Onze zoon is nu 9 weken en heeft vandaag zijn 1e prik gehad.
Nu is mijn vraag mag hij dan wel gewoon in een slaapzakje slapen of is het beter van niet?
1e prik
Ik had mijn zoontje wel altijd in een slaapzakje na zijn prikken. Normaal lag hij ingebakerd en dat mag niet 24 uur na de prikken. Slaapzakje mocht wel.
Nu las ik wel kort geleden op dit forum dat een kindje met hoge koorts ook niet in een slaapzakje mag omdat hij dan zijn warmte niet kwijt kan.
ja hoor mag gewoon in slaapzakje. inderdaad wel kijken of hij geen verhoging of koorts heeft.
groetjes jolanda
baby’s verliezen voornamelijk warmte via het hoofd.
maar met koorts en inbakeren moet je dus niet inbakeren, dan kunnen ze ook niet vrij bewegen wat wel nodig is. mochten ze een stuip krijgen gaat het in een inbakerdoek dusdanig fout dat het dodelijke gevolgen kan hebben
dus 24 uur niet inbakeren en langer zelfs als er nog steeds koorts is na 24 uur.
slaapzak mag idd weg
ik zou gewoon nu met dit weer als ze koorts krijgen een zomerslaapzak geven met een rompertje zonder mouwen en een dun pyjama truitje (geen broekje) want als ze kjoorts krijgen zijn ze ook rillerig en je kan bij jezelf nagaan. te koud is dan ook brak.
Wij hebben morgan ook gewoon in een slaapzak gelegd. Heb je wel pcm gehaald voor het geval hij wat koorts krijgt?
Groetjes,
Michèle

hier ook gewoon in een slaapzakje hoor.
van t inbakeren had ik idd ook begrepen dat dat beter is van niet!
ik hoop dat t meevalt, beentjes masseren werkte hier overigens ook goed!
liefs,
Rinske

Ik heb Demi ook altijd gewoon in z’n slaapzakje gelegd. Ik gaf hem voor het slapen gaan wel een pcm tegen de koorts. De volgende ochtend had hij nog wat verhoging maar dat zakte gedurende de dag…

thnx voor jullie reacties.
Het valt gelukkig allemaal mee, hij heeft geen koorst gehad.
Wel heeft hij veel geslapen maar dat is alleen maar goed voor zo’n kleintje.
fijn dat hij er zo weinig last van heeft gehad hou er rekening mee dat dat bij de volgende prikken anders kan zijn
Liefs Michelle
even een vraagje
Hoe krijg je zulke leuke versiersels waar je kan aan geven hoe oud je kindje
en als je hem gemaakt hebt bij je handtekening bij je profiel plakken, hoop dat het lukt
Liefs Michelle
Morgan had wel last van der tweede prikjes. Ze krijgt trouwens weer bij der volgende bezoek prikjes.
Groetjes,
Michèle

Gelukkig gaat pappa. Mamma moet altijd werken en dat kan ik echt niet. Ik denk dat ik ga slaan dan.
Groetjes,
Michèle