2de kindje kort na het 1ste

Na 3 weken al?! Pffffffffffffffffff…

Ik heb de eerste 3 maanden na de bevalling niet zonder pijn in mijn onderlijf kunnen lopen. Geen polonaise aan mijn lijf in die periode! Haha!

Groetekes, Sje

Haha, ik was na mijn bevalling zoveel afgevallen, dat ik me weer hardstikke sexy voelde haha
Ik kon gelukkig ook weer gerelijk zitten nadat de hechtingen eruit waren.
Maar, ik merkte wel dat ik nog lang niet genezen was, hoor!
Dus, geen aanrader

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Nee, kan ik me voorstellen dat dat geen aanrader was. Haha!

Groetekes, Sje

Hier precies hetzelfde Sje. Ik had meer dan 30 hechtingen (toen zijn ze gestopt met tellen…), dus dat deed nog lang pijn. Ook geen aanrader dus…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik had zelfs in die periode zoiets van “nooit meer iets naar binnen daar!!!”. Uiteindelijk kom je dan wel van je pijnklachten en je angst af, maar als ik er in het begin alleen al aan dacht…brrrrrrrrr…

Groetekes, Sje

Dames hier een tangverlossing (na 2 mislukte vacuum extracties) en ingeknipt & gescheurt en 40 hechtingen. Ik dacht de eerste 7 maanden aan helemaal niets (arme kerel)

Wauw, dus het kan altijd erger malawimamajada. Dan was het bij jou nog méér bar en boos dan bij mij. Brrrr. Wat een verschrikking toch soms, dat bevallen…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Tja, maar als je ziet wat voor moois het oplevert, dan is het het wel waard.

Groetekes, Sje

Da’s waar maar als er een volgende keer komt dan word het een KS, ik begin er echt niet meer aan. En gelukkig mag je hier gewoon voor een KS kiezen, verder is het een grote als want het woord adoptie klinkt me steeds beter in de oren!

Misschien taboe om te zeggen, maar het heeft bij mij wel even geduurd voor ik dat kon denken Sje…nu ben ik het er inmiddels mee eens!

En die keizersnee, inderdaad. Never nooit meer op de natuurlijke manier. Wat fijn dat je die bij jullie gewoon kunt ‘bestellen’. Adopteren vind ik altijd heel knap van mensen, lijkt me niet makkelijk.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik kan jullie helaas uit ervaring vertellen dat een keizersnede ook niet alles is! Soms wordt er zo makkelijk gedacht over een keizersnede. Natuurlijk hoef je er niets voor te doen en wordt je kindje er zo uitgehaald. Maar helaas is ook hiervan het herstel pittig. Het is toch een buikoperatie die je ondergaat, waar je helaas niet binnen een paar weken van hersteld. Kon lange tijd niet normaal gaan zitten en opstaan en ook het in en uit mijn bed komen was een verschrikking. Bij iedere beweging die je maakt, heb je pijn in je buik. Zelfs niezen en lachen doet pijn. Het moeilijkste vond ik het om Tim uit zijn wieg te halen. Je mag niks tillen, maar ja je moet toch je eigen kind verzorgen. Bukken en hem optillen was dus echt niet prettig, terwijl je daar toch van wilt genieten, Ik ben echt geen aansteller, maar het heeft best lang geduurd voor ik pijnvrij weer alles kon doen.

Natuurlijk ben ik blij dat het mogelijk is, maar voor mij nog steeds liever op de natuurlijke manier.

Groetjes,
Sandra

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b2.lilypie.com/zedSp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Sandra1980 op 13 Jan 2010 15:41:01

Snap ik volkomen hoor Sandra, ik denk er ook zeker niet licht over. Maar als je een natuurlijke bevalling hebt meegemaakt zoals ik die heb meegemaakt, dan zou je hetzelfde zeggen…geloof me. Net zo goed als dat jij nu zegt de natuurlijke weg heeft mijn voorkeur", zeg ik het omgekeerde op basis van mijn ervaring. Snap je? Ik kon de eerste weken ook niet rechtop lopen van de pijn, elke ademteug deed pijn en ik kon amper opstaan en Erik vasthouden. Dus de klachten waren misschien zelfs redelijk te vergelijken.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik snap jullie ook helemaal hoor Mriek. Het is meer om even aan te geven dat een keizersnede ook niet alles is. Veel mensen denken dat het lekker makkelijk is. Maar ook hiervan is het herstel zwaar. Beide is helaas gewoon geen pretje. Ik denk dat het nog het prettigste is om op de natuurlijke manier te bevallen zonder inscheuren etc. Hihi maar helaas hebben we daar niks over te zeggen.

Vanwege het herstel zou ik heel graag via de natuurlijke weg willen bevallen. Maar ook om direct na de geboorte direct je kindje vast te kunnen houden. Toen Tim geboren werd zag ik hem alleen even toen hij boven het doek gehouden werd. Zo van het is een jongen en vervolgens mocht Peter met hem mee en ben ik gehecht. Daarna moest ik wachten op de uitslaapkamer en na een uur kwam Tim eindelijk aangereden

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Amaai, als ik dit allemaal lees, besef ik maar al te goed dat ik tot de gelukkige behoor. Ik ben onder water bevallen met een knipje, dat trouwens zeer goed genaaid geweest is. Na 1 week waren de draadjes weg en ook het ongemak ervan.
Een weekje daarna ook geen bloedingen meer.

Ik ben dan ook de dag van de bevalling weer naar huis gekomen en kon dus de dagen erna lekker thuis herstellen. Ik kan nl echt niet stil zitten en het leek me niet leuk om zo ‘opgesloten’ te zijn in een kleine ziekenhuiskamer. Hier thuis kon ik naar hartelust zoveel rondlopen als ik wou en dat heeft natuurlijk de boel versneld.

Een keizersnede zou zeker niet voor mij zijn. Een vriendin heeft het moeten laten doen en zij had ook enorm last de weken erna. Het is ook niet niets zo’n operatie én daar bovenop de zorgen voor je kindje.
Nu alleen maar hopen dat het bij het volgende kindje even vlot mag verlopen, maar daar heb je nu eenmaal niets in te zeggen.

Hihi, mama van Annabel; “een knipje”. Klinkt haast lief en schattig, terwijl het toch echt niet zo’n pretje is…

Jij hebt het blijkbaar niet zo heftig ervaren dus, fijn dat het bij jou zo fijn verliep!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

We gaan offtopic dames! hahaha (A)

Maar jeetje, dat jullie ook echt verteld is hoeveel hechtingen je had!
Ik had heeeeeelveel hechtingen, maar de gyn zei van: je het er 15 buitenwaardst en de binnenkant laten we achterwege zoveel dat het er zijn!
Ik ben ook blij dat ik het niet weet, want ik ben laatst nog hechtingen verloren, ze lossen vanzelf op, maar sommige dus niet!

Wel had ik ook al best wel snel weer zin in ‘sex’ haha … 4 weekjes …
Ik had het idee dat het doordat ik ook best snel actief was na de bevalling best snel goed was genezen. ( heb ik daarna me trekken wel van thuis gekregen hoor op lichamelijk gebied, nog steeds zelfs )

Maar ik wil het liefst ook geen 5 jaar tussen me kinders hoor! Ookal zit ik nu nog op school enzo, ben volgend jaar februari klaar. En mn vriend & ik hebben besloten dat als we een huisje hebben, hopelyk dit jaar! Dat we dan voor een tweede gaan … Dus we zullen het wel zien! Ons lykt het juist fyn qua luiers, slaapjes, etc.
Maar ben me er zeer bewust van, dat het als je klust nog wel een jaar kan duren, misschien langer of misschien korter! Maar ook dat is helemaal niet erg! Het zegt helemaal nix dat Nayaro door de anticoneptie heen is gekomen dat een tweede ook patsboem raak is, maar voordeel is: we zyn jong, dus tijd genoeg :smiley:

Nayaro - Danil / 14 September 2008

Sandra, dan denk ik dat het net zoals bij een natuurlijke bevalling ook van keer tot keer en van persoon tot persoon verschild. Ik zou een keizersnee zo over doen (ondanks de ongemakken erna).

Oke, je hebt gelijk, Ik liep als een oud vrouwtje voorover gebogen door de gangen van het ZH waardoor ik net zo veel pijn in mijn rug kreeg als aan de wond.
Ik had de eerste 2 weken na de geboorte erg veel last van de wond, die ging pijn doen als ik langer dan 4-5 min stond. Hoesten en niezen was indd ook pijnlijk (was het al bijna vergeten) Maar na 7,5week ging deze dame weer werken…

Ik ben in ieder geval blij geweest dat het geen natuurlijke bevalling is geworden

Jeetje wat een horror verhalen!!! Ik heb het gelukkig niet zo hoeven ervaren!
Voor de dames onder ons die nog nooit zijn bevallen… (je zal al deze verhalen maar lezen ) het kan ook zonder scheur/knip…
't spijt me voor al die anderen die het een stuk heftiger hebben gehad!

Ik heb bijna 7 maanden geen normaal ondergoed aangekunt en broeken. Ik vind het echt vreselijk en zou het nooit meer willen. Ik denk dat je het pas echt kan vergelijken als je allebei gehad hebt en allebei met moeite is gegaan. Ik heb ook vriendinnen waarbij de bevalling een fluitje van een cent was, maar ik denk dat je met inknippen en scheuren (Ik had een 3de graadse inscheuring)(zeg maar tegen je anus aan, dat op de operatiekamer gehecht moet worden) ook dat een operatie is en wat het probleem is met de wondheeling daar is dat het nu niet een leuke plek is want je hebt een hoge kans op infecties omdat er veel bacterieen rond kruipen! Ahh zo heeft ieder zijn ding zeg ik maar!

Lekker off-topic inderdaad…

Maar wel goed om al die ervaringen te lezen…dat nuanceert weer ietsje…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker