zo in het broodtrommeltje doen omdat ze het belangrijk vinden dat ze niet heel lang bezig zijn om voor iedereen fruit te schillen en te snijden (14 kindjes) en dat snap i ook wel weer.
maar appel wordt toch gewoon bruinn als je dat al zolang in een trommel laat zitten?
en met citroensap erdoorheen smaakt het gelijk zo smerig en lust ie het niet.

hmm een kleine fruitdief heb ik!

Gewijzigd door - MamavanRico op 16 Feb 2011 16:47:55

haha nou beter fruit stelen dan snoepjes
Maar misschien een mandarijn dan? Of lust hij dat niet?
Appel word inderdaad gauw bruin, dus dat heeft niet heel veel nut, want dan is het niet lekker meer.
Succes, hoop dat je gauw iets kunt verzinnen zodat hij geen fruit zal stelen van andere kids of de juf!

Nathanael is van 10-06-09

Zo zat ik hier ook al eens te denken, want bij de peuters hier gaat het net zo! Lust rico geen druiven? Of blijven die ook niet lekker als je ze doormidden snijd?
Zoals het bij bakmamma-zoon gaat is trouwens ook een leuk idee. Als iedereen dan tenminste wat vers fruit mee krijgt
En ik had al gedacht, anders maar banaan bij de peuters, en thuis het andere fruit!

Bij ons doen ze het weer anders.

Het bleek dat kinderen heel veel oud fruit meekregen van huis uit dat schijnbaar te smerig was om nog te eten.
Nu is bij ons dit beleid: wij betalen per termijn (3mnd) 5.70 en dat is voor iedereen gelijk en dan haalt de PSZ zelf alles soorten fruit daarvoor en altijd vers.

De vrijwilligster of stagiere snijden het fruit en de twee leidingen zijn met de peuters bezig!

Inge: als je er wat suiker overheen gooit blijft het wel goed van kleur toch?

Gr, Danielle

hier mogen wij ook geen brood ofzoiets meenemen wegens het “voedingsbeleid” van de spring-oke wet.
geen idee wat aar allemaal onder valt.
zij zorgen voor traktaties die mogen we ook niet zelf meenemen geloof ik.
qua dat is het best streng hoor!

@Bakmama: superleuk idee! hier doen ze het niet omdat ze wel gericht zijn op het: wat van jouw is is van jouw en wat van een ander is is van een ander.
qua eten.
met speelgoed is het wel: samen spelen samen delen.
Maar ik vond het niet zo leuk om te horen inderdaad alsof ik hem niet genoeg te knauwen geef maar dat zien ze zelf ook wel zei mn vriend, dat hij er supergezond uit ziet.
het is gewoon een freetbuil!

@Danielle: is dat zo ja??? x uitproberen dan

enne ja rico houdt enorm van druiven
die hoef ik niet eens door midden te snijden die eet ze zo wel op.
hij is zo verslaafd aan fruit echt niet normaal!

Die van ons eet vers fruit op de PSZ maar hier thuis is het alleen knijpfruit of potjes.

Maar in de zomer wel kersen en druiven (ik vind ze alleen nu zo duur!)

Manderijnen lust ie wel of uitgeperste sinasappel…maar appel en banaan en peren vind ie niks!

Gr, Danielle

@ Inge
Een geschilde appel meegeven kan prima hoor Echt megabruin zal die niet worden, hooguit een klein beetje. De kindjes bij ons nemen ook geschilde appels mee en nog nooit heeft eentje zijn/haar appeltje laten staan vanwege de bruine kleur
Ennuh, die banaan eet gewoon snel weg en tja…als je dan moet wachten tot de anderen ook klaar zijn, waarom dan niet gewoon meehelpen zodat je eerder van tafel af kan? Ik zou hem zelf geen tweede stuk fruit meegeven, ik vind het de taak van de juf dat ze hem leert dat hij geen dingen van anderen op mag eten. Wat je wel kan doen, is een halve banaan (gewoon met schil en al doormidden snijden) en een halve appel meegeven. Die banaan is dan zo op, maar die appel zal hij wat langer over doen Maar dat is mijn mening hoor. Op mijn groep hebben we nu ook een jongetje die het brood van zijn buurmeisje lekkerder vindt dan zijn eigen appeltje. Die zijn we nu ook aan het leren dat hij zijn eigen eten op moet eten en dat van anderen met rust moet laten. Nu, na zijn derde dag, gaat dit al stukken beter. Die kleintjes leren snel hoor :smiley:

Spring wet oké? Never heard of, of valt zijn speelzaal onder de organisatie met de naam Spring? Gezonde voeding heeft nl. niet te maken met de wet oké Het zal wel een eigen gemaakt beleid zijn ivm gezonde voeding en overgewicht. Maar zelf geen tractaties meer mogen maken? Dat is jammer hoor…

Gelukkig is fruit hier ook altijd favoriet!
Misschien dat ik dan maar een bakje mee doe met een banaan en wat druiven!.
Appel is ze niet altijd even gek op, en geen idee hoe het beleid is met bijvoorbeeld je bakje leeg eten? Dan liever het lekkere fruit maar mee

@Freubeltje: ja dat is inderdaad ook een slim idee. haha en idd zo kan hij best beredeneren hoor zovan: dan mag ik van tafel af.
OF hij denkt: ik heb het alleen maar willen lenen…vergat het alleen terug te geven
even zonder gein. je hebt gelijk. dat is ook de taak aan de juffen maar het punt was dat rico dus echt HONGER scheen te hebben
hij riep dat ook constant: wil eten! hogger! dinken!! hogger!
tja dat vonden ze ook erg sneu voor hem! en ja rico zit momenteel echt in een groeispurtje dus opzich…zou het kunnen dat hij gewoon meer nodig heeft nu.
mar ik wil niet hebben dat hij het gaat afpakken.
het punt is wel; ik ben helemaal vergeten te vragen hoe zij daarop gereageerd hadden. ik voel me echt dom! ook vergat ik te vragen wat hij vandaag allemaal gedaan had.
ik was gewoon TE blij hem weer te zien en vergat alles te vragen wat ik wilde vragen… jeetje wat een sukkel ben ik!
Over die traktaties: ALS het klopt wat ik zei is het idd jammer. Ik schreef ook he, dat ik het niet zeker wist… hoe dat precies zat…
rico mag als hij jarig is trouwens wel uit een cadeaubox wat grabbelen.
en hij mag een kroon op en een stoel is versierd. OOK mogen wij die dag bij hem blijven op school. en worden er foto’s gemaakt door de schoolfotograaf
tja…dat dan weer wle
errug leuk!
binnenkort is het dus carnaval. dan mogen ze allemaal verkleed komen, worden ze op school geschminkt en mogen ze een modeshow lopen (ook fotograven zijn er aanwezig)
hm wat je zei he over die oke wet
ik zei het idd een beetje krom
rico’s school hanteerd de oke wet maar dat is van spring dus ik zei spring oke wet
ik bedoelde inderdaad dat ze van spring deze regels hanteerde een eigen beleid zoals jij schreef.
kwam er lekker onduidelijk uit eh. maar idd dit is hun beleid.
ergens niet erg! maar ik hoop wel dat rico zelf een traktatie mag meenemen
ga dat zeker nog eens vragen.

Ook wij moeten de appels/peren zelf schillen… Ik doe dat ook pas 5min voor dat ik Noah weg breng.
Ik doe ze dan in een zakje en met zakje enal in zijn lunchbakje…

Echt bruin worden ze niet hoor…

Liefs, Melanie

@Melanie: hmm ja dan doe ik het ook gewoon zo.
zal ik het in folie doen? aluminium hahahha

Wat leuk, dat ze bij jullie allemaal fruit eten op de psz.
Bij Seth eten ze geen fruit meer, omdat de kinderen het niet wilde eten.
Nu krijgen ze een cracker met smeerkaas, ook niet ongezond, maar had liever gezien dat ze fruit hadden gegeten

Wij krijgen het overigens van de peuterspeelzaal. Hoeven niets mee te nemen, geen eten, drinken en geen luiers.

Liefs, Anne

Lilypie Third Birthday tickers

drinken hoeven wij hier ook niet mee te nemen
pampers het liefste wel maar ze hebben ze wel daar. tussendoortjes (eventueel) tijdens thema dagen krijgen ze ook van daar.

Wat een luxe; hier moeten ze alles zelf mee nemen! Maar ik vind dat ook niet erg hoor. Vandaag alles extra lekker mee gegeven, dat ik zeker weet dat ze het eet/drinkt.
banaan en wicky gaan er altijd wel in

@Manderijn hoeveel betalen jullie per mnd voor 2 dagdelen per week?

45 euro geloof ik. Jullie meer dan? Omdat het er bij in zit?

hier 65 pm voor 2 dagdelen pw en dan moet je alles zelf meenemen.

before you judge me, try hard to love me

hmm nee wij betalen 27,60 per mnd
maar bij ons is het inkomens afhankelijk

ik gooi echt wel een beetje citroensap op de stukjes appel en dat proef je echt niet!

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Ja, wij kunnen niks regelen wat betreft inkomen, verdienen teveel!Ach is ook wel eens leuk om te horen, als je het altijd anders ervaart