2de kindje kort na het 1ste

Wel al gezien dat je heel veel reacties hebt gekregen, maar wilde toch een zeggen dat ik 17 maanden tussen mijn twee kindjes heb zitten (oudste net 2, jongste bijna 9 maanden) en dat het soms echt HEEL zwaar is! MAAR!!! ik denk dat dat met elk leeftijdsverschil het geval is. Ik denk dat je met een kind van 3 en een baby ook zware dagen zult hebben. Een baby is nou eenmaal hard werken hoe je het went of keert. Ik had geen probleem met jaloezie, daar was de oudste nog te klein voor, maar had wel dat de oudste nog niet zichzelf aan kan kleden etc. dus de deur uit, zeker met deze kou!, duurt wel even ja. Ken ook moeders met een kind van 2.5 en een baby en dat die ousdste helemaal histerisch wordt van jaloezie wanneer de jongste de borst krijgt, maar die kan zichzelf wel aankleden. Tja. Alletwee moeilijk als je het mij vraagt. Toch heb ik liever mijn geval… Da’s maar een voorbeeld.
Gewoon lekker doen wat je zelf wilt. Ligt ook alllemaal een beetje aan je kindje, denk ik. Onze oudste is echt te makkelijk, dus was een tweede makkelijk. Nou is de tweede niet zo makkelijk. Tja, soms zit het mee, soms zit het tegen
Marieke

Haha, als ik al die verhalen lees, dan viel het bij mij ook nog wel mee
Toch zei de verloskundige wel dat dit 1 van ergste scheuringen was die ze gehecht had. Ik heb niet gekeken, maa volgens haar leek het een beetje op een rollade

Ik moet zeggen dat ik het nu nog wel af en toe voel, vooral waar de inwendige hechtingen hebben gezeten. Denk niet dat dat nog minder wordt…
Zijn jullie wel HELEMAAL van alle klacten af gekomen?
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ik heb ook een knip gekregen en een vacuumpomje op zijn hoofdje. Ik had al heel snel geen last meer en na een week of 2 voelde ik er niets meer van maar de laatste tijd heb ik nog steeds af en toe een beetje last van die hectingen.

Liefs Suzanne

Lilypie First Birthday tickers

@ lalala, nee ik heb ook nog steeds last, denk ook niet meer dat het ooit “normaal” gaat worden. Ik heb besloten dat als ik echt zeker weet dat mijn gezin compleet is. Dus of we nu kiezen voor adoptie of het nog eens willen proberen, daarna te laten repareren, omdat mijn inscheuring zo erg was maar dan wil ik geen kleine kids meer hebben zodat ik echt een paar weken “vrij” kan nemen voor een goede wondheeling! Hoop dat het help, een vriend van mij hier is een gyn en die zegt dat hij het wel wil doen, dus das mooi geregeld!

@Mriek: als ik jullie verhalen hoor, hou ik het lieven bij een ‘knipje’. Ik kan me echt niet herinneren hoeveel draadjes er nodig waren. De knip zelf heb ik niet gevoeld en van de hechtingen herinner ik me enkel de laatste 2. Ik moet er wel bij vertellen dat mijn gynaecoloog echt wel goed is!!

@lalala: ik ben wel volledig hersteld, zelf tijdens het vrijen ondervind ik geen nadelen van de knip. Dus misschien daarvan mijn enthousiasme voor meerdere kindjes te krijgen.

@marieke: het is misschien nog zeer vroeg om reeds te zeggen of Annabel makkelijk of moeilijk is, maar tot nu toe is het een zeer makkelijk kindje. Ze weent enkel wanneer ze honger heeft. Als ze moe wordt, laat ze ook van haar horen, maar dat is eerder een klacherig gehuil. Dus als ze dan even rondgewandeld wordt, kan ze beter slapen. Zelf voor een vuile pamper huilt ze niet en in bad gaan vindt ze super. De eerste 2 weken was het wel altijd een gehuil bij het aan- en uitkleden, maar dat doet ze nu al niet meer.
Dus een 2de erbij (natuurlijk niet direct, maar als Annabel wat ouder is) zie ik best wel zitten.

@lalala: nog steeds klachten hoor. Met ‘de grote boodschap’ zeg maar…en ook met seks. Het werkt beperkend, zeg maar…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hey
Onze dochter was 21 maand toen haar zusje werd geboren.
Ik heb 2 goede zwangerschappen gehad, dat maakt het ook makkelijk om weer te denken aan een 2e of 3e kindje. Aan het einde werd het wel zwaarder, met name omdat ik graag veel wilde slapen, maar met een kleine van 1,5 jaar wil dat niet altijd lukken. Ik ging altijd naar bed als Maaike sliep. Ook bracht ik mijn dochter even naar de oma’s om zelf even lekker te douchen en te slapen. Zo kwam ik die 9 maand al met al heel goed door.Nu 8 maand later kijk ik toch terug op een drukke, leuke en gezellige periode. En ik weet zeker dat dat zo zal blijven.
Mijn leven bestaat nu 100% uit mijn kinderen. Ik probeer nu regelmatig even tijd voor me zelf te maken. Mijn huis is misschien iets minder netjes als voorheen.
En je bent iets meer beperkt om te gaan en staan waar je wil. Ben nu dus een echte huismus en veel thuis. Uiteindelijk had ik mijn nieuwe ritme snel te pakken en werd ik creatief in het plannen van alles. Zo heb ik geen andere kinderwagen gekocht maar een draagzak. En ja de auto voor de deur maakte het ook makkelijk om eens de deur uit te gaan.Tuurlijk moet papa ook iets meer aanpassen en ook wat mee helpen met de huishouding. Ik ben blij dat ik mijn dochters snel opmekaar heb, en het is een feit…het wordt steeds makkelijker.

Mijn tip Geniet eerst de komende ± 7 maand van je eerste kindje e ga dan voor de tweede. En bekijk het altijd van de positieve kant.

Succes Groetjes Riandre