19-8 preconcetioneel spreekuur

Even heel snel tussen de bedrijven door. Ik ben bij de reumatoloog geweest. Er is in mijn boed te zien dat er een ontsteking geweest is, maar helaas zijn de waardes te laag om direct reuma vast te stellen. Maar omdat mijn hand er niet goed uit ziet en er te weinig kracht in zit wordt ik het komende jaar gemonitoort, over 4 maanden moet ik terug. Bloed wordt dan weer getest en de urine. Tot die tijd niks tenzij er weer een onsteking of meer pijn optreed dan moet ik eerder terug uiteraard. We gaan nu alleen heel goed nadenken wat wij met een tweede kindje willen. We hebben namelijk pas over een jaar uitsluitsel, dan ben ik 33. Eer dat we door de molen bij de internist en gyno zijn ben ik 34 en eer dan het misschien dan lukt ben ik 35 of ouder, normaal niet zo’n probleem maar met diabetes moet je met alles rekening houden. Dus wij hebben heel wat denk en praat werk te doen en reeeel te zijn.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 16 Jul 2011 12:36:42

Gewijzigd door - Michèle op 18 Jul 2011 09:25:35

Blijft dus spannend. Enne, heel veel succes met jullie praat- en denkwerk. Zal niet makkelijk zijn.

Groetjes,
M

@ mriek nee zeker niet omdat er niks zeker is, maar ja we willen ook geen risico’s gaan lopen. Dat zou naar niemand eerlijk zijn.

Groetjes,

Michèle

jeetje ja dat is naar! weet jij jouw waardes (die witte bloedcellen neem ik aan he die hebben toch met ontstekingen te maken?) van de ontstekingswaarden?
ik moest ook 4 mnd erna prikken, dus herken het wel, maar ze vonden het niet nodig om het nu weer te doen (terwijl ik maar 0,1 onder het maximale zat de 2e keer!!!) terwijl ik vind van wel, dus ik doe het gewoon weer als ik 2 mnd verder ben of zij t nou goed vind of niet.
ik hoop dat het allemaal goed komt michele, ook met de keuze van een 2e kindje… Het is heel hard nadenken en alles in overweging nemen. ik weet het… het is echt niet makkelijk. Daarom bij deze veel succes en sterkte bij het maken van een juiste keuze! alhoewel je niet zal weten of je keuze wel of niet juist was… daar kom je denk ik toch pas achter na de bevalling hoe het dan met je suiker gaat. (ja en tijdens maar ik bedoel nadat je zwanger bent dus)

Heel verstandig van jullie en knap.

Groetjes,
M

@ Inge volgens de reumatoloog ging het om een korte onsteking, ik had net zo goed v erkouden kunnnen zijn, maar gezien mijn achtergrond en die van mijn familie en het feit dat mijn hand niet goed is wil ze me dus een jaar monitoren omdat het ineens kan omslaan en dan wil ze er op tijd bij zijn. Dus zwanger zijn is nu geen optie en dat moeten we goed afwegen want als het wel zo is en het gaan mis dan zadel ik mer met alles op. En dat is naar niemand eerlijk, naar hem niet en de kinderen niet.

Groetjes,

Michèle

@Michele: maar je zegt het zelf al : is NU geen optie maar misschien dus later wel? alleen wil je afwegen of het dan nog wel kan omdat je het over je leeftijd dan hebt? en nee tuurlijk niet, dat zou niet eerlijk zijn, beter 1 kind genoeg aandacht geven en het zelf nog wel trekken dan dadelijk 2 en het gaat mis dat je ze alle 2 niet voldoende kan geven… maar idd het is een keus die je pas na dat jaar kunt maken of je er nog wel of niet voor wil en kunt gaan.

He wat vervelend, had zo gehoopt op positief nieuws!
Misschiedn een idee om sowiezo alvast naar de inetrnist en de gyn te gaan? kun je je laten informeren, en eventueel op dat gebied, klaar “stomen” voor een eventuele zwangerschap en het bv over een half jaar, drie kwart jaar voorleggen aanm de reumatoloog als er geen verslechtering is? Dan hoef je in ieder geval niet zo lang te wachten, mocht het zijn dat jullie alsnog voor een tweede (kunnen) gaan.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

@ Inge en woezel, als we het hele traject afwachten dan zit ik inderdaad met mijn leeftijd en niet alleen de mijne mervin is over 2 jaar 40. Tuurlijk voor een man maakt leeftijd niet echt uit, maar das biologisch, maar ik zie het ook niet zitten als hij 45 is dat er dan pas een tweede komt.

Daarom moeten we eens goed gaan praten wat we willen. Gaan we afwachten, gaan we twee trajecten starten. Nemen we de gok… Dus vamdaar praten praten praten…

Groetjes,

Michèle

Ik snap het meid, tis moeilijk maar jullie komen hier wel uit dat weet ik zeker! en idd blijven praten is nu het verstandigste(K) (ik weet het msn icoontjes werken hier niet maar je snapt mijn code)

Sterkte met jullie beslissing… moeilijk!!!
Aan de ene kant natuurlijk wel goed dat het niet meteen heel ernstig is… maar die onzekerheid is zo rot he!

Balen dat je nu nog niets zeker eet

Succes en sterkte met beslissingen nemen, altijd moeilijk.

Liefs Michelle

Oh wat moeilijk allemaal zeg… Heel veel sterkte en succes met het maken van deze beslissing!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Oeffff dat is moeilijk nieuws, maar goed, ik wil niet te positief zijn, je mag natuurlijk best balen, maar je hebt een kei mooie gezonde, lieve dochter, en als dat het is, is dat ook mooi! (je weet van wie het komt he! )

Ik was gisteren uit eten met mijn werk dus geen ikke ben. Ook geen gesprek uiteraard, maar bij ons komt dat moment ineens en misschien pas na de bruiloft.

Maar goed onzekerheid is het ergste inderdaad. En het wachten.

Groetjes,

Michèle

Pfoe, een pittig besluit om te nemen! Sterkte ermee hoor, het is moeilijk om zo’n afweging te moeten maken, zeker omdat jullie volgens mij toch wel graag een tweede zouden willen? Dan is het wel pittig als dat om gezondheidsredenen niet zou kunnen…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lastige beslissing hoor!
Het is in ieder geval fijn dat er nu nog niet echt iets lijkt te zijn.
Succes met het praten.

Liefs, Anne

@ Lalala das waar, maar het we gaan kijken want de kans is er wel en ik vertrouw het niet helemaal is ook rot want ik weet niet wat me nu te wachten staat.

Groetjes,

Michèle

O, wat moeilijk! Ik ken het dus maar al te goed…

Over je leeftijd zou ik me nu nog niet druk maken. Ik was36 toen Senne geboren werd en mijn zus is bijna 41 en net zwanger.

Maar de gesprekken zullen er hoe dan ook moeten komen. De afweging tussen je gevoel en je verstand is zo lastig… Heel veel sterkte!

Een lieve digi-knuffel!

Groetjes van Sascha en Senne

@ Sacha gewoonlijk zou ik je ook gelijk geven kwa leeftijd alleen omdat ik diabetes heb en extra risico kan lopen en je na je 35ste ook meer risico kan lopen wordt het en en, dat maakt dat leeftijd voor mijn gevoel wat meer meespeelt. Maar verder is het praten praten praten.

Groetjes,

Michèle