2e kindje?

Hoi meiden,

Vandaag is ons moppie 1 jaar geworden! Wat bijzonder he…De hele bevalling komt weer voorbij vandaag, hihi! We hebben het afgelopen zondag gevierd dus vandaag zijn we lekker met zijn drietjes.

Maar ik hoop dat jullie het volgende met mij willen delen, wanneer dachten jullie weer of denken jullie nu aan een tweede babietje? Ik ben inmiddels 33 jaar dus heeeeeel veel tijd vind ik dat ik zelf niet meer heb. Aan de ene kant wil ik enorm van moppie genieten en een zwangerschap is gewoon heel zwaar en hoe gaat dat dan als je straks 2 kleintjes hebt? Ik ben nu al vaak heel erg moe, trek ik dat dan wel? Maar ik wil wel dolgraag 2 kindertjes, ik geniet zo enorm van het mama zijn. Maar wat is de juiste leeftijd van nummer 1 om met nummer 2 te gaan beginnen? Wat is jullie ervaring hierin? Mijn zus heeft er 2 jaar en 9 maanden tussen en die vond dat ideaal, mijn schoonzus 1,5 jaar en die vond dat weer ideaaal…pfff…

Zouden jullie jullie overpeinzingen/ervaringen met mij willen delen?
liefs,
Wendy

Hoi moppiesmama,

Misschien handig om is op het zwangerforum te kijken, daar is ongeveer dezelfde vraag gesteld.

Wij zijn begonnen met proberen toen Nora een jaar en negen maanden was en verwachten de tweede als ze 2,5 is. Voor ieder leeftijdsverschil is wel iets te zeggen. Ik zou zeggen: volg je hart hierin.

Succes!

Liefs!

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Gefeliciteerd met je kleine meid!
Ik vond het ook heel bijzonder zo’n eerste verjaardag… en ja die hele zwangerschap en eerste weken gingen hier die dag ook voorbij

Tja wanneer ga je aan een tweede denken… ik denk dat niemand daar het juiste antwoord op heeft, dat antwoord voel je alleen zelf! Bij mij begint het nu een beetje te kriebelen, we hebben het er ook wat vaker samen over. Maar we zijn er nog niet helemaal aan toe, we schuiven het nog wat voor ons uit… We genieten nu nog zo volop van Jasper en het gaat al zo vreselijk snel. Maar we hopen hem zeker nog een broertje of zusje te kunnen geven! Persoonlijk ben ik niet echt bezig met de vraag wat nu de ideale leeftijd tussen twee kindjes is, ik denk dat dat niet uitmaakt. Belangrijker is dat jullie beide weer klaar zijn voor een zwangerschap en baby want ik denk idd wel dat het best pittig is met twee kindjes, zeker het eerste jaar. Maar daarover kunnen de mama’s die al een tweede kindje hebben het beste meepraten

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Ik sluit me bij de mama van Jasper aan. Er is geen ideaal leeftijdsverschil, want dit is voor iedereen anders. En je kunt wel voor ogen hebben hoeveel je er tussen wilt hebben, maar de natuur beslist dit voor je. Wij hebben altijd gezegd dat we hopen 2 kindjes te krijgen. We waren er nooit mee bezig hoe lang er qua leeftijd tussen zit. We hadden zoiets van we zien wel wanneer we voor een 2e willen gaan. Dit was toen Tim 11 maanden was. Uiteindelijk heb ik 3 miskramen gehad na Tim, maar ben inmiddels 18 weken zwanger van ons 2e wonder. Dit betekend dat er straks 2 jaar en 9 maanden tussen Tim en zijn broertje/zusje zit.

Groetjes,
Sandra

Tja mijn kleine is al de 2,5 gepasseerd en nog ben ik niet aan een nieuwe zwangerschap en baby toe! Ik denk idd dat niemand een goed antwoord op die vraag gewoon omdat het zo onzettend van de situatie afhangt, en dat er zoveel factoren meespelen! Iig succes met het maken van een beslissing of je nu gaat proberen weer zwanger te worden of nog even wacht, geniet iig van je kleine!

Ik denk dat je het vanzelf voelt als je er echt aan toe bent. Ik wilde gewoon heeel graag weer zwanger worden toen Minke 9 maanden was en ik had het geluk ( want zoals al gezegd je hebt niets te willen en het moet ook maar lukken) dat ik toen ook snel weer zwanger was. En ja ik was veel moe en nu nog steeds kan je me 's avonds opvegen als ze in bed liggen haha maar het is het allemaal dubbel en dwars waard .
Volg je gevoel!
groetjes

GEFELICITEERD met je kleine moppie!

Ik ben nu nog niet toe aan een 2e en misschien ben ik dat ook wel nooit meer.
Ik ben nu 37 dus ik heb al helemaal niet veel tijd meer.

Nu weegt het bij mij ook mee dat ik lichamelijk niet de sterkste ben. Tijdens de zwangerschap had ik nergens last van dus wat dat betreft Maar met een dreumes als Senne die rondscharrelt is een 2e zwangerschap natuurlijk veel anders.

Ik heb dezelfde tips als de vorige mama’s… volg je hart! Voor iedereen is het ideaal weer anders… ik denk dat jet het wel merkt wanneer voor jou de ideale tijd is aangebroken!

Groetjes van Sascha en Senne

Oh oh oh… lees ik daar zomaar overheen! Natuurlijk van harte met je kleine mop!

Geniet ervan, heel bijzonder zo’n eerste verjaardag!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Gefeliciteerd met je moppie! Hier nog niet toe aan een tweede, al kriebelt het heeeeel af en toe. Maar het nee-gevoel overheerst nog.

Groetjes,
M

Allereerst gefeliciteerd met je moppie natuurlijk.

Enne wanneer een tweede. Wij hebben altijd zoiets gehad van als Morgan 2 is gaan we er weer voor, maar nu is ze twee en merk ik dat ik er nog niet aan toe ben ook mede door mijn gezondheid. Mervin wil wel maar heeft zoiets van jij moet het doen dus laat de beslissing bij mij. We hebben nu gezegd eerst trouwen volgend jaar en dan kijken we verder, dan ben ik 32 en Morgan 3.

Groetjes,

Michèle

Hoi hoi,

allereerst nog gefeliciteerd met je kleine moppie!!

Nikki en Lisa schelen 6,5 jaar door omstandigheden (zie topic bij zwanger) en ik ben heel blij dat Nikki al zo goed als zelfstandig is! Ze kan zelf aankleden, douchen, fietsen, zwemmen, gaat graag logeren bij opa of andere opa en oma, ideaal dus en ik heb alle tijd voor Lisa als Nikki op school zit! Als Lisa 's avonds op bed ligt heb ik dan weer alle tijd voor Nikki!

Volg je gevoel en je hart hierin zou ik zeggen, een ander kan het niet oovr jou beslissen! Sterkte met je beslissing!

Groetjes Yvonne

Hoi meiden,

Tja zo zie je maar het is ook heel persoonlijk. Toch hoop je door de gedachten en de afwegingen van een ander zelf een beslissing te kunnen nemen. Zeker als mensen hun ervaringen willen delen…maar ja, net als met moppie moet je er gewoon voor gaan. Alhoewe ik voor moppie “per ongeluk” zwanger werd, dit eindigde in een miskraam met bijna 14 weken maar daardoor wist ik wel wat ik wilde, mama worden! En dat ik zo zou genieten had ik nooit verwacht…natuurlijk moet het maar gegund zijn, dat weet ik dus ook maar ja mijn leeftijd voel ik toch een beetje…

Het kriebelt al wel een beetje maar ik wil er ook heel graag van genieten want het zou dan zeker de laatste keer zijn dat ik zwanger ben en de kraamweek enzo. Maar wat bakmama al zegt er komt nog een hele moeilijke fase aan, nu is het nog zo gezellig!

groetjes,
Wendy

hahaha… zie jou helemaal voor me… Stiekem wel / stiekem nog niet. Tja … ik vind het super die leeftijd van Jurian en Levi… (2 jaar beide van juli). We kunnen heerlijk genieten… geen geren nog naar school en ook de luier/pampertijd was ik nog niet uit. Dus alles al gewend alleen nu dubbelop! Tja … ik geniet nu ook.

En 2 is misschien wel lastige leeftijd. Ik vind persoonlijk als ze baby zijn 0-1 nog lastiger. Je kan ze dan niks uitleggen, en wij begrijpen die ukkies nog niet. Ook geniet Jurian enorm van Levi en is heel de tijd kroelen/kussen en gezellig zijn. Tuurlijk soms even pp … maar dat is ook al ze 3 / 4 / 5 … jaar zijn…

Tja bakmama … 10 kindjes… klinkt gaaf!

nou ik vind het ook een moeilijke beslissing hoor, op dagen dat alles goed gaat zou ik denken, ik wil er nog wel eentje,maar op dagen dat of pippy zichzelf nie okay voelt of ik, kan ik de haren soms uit me kop trekken en moet ik er nie aan denken om met een dikke buik of een baby te zitten ! dan draai ik echt door denk ik !
bovendien heb ik nu werk, maar voor hoelang denk ik dan, krijg nu netjes vergoeding voor het kdv, met 2 zijn die kosten ook dubbelop, dat kan ik nooit betalen, en 5 dagen thuis met 2 kleine kindjes zie ik echt niet zitten denk ik dan … maar ja om na 5 jaar bijvoorbeeld weer in de luiers te zitten is ook zoiets … dus ja ik denk dat je dat moet voelen net zoals je voelde bij de eerste dat je een kindje wilde…
anders een voor en nadelen lijssie maken… lekker simpel maar wel makkelijk voor het visualiseren van de voor en nadelen !

Baby geboren

ow en van harte gefeliciteerd net je kleine wijffie wat al een groot wijffie word…

Baby geboren

Nou, als wij alles goed geregeld hadden hier thuis (dus, studie afgerond, baan, groter huis) dan had ik al wel graag een tweede gewild.
Maar, ik probeer reëel te zijn, het kan echt niet zo. Eerst mijn studie dus afmaken, en dan eens even verhuizen en sparen ed…
Tjaah… bij ons kan het helaas dus nog wel even duren voordat we het kunnen gaan proberen.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

hiep hiep hoera gefeliciteerd met je meisje
al weer een jaar gaat snel he !!!
ik kan je geen advies geven dit om dat je het echt zelf zult moeten beslissen
voor iedereen is dit weer een andere keuze
je moet er voor je zelf helenmaal uit zijn en er voor de 100 procent voor gaan
je bent 33 jaar je kan nog even wachten
de risico is toch pas boven de 36 jaar dus je hebt nog even
laat het je goed bezinken en denk er goed over na
veel sucses

Van harte Gefeliciteerd met je dochtertje!!

Toevallig stel je ongeveer dezelfde vraag als ik in mijn hoofd heb ik lees dus graag even mee en denk ook zoals mamavanJasper dat de leeftijd die ertussen zit niet zoveel uitmaakt uiteindelijk en dat je het pas moet doen als je echt zèlf graag weer zwanger wil zijn en dat niet alleen, er komt natuurlijk wel weer een baby van! Mijn vriend en ik hebben het er ook af en toe voorzichtig over maar bij ons overheerst ook nee nog heel erg. Ze zeggen toch altijd bij twijfel NIET doen. Dus zolang je twijfeld is het nog niet het juiste moment zou ik zeggen…

Ik vond het eerste (bijna…) jaar prachtig maar ook best zwaar en er komen nog meer zware tijden aan… dus ik vraag me ook af omdat het nù al zo druk is met 1 kindje of het nog wel te overzien is met twee kinderen.

Wij zijn in ieder geval van plan om te wachten met de tweede totdat we echt zeker nog een keer zwanger willen zijn en nog een keer al die flessen (heeft natuurlijk ook zn charmes), nachtvoedingen, borstvoeding, huilen, papjes, hapjes etc etc over willen doen. (toch neig ik stiekem qua gevoel naar JA! nog zon heerlijk klein hummeltje en nieuwsgierig hoe hij/zij er dan weer uitziet enzo, maar nu nog even niet) Ik zou ook zeggen volg je gevoel meid en houd rekening met je verstand want moedergevoelens zijn zò overheersend haha!

liefs, Ghislaine.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Net wat alle andere mama’s zeggen is het heel persoonlijk. Tussen onze twee kindjes zit straks 2 jaar. Dit is van ons een bewuste keus geweest. Ik heb PCOS syndroom, dus het zwanger worden gaat hier niet van zelf.

Gr Pjukje.

Ps van harte met je kleine meid. Alweer 1 jaar!

Bij ons zit er 20 maanden tussen. Wij zijn er bewust voor gegaan toen de oudste bijna 1 jaar was. Bij nummer 1 hebben we er bijna een jaar over gedaan om zwanger te worden. Heel naief hadden we in gedachten dat dat bij een tweede ook wel ongeveer zo lang zou duren…Nou, dat was in één keer raak .
Nu de jongste bijna 28 maanden is begint het weer te kriebelen voor een derde, helaas wil vriendlief dit niet, dus wij zitten met dat dilemma.

Proficiat nog met de 1e verjaardag van je meisje!!