19-8 preconcetioneel spreekuur

Zo zeg, heavy nadenk werk zeg.
Heel veel sterkte ermee.

Gr Patries

@ Michèle Ja, dan snap ik het! Sterkte meid, het is niet niks hè?

Groetjes van Sascha en Senne

@ Sascha nee het in inderdaad niet niks… Maar ik denk dat we na de bruiloft gaan zitten. Eerst genieten en dan het zware werk. Gelukkig heeft Mervin altijd gezegd dat de keuze meer bij mij dan bij hem ligt omdat ik het moet doen en ik degene ben die het mee heeft moeten maken. En hij zegt ook ik heb hem al heel erg gelukkig gemaakt met morgan en als ik vind dat het klaar is dan is het goed. Daar ligt gelukkig geen druk. Het is echt goed afwegen wat gaan we doen.

Groetjes,

Michèle

Mer was gisteren vroeg naar bed gegaan en na een uurtje kwam hij naar beneden. Hij vroeg of ik nou een jaar niet zwanger mocht worden. Ik zei mag wel maar we weten niks kwa de reuma. Hij zei dat hij graag een tweede zou willen maar het was geen must, maar heeft me wel gevraagd of ik in de week dat we samen vrij zijn een afspraak kon maken bij de gyno om te kijken hoe of wat. Hij heeft wel eerlijk gezegd moeten we echt een jaar wachten dan weet hij niet of hij dat dan nog wil maar we willen nu gewoon op elk punt weten waar we aan toe zijn en alleen de gyno en internist kunnen dat nu vertellen. Ik ga maandag bellen voor over een maand, ik hoop alleen dat het kan dan want ik heb nog een paar afspraken staan, en ik heb nog te weinig uren opgebouwd om daar steeds vrij voor te nemen en uitbetaald te krijgen.

Groetjes,

Michèle

Wow toch weer spannend meid. Hoop dat je een beetje goed nieuws krijgt. Hoe zijn jou gevoelens er zelf over?

Liefs Michelle

@ michelle ik heb voor mezelf zoiets van als zij zeggen dat het wel kan er meteen voor te gaan. Mocht de reuma zich ontwikkelen dan kunnen we msschien het nog even voor zijn als je me begrijpt. Zo ie zo wil ik er niet te lang mee wachten dan omdat leeftijd wel van belang is met suiker wat ik al zei. Maar als gyno en internist zeggen van jaar afwachten en dan nog andere trajecten moeten doorlopen en dus pas over 2 jaar kunnen starten dan zeg ik nee dank je maar dat hebben we zo ie zo al besproken. Ook als het heel lang duurt of het gaat een paar keer mis dan is het voor ons ook klaar. Dat hadden we voor de reumatoloog al afgesproken. Ik weet wel dat je zo goed mogelijk ingesteld moet zijn om complicaties te voorkomen. Nou zit dat wel goed hoor, maar de eisen zijn bij zwanger willen worden nou eenmaal vrij streng.

Groetjes,

Michèle

Ik ga duimen dat je over een maand terecht kan, en dat het een en al positief is, en dat je dan ook indd snel zwanger bent Moet je wel weer wat aan je mojo doen

Liefs Michelle

ha ha ha ja dat hoop ik ook, enne grote kans dat als ik met mijn pil stop die mojo ook weer beter wordt… enne anders gewoon in een keer raak laten schieten he

Groetjes,

Michèle

oef… dat is even een spannende tijd dan meid. Ik hoop dat het allemaal goedkomt en jullie je kinderwens in vervulling kunnen laten gaan.
Volgens mij zitten we momenteel met 3 meiden op ikkeben die hier tegen stuiten. Ik heb ook iets meer duidelijkheid gekregen trouwens maar nog niet veel.
qua reuma: het kan erger worden na een zwangerschap maar er zit ook een kleine kans in dat het iets verbeterd.
qua bekkeninstabiliteit: dat wordt een taaie tijd in mijn situatie.
dus idd is voor ons nu ook de keus: wil ik het riskeren, en kan mijn partner het aan als het anders zou uitpakken om nog meer te doen dan hij al doet.
dus ook wij hebben wat over na te denken. het punt is dat jullie idd met je leeftijd zit. Dat heb ik dan weer niet. maar wij hebben dan weer dat we op een woning zitten te wachten (nog steeds ja) want zolang dat niet gebeurd, gebeurd er ook niks qua zwangerschappen en stoppen met de pil.
wat ik hiermee wil zeggen is… is dat ik je begrijp en dat het moeilijk is, en dat ik je sterkte en succes wens met alles, en ik hoop enorm dat alles goed uitpakt voor jullie!

@ Inge daarom gaan we ook eerst eens goed om de tafel met de gyno en kijken hoe of wat. Want die kan niet alle twijfel wegnemen maar wel wat meer duidelijkheid geven.

Als het alleen om de suiker gaat dan is het heel erg belangrijk dat ik goed ingesteld sta weant de eerste 3 maanden zijn cruciaal als het gaat om de orgaan ontwikkeling en open ruggetje. Als mijn suikers dan niet goed zijn dan kan het bij de bevruchting al helemaal fout gaan. De eerste drie maanden gaat de insuline namelijk nog niet naar de vrucht. En in de laatste periode moet alles zo goed mogelijk zijn want dan anders de placenta weer aangetast worden, maar we moeten ook nu nog weten wat de reuma erbij kan doen zeg maar. Maar goed ik ga morgen bellen voor een afspraak.

Groetjes,

Michèle

@Michele: pff meid, klinkt heel heftig allemaal… wat er allemaal mis kan gaan…
nogmaals sterkte en succes meid, en ben benieuwd wat ze vertellen!

Wij ook inge maar eerst morgen maar eens kijken of ik in die week een afspraak kan maken.

Groetjes,

Michèle

ohw ik meende te lezen een afspraak voor over 'n maand…waar ben ik de mist in gegaan?

Klopt ik heb vanmorgen een afspraak gemaakt voor het preconceptie spreekuur. Dan gaan we eens kijken wat de mogelijkheden zijn. Ze hoeven hier niet te weten dat ik met een tweede kindje bezig ben en dan hebben we vrij. Is de dag na de bruiloft.

Groetjes,

Michèle

Zoals ik net bovenstaand tegen Inge zei we hebben 19-8 een afspraak in het ziekenhuis bij het preconceptioneel spreekuur dus dan zouden we meer moeten weten

Groetjes,

Michèle

Hopelijk krijgen jullie dan een heel mooi huwelijkscadeau!
Ik ga keihard voor jullie duimen!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ha ha ha dat zou heel mooi zijn. Ze vroeg ook al weet je zeker dat je dan wilt, gezien het uitslapen

Groetjes,

Michèle

Spannend meid, ik hoop op groen licht!

Groetjes,
M

Spannend, ik hoop dat het allemaal positief is.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Fijn dat het in je vrije dagen kan

Liefs Michelle