1ste keer naar psz thuis komenramp!

morgen gaat hij dan beginnen , ben zeer benieuwd hoe dat gaat ,
we zijn al twee keer wezen kijken met hem en toen vermaakte hij zich prima dus het zal wel goedkomen maar ik zie onwijs tegen op om afscheid te nemen en wat als hij gaat huilen gillen etc etc brrr word nu al kriebelig als ik eraan denk.
gelukkig heeft papa morgenochtend vrijgenomen dus die komt me ondersteunen.
spannend hoor

before you judge me, try hard to love me

Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 01 Oct 2010 12:44:07

Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 01 Oct 2010 13:11:07

Wow indd spannend. Succes morgen ga voor je duimen dat het goed gaat
Dylano gaat in januari en vind het aan de ene kant heerlijk, ff 3 ochtenden rust Maar aan de andere kant moet ik er niet aan denken dat hij net als Madelon 6 weken gaat huilen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

oehh wat spannend! Rico zou eigenlijk 1 oktober gaan maar het is (ivm de wet oid!!) 3 mnd opgeschoven, dus hij mag in december, alleen heb ik nog steeds geen telefoontje gehad over een kennismaking.
ik snap echt dat je er tegenop ziet… heel goed zelfs want ik zie er nu al tegenop
sterkte meisie en waarschijnlijk valt het mee, even huilen misschien en daarna lekker spelen…tenminste zo gaat het meestal maar dat zegt natuurlijk niks over je mannetje of mijn mannetje of over Dylano

@Michelle: hebben jullie gelijk 3 ochtenden? wij mogen met 1 beginnen en breiden uit naar 3. maar pas als hij 3 jaar is mag hij pas 3 keer bij hun.

mama van rico wij wilde ook beginnen met 1 ochtend maar geadviseerd werd ivb met de wenperiode gelijk te beginnen met 2 ochtenden
wij hebben vorige week gebeld de dag erop een afspraak voor de kennismaking gister nog eens geweest om alle formulieren in te vullen en morgen mag hij gelijk beginnen

aan de ene kant vind ik het ook wel lekker hoor lekker mama tijd maar anderzijds zie ik enorm tegen op hij huilt al als ik er sochtends niet ben als hij wakker word laat staan dat ik hem ergens achterlaat ik hoop maar dat hij genoeg word afgeleid door al het nieuwe speelgoed en al de andere kindjes.
hij mag ook gelijk deze maand trakteren ivb met zijn verjaardag.dus dat word nog wat.
o en morgen komt de scholfotograaf op de psz dus daar kan hij als hij wilt ook nog op de foto als die geen zin heeft hoeft het niet want hij is natuurlijk bij zijn broers op school al op de foto geweest.

is bij jullie ook het geval dat de derde ochtend gratis is? want ze bood gister aan dat als hij gewend is dat hij dan 3 keer mocht komen en de derde ochtend gratis is maar voorlopig hou ik het bij twee hoor

Heel veel succes! Probeer niet te veel van jouw spanning over te dragen op je kleine man, want dat pikt 'ie natuurlijk op en reageert 'ie ook weer op. Makkelijk gezegd natuurlijk, weet ik hoor! Heel af en toe huilt Erik ook nog bij het afscheid op het kdv en het went nooit. Maar wat ik dan wel doe (en wat ook goed is) is om het afscheid kort en krachtig te houden. Nogmaals, heel veel succes. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Wat ontzettend spannend.

Heel veel sterkte en het gaat vast helemaal goedkomen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Pregnancy tickers

Spannend! Hier is de onze ruim een maand aan de gang en de eerste week was het krijsen, daarna nog een beetje mopperen! Dus afscheid kort gehouden en na twee weken was het helemaal over. Hij gaat twee keer per week. Nu kunnen we gewoon wat langer blijven hangen om nog even wat met hem te spelen, maar daar heeft hij geen behoefte aan. Het is zíjn plekje en daar horen papa en mama níet bij in zijn ogen Hij heeft het er prima naar zijn zin en ik denk dat het bij jullie zoontje ook wel goed kan komen.

Typisch dat derde dagdeel gratis is. Is dat voor alle ouders? Hier is het standaard twee dagdelen en voor kinderen die een achterstand hebben vier dagdelen.

@Inge, ik denk dat je de wet Oké bedoelt? Dat kindjes pas vanaf 2 jaar en 3 maanden mogen komen? Sommige speelzalen hebben daar inderdaad voor gekozen. De organisatie waar ik werk werkt ook met deze regel. En ik denk dat je een maandje tot een paar weken van te voren wel een uitnodigingskaartje krijgt voor zijn eerste dag Dus nog even geduld!

@Freubeltje: dankjewel! idd dat had met die Oke peuter speelzalen van SPRING in ieder geval te maken. wist niet dat meerdere eraan deden en wij noemen het een OK peuterspeelzaal ipv OKE of staat OKE ergens voor en zeggen wij het fout hahaha kan ook.
ja ze mogen met 2 jr en 3 mnd.
en de eerste 2 weken 1 halve dag, om te kijken of hij het leuk vind en daarna gaan ze aan de wen periode beginnen, met 2 halve dagen.
pas met 3 jaar mogen ze 3 halve dagen…hier tenminste wel

apart ik had een berichtje geplaatst maar hij staat er niet (meer)

Freubetje ,de kleine van mij heeft indd een lichte achterstand met praten dus wellicht heeft het daar wel mee te maken.

mriek, indd dat zei de leidster ook speel een min of 10 met hem samen en daarna kort maar duidelijk afscheid nemen we hebben ook afgsproken dat we hem een kwartier eerder ophalen zodat hij niet ziet dat alle kindjes naar huis gaan en hij moet blijven wachten totdat hij leert dat we hem toch echt weer komen halen…
en we mogen rond 10 uur even bellen over hoe het gaat en dat is ook wel geruststellend

als ik nu aan hem vraag ga je morgen naar school is het antwoord nee maar als ik zeg dat hij zijn nieuwe nijntjes tas mee mag nemen voor zijn koekje en zijn drinken dan vind hij het al iets leuker.

ach het komt vast wel goed hoor alleen ben ik een beetje bang dat het hem allemaal te veel word er zijn best wel wat veranderingen geweest voor hem, geen fles geen speen sinds een week in zijn eige bed in zijn eige kamer dat is nog al wat.
maar we zullen zien morgen ben zeer benieuwd , ik laat het jullie weten morgen

Hier indd gelijk drie ochtenden, Madelon ging pas 3 ochtenden toen ze 3 1/2 was.

Liefs Michelle

dat is best veel ineens vergeleken bij hier daus maar mag je er ook voor kiezen eerst 2 ochtenden te doen of wil je dat uberhoudt niet?
ik moet zeggen, 3 ochtenden rust in de week is best lekker
ik baal alleen omdat rico s’middags nog slaapt en ik m dan s’ochtends EN s’middags ook al niet zie dan is het net alsof ik m 3 dagen in de week niet zie, ja een paar uurtjes…

Gewijzigd door - MamavanRico op 30 Sep 2010 17:01:35

Dylano slaapt 's midags ook nog hoor. Je kunt hier wel beginnen met 2 ochtenden maar dat raden ze af omdat iedereen er 3 gaat. En dat doen ze dan voor het groepsgevoel ofzo.
Als hij het niet trekt ga ik wel terug naar 2 hoor.
Hij gaat op maandag, woensdag en vrijdagochtend als het goed is. Dus wle lekker om de dag.

Liefs Michelle

@Inge
Ga je niet rot voelen over dat je hem dan bijna niet meer ziet als hij drie ochtenden gaat en 's middags ook nog slaapt. Je zult zien dat het je goed doet hoor, die tijd voor jezelf Ik vind het heeeeeeeeeeeeerlijk! (en daar schaam ik me niet voor ) En er komt een moment dat hij 's middags niet meer slaapt en dan heb je nog zeeën van tijd om dingen met hem te doen. Tot hij dan weer naar school gaat, want dan is ie pas vaak van huis

@mamavan3jongens: hoe is het wegbrengen gegaan? en met jou meis? gerum! voel zo met je mee!

@Michelle: ooh zo op die manier, en idd als ie het niet trekt kun je altijd nog beslissingen nemen…

@Floss: ja ik weet het maar het is gewoon een gevoel, ik en Rico zijn nooit echt lang gescheiden op een dag. dus dadelijk wel ineens. vind het niet tof ga het echt moeilijk vinden de eerste keren denk ik…

het weg brengen ging super heeft niet gehuild keek wel wat raar toen we hem daar achterlieten maar goed om 10 uur gebeld om te kijken hoe het ging alles ging goed deed leuk mee nou mama ook blij natuurlijk.
11.15 zouden we hem ophalen toen hij me zag keek me aan brabbelde wat en ging verder met waar hij mee bezig was mama al teleurgesteld natuurlijk had graag gewild dat hij een knuffel kwam geven maar oke hij heeft het naar zijn zin.
eenmaal op de fiets begon de ellende gillen gillen gillen tot twee keer toe aangseproken door mensen van wat is hij boos zeg ik nog steeds oke hij heeft het leuk gehad komt wel goed
maar nee een uur lang heeft hij moord en brand gegild alsof hij ontvoerd was weigerde bij mij te komen en als ik te dicht bij kwam begon het schoppen en slaan.
ik heb al veel buien meegemaakt maar dit nog nooit mijn hart brak echt en heb staan huilen het enigste wat ik wilde is dat hij ook weer blij thuis kwam en blij was om mij en papa te zien en ja ook graag een knuffel maar het was het totale tegenovergestelde
ik ben letterlijk gebroken dit was niet wat ik had verwacht en ik denk erover om hem niet meer te brengen
ik verwacht dat ik mijn zoon terug krijg zo als ik hem heb gebracht een blije vrolijke jongen die het heerlijk vind om kusjes te geven en te krijgen.

Wat vervelend zeg! Praat er eens over met de leidsters, het is wellicht heel normaal. Hij heeft natuurlijk nogal wat nieuwe indrukken gekregen en die moet 'ie nu eenmaal verwerken. Erik heeft ook nog steeds wel eens buien als 'ie terug komt van het kdv (terwijl hij al 2 jaar heengaat, twee dagen per week). Dan is 'ie driftiger en sneller overstuur. Komt dan ook door moeheid. Ik zou het niet meteen opgeven, waarschijnlijk zal het beter gaan als hij meer en meer gewend raakt. Sterkte!

Groetjes,
M

Enne, een ramp was het toch niet? Het ging hartstikke goed! Probeer dat ook te onthouden, als 'ie het écht niet leuk had gevonden hadden ze daar iets van gemerkt hoor.

Groetjes,
M

Hem niet meer brengen is dus volgens mij het slechtste wat je kan doen.
Ik sluit me aan bij Mriek; hij heeft de afgelopen tijd al wat veranderingen meegemaakt en het ene kind reageert daar heftiger op dan het andere.

Plus; ieder kind reageert anders op de PSZ. Dit was wellicht zijn manier om alsnog zijn frustratie te uiten dat je hem weg gebracht hebt? Hij deed het niet bij het afscheid daar dus mss een verlate reactie? Je geeft zelf aan dat het een pittig mannetje is dus waarom niet.

Ik zou het echt volhouden voorlopig hoe moeilijk ook mss. Jack vond de PSZ ook erg wennen in het begin ( die was dan erg verdrietig als ik weg ging en soms ook in de loop vd ochtend) maar na een kleine maand, en toen stond ik ook op het punt van zal ik hem er af halen of niet ( ja na een MAAND he) toen ging het ineens beter en nu is het feest.
Ik ben een groot voorstander van de PSZ; ze leren er enorm veel en ook daar hoort ook bijv beter praten bij. Jack is VEEL beter gaan praten sinds hij daar is.

Probeer het zo te zien dat hij het daar dus gewoon heel goed heeft gedaan, dat is ook wat waard. En dat hij dan thuis zijn frustratie en prikkels kwijt moet is alleen maar normaal denk ik, ook al klinkt het idd wel een beetje heftig.
Hij moet weten waar hij aan toe is en als je hem er nu af haalt snapt hij er ook niks meer van.

Succes!

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

ik heb inmiddels contact met het cb gehad en die hebben het inderdaad vaker meegemaakt alleen is het bij hem wel extreem maar waarschijnlijk komt dat mede door de veranderingen van de laatste tijd.

maar echt mijn moederhart doet er nog pijn van ondanks dat hij nu weer redelijk normaal doet ik doe nu gewoon de dingen die ik altijd doe zodat de rest van de routine duidelijk blijft

anyway we gaan het woensdag weer proberen wellicht dat hij dan merkt dat ook al moet hij nu weer weg dat hij na een paar nachtjes slapen weer mag.

mijn man zei al hij word een stuudje als hij school nu al zo leuk vind hahaha

Doorzetten, hij vond het leuk Hou dat voor ogen.

Bakmama 1 keer vind ik weer weinig zolas jij 3 keer veel vind
Ik vind het wle belangrijk dat hij 2 of 3 keer gaat ivm met achterstanden anders richting basisschool. Vergeet niet dat ze daar dingen doen die je thuis niet doet. En die dingen doen ze vaak ook op de basisschool.

Liefs Michelle