1ste hapje en rijstebloem tegelijk?

hoi,
volgende week ga ik met Sam starten met zijn “eerste hapje” ben van plan om t lekker rustig op te gaan bouwen.
maaaaaar nu drinkt hij al zijn flessen echt tot op de laatste drup leeg (5x180) dus ik dacht misschien 's ochtends of 's avonds een beetje rijstebloem erbij te doen. maar zou ik dat tegelijk kunnen starten of is t beter eerst een weekje pap en daarna pas fruit/groente bv.
of maakt het eigen,ijk niet uiy om pap naast een paar happen fruit/groente te geven?

zo stom ik weet echt totaal niet meer hoe ik dat me Emma heb gedaan toen.

groetjes gidget

Ik zou nooit met 2 nieuwe dingen tegelijk beginnen. Als hij er last van zou krijgen dan weet je niet waar het van is. zou dus gaan voor pap of fruit en niet beide tegelijk.

Groetjes Ramona

Eens met Ramona.
Slaapt ie bij tijden slechter? Vanwege honger? Als zijn flessen zo leeg gaan, kun je die dan niet nog iets ophogen? Ventje hier zat op dikke flessen van 210, en had de rijstebloem niet nodig. Dan zou je de rijstebloem achterwege kunnen laten, en met het hapje beginnen!

Groetjes Manderijn.

Zowel Tim als Daan dronken altijd al hun flessen tot de laatste druppel leeg. Maar heb ze geen rijstebloem gegeven. Zitten helemaal geen voedingsstoffen in, dus zie hier de toegevoegde waarde niet van in.

Met 4 maanden ben ik bij beide begonnen met fruit en na een paar weken af gaan wisselen. Of groente of fruit en vanaf 5 maanden de 5e fles eraf gehaald en zowel groente als fruit op een dag gaan geven.

Daarbij komt ook nog dat rijstebloem alleen maar stoppend werkt, dus als hij het er goed op doet met die 5 flessen. Zou ik gewoon rustig aan met fruit beginnen en dat langzaam opbouwen.

Groetjes,
Sandra

Ik zou niet zomaar zonder goede reden met rijstebloem beginnen. Het werkt sowieso stoppend, wat al is genoemd. En als hij het keurig doet op die 5 flessen en geen extreme honger heeft dan is rijstebloem toevoegen overbodig.
A. is inmiddels 20 week (4,5 maand) en krijgt nog geen fruit of groente. Het is per kindje zo verschillend. S. kreeg met 16 week al elke dag fruit. Zij was er echt aan toe. A. overduidelijk niet. Ze weet echt niet wat ze met fruit aan moet. Ze spuugt het uit en sputtert vrolijk met een volle mond zodat alles er onder zit… Het doorsikken kan ze helemaal niet. We hebben het nu een aantal keer geprobeerd maar ik wacht er gewoon voorlopig maar even mee. A. is echt met ALLES 10 keer zo langzaam als S. Met eten, drinken maar ook motorisch. S. kreeg met 5 maand al fruit, groente en diksap en S. kon met 3,5 maand al van buik naar rug en rug naar buik rollen. A. krijgt alleen nog 4 flessen melk en kan nog helemaal niet omrollen!
Wat ik hiermee wil zeggen is kijk goed naar Sam. Kijk goed wat hij wil en nodig heeft. Je kindje geeft zelf echt heel goed aan wat het wel of niet nodig heeft!

Gewijzigd door - goudvisje20 op 09 Mar 2012 08:22:09

Rijstebloem hoeft helemaal niet stoppend te werken.
Dat is bij elk kind wisselend, net zoals banaan en JBPM.

Maar goed, ik zou eerst met fruit beginnen. Dat hij zijn flessen leeg drinkt wil niet zeggen dat hij er niet genoeg aan heeft en als dat wel zo is, is dat misshcien al met het fruit op te vangen.

Voor meidenkleding (vanaf 62) en jongenskleding (vanaf 56) http://verkopers.marktplaats.nl/3924486

O ok ik dacht dast rijstebloem een soort pap was waardoor ze een voller gevoel kregen, meer voedingsstoffen dacht ik.

dan ga ik alleen met fruit beginnen. Sam is er denk ik wel aan toe. ik gaf hem gisteren een drupje op mijn vinger (van emma die ad een nesle fruithapje vanaf 4mnd…) toen hij mijn vinger langs zag komen wist ie niet oe hard ie moest happen. hij stopt alles in zijn mond, zijn handen, mijn handen, speelgoed alles. en als ik zit te eten heeft hij echt interesse. dus maandag starten! spannend weer.

groetjes en bedankt voor de reacties
@goudvisje welkom “terug”

Leuk is het he op naar het eerste hapje, …
Ruben krijgt nu 3 dagen rijstebloem in zijn laatste fles, en ik heb hem al 2x een fruithap gegeven, na 5 hapjes is hij er klaar mee… Maar ik kan wel merken dat hij het lekker vindt…
Het is hier dik genieten van allebei. Interactie tussen Jony en Ruben groeit ook steeds meer.

Greeetz Cora

hoi
ja heel leuk!
Sam begint al te grijnzen als hij Emma hoort en als hij haar ziet is het meteen lachen! (terwijl ze echt niet altijd even zachtzinnig is)…
hij vind t geweldig om naar zijn zus te kijken als ze aan t spelen is (met een vriendinnetje) leuk he?! je ziet dat hij enthousiast gaat bewegen ect… hij wil nu almee doen.
Emma vraagt wel eens, wanneer kan Sam nou mee puzzelen? nou wacht maar als t zo ver is vindt ze het vast zo leuk niet meer

groetjes!

o ja
wat voor pap geef je Ruben? en wanneer? in de fles of uit een schaaltje?

groetjes!

Nou ik bedoelde gewoon rijstebloem naturel door zijn voeding savonds 1 schepje volgens mij… Mijn werderhelft doet het altijd… ik zou het hem vanavond eens vragen
En het fruit zijn die potjes die kleine potjes en daarvan 1/4 krijgt hij…

Greetzz

hoi
even een update;
inmiddels heeft Sam zijn eerste hapjes naar binnen. en wat ging dat goed zeg!
alsof hij al maanden van een lepeltje eet! ik ben begonnen met worteltjes, hij vind t heerlijk. vandaag weer worteltjes gegeven. hij begon al enthoustaist te trappelen en te smakken toen hij mij met het bakje zag aankomen
Vandaag heeft hij al aardig wat op, ik denk 1/3 potje (zo’n klein potje). maar als ik stop is hij echt niet blij!
zijn flessen drinkt hij tot op de laatste drup leeg en bij de fles van 11.30u is hij echt kwaad als de fles leeg is.

groetjes!

Fijn dat het zo goed gaat zeg. Rens had dat ook dat hij echt niet tevreden was met een paar hapjes. Na een dag of 3 ofzo heb ik hem hele potjes gegeven en dat ging prima.
Krijgt hij nog steeds 5 flessen of zit hij al op 4? Misschien zou je anders ook z’n flessen wat moeten ophogen en dan terug naar 4 voedingen. Misschien is hij dan wat tevredener.

Groetjes ramona

hoi ramona,
Sam drinkt nu nog 5 flessen.
Ik wil hem eerst op een “heel” potje hebben en dan de voeding van half 7 iets opschuiven zodat hij de nacht door kan.
dan zou t worden;
7.30u fles
11.30u fles
15.00u fles
17.30u potje
19.30u fles

ik hoop dat hij dat gaat redden.

groetjes!

wow dat gaat snel en goed joh!
Hier eet Ruben 1/4 potje leeg echt die inimini potjes die kleine zeg maar…
En dan nog hoor niet helemaal op… 1/4 dan.
Hij krijgt 5 flessen drinkt die sinds eergisteren allemaal leeg. Eerder deed hij dat ook nog niet liet hij 50 tot 70 cc ongeveer staan.
Leuk dat het goed gaat. Super!

Groet, Cora

A. drinkt nog altijd maar 4 flessen van 200 ml.
Rond 8.00/12.00 en elke dag 15.00 en de laatste fles 18.30.
Ze gaat elke avond 19.00 uur op bed tot de volgende ochtend.
Dit is haar eigen ritme.
Ze krijgt soms fruit en soms groente, maar nog niet elke dag.
Als ze het krijgt eet ze rustig een heel potje fruit, maar groente eet ze maar de helft.
Grappig hoe het allemaal kan verschillen he

Gewijzigd door - goudvisje20 op 09 Mar 2012 08:22:43

Nou die Ruben hier is 1 op andere dag over naar 4 flessen en een half potje fruit/groenten.
Hij krijgt zijn eerste fles rond de klok van 7.15 de 2e rond 10.30 de 3e rond 16u de laatste om 20u het potje krijgt hij om ongeveer 15u.
Ik moet nog even wat leuke tijden verzinnen. Ivm school van Jony…
Hoe doen jullie dat met schoolgaande kids? (als je die hebt)
Jony breng ik zo rond 08u weg. Haal ik op om 11.30/45
En als ze hele dagen draait is ze om 15.15 uit… dus moet ik ongeveer 15u weg.
Vindt het lastig… maar hij doet dit nu sinds 2a3 dagen ongeveer.

Greetz Cora

hoi
even een update;
Sam eet zijn groente en fruit (ik wissel het af wel nog 1 ding per dag) heel erg goed.
gisteren wat meer gegeven, ik denk ongeveer een klein potje (kook zelf dus weet niet precies) en 4 flessen waarvan de laatste met wat pap. en heel de nacht door!
heel fijn.
Sam zit nu op dit schema;
+/- 7.45u fles
+/- 11.30u fles
+/- 15.30u fles
18u fruit of groente
19.45u fles met beetje pap
heel fijn dat we geen “avondvoeding” meer hebben.

groetjes Gidget

Mooi schema! Wij hebben nu dit:

7.30: Fles 200 ml
9.00: Fruithap
13.00: Fles 200 ml
17.00: Groente
18.00: Fles 200 ml

Het wisselt wel per dag, vandaag had ze ineens een heel ander schema en at ze 16.00 uur haar fruit en heeft ze geen groente gehad. Maar over het algemeen dus bovenstaand.
Ze slaapt van 19.00 - 7.00 ongeveer.
Heerlijk he die regelmaat en dat je lekker je gang kunt gaan tussendoor

Gewijzigd door - goudvisje20 op 09 Mar 2012 08:23:12

hoi
ja zeker lekker! hoe slaapt Amy nu op de dag?
krijgt zij een hele groente hap en een hele fruit hap? dan bedoel ik natuurlijk wel zo’n klein potje. dus 2x per dag 125ml?
en dan 4x180+6 flessen?

groetjes!