19.00 uur laatste voeding: cb vind het prima!

Nou wat we nu toch weer meemaken!
Normaal is Amy elke avond van 20.30/21.00 wakker tot haar laatste fles van 22.30/23.00 uur.
Gisteravond waren mijn vriend en ik beiden zo verschrikkelijk moe, (na alle drukte van de verjaardagen) dat we gister samen met Amy 20.30 naar bed gingen. Eerst was ze stil, toen begon ze wat te mopperen. Ik ben er heen gegaan en heb haar speen in gedaan. Toen was ze weer stil en 20.45 mopperde ze weer wat. Toen ben ik er weer heen gegaan en heb ik de speen weer in gedaan. Toen is ze in slaap gevallen. Blijkbaar is het al die tijd dus wel gewoon oververmoeidheid geweest. Ze was ook elke avond zo moeilijk, wilde niks en mopperde veel. Ik had dus eerder door moeten zetten om haar wel in slaap te krijgen, maar goed.
Maar wij gingen dus ook slapen en eerst werd ik zelf half 1 wakker. En Amy sliep nog gewoon en was ook helemaal stil. Ik ben naar de wc gegaan en terug in bed. Ik sliep heel onrustig omdat ik dacht dat ze elk moment wakker zou worden. Op de een of andere manier kan ik dan gewoon echt niet goed slapen, ik dommel af en toe weg en schrik steeds weer wakker van elk geluidje. En mijn vriend snurkte nogal en het stormde vannacht, dus heel wat geluiden om van wakker te schrikken
Maar toen werd 4.30 Amy wakker. Gister werd ze ook rond deze tijd wakker en toen heb ik haar speentje in gedaan en sliep ze verder. Dus nu heb ik ook haar speentje gegeven en toen was ze weer stil tot 4.45. Toen heb ik weer haar speentje gegeven en toen werd ze 6 uur wakker. Toen heb ik nog 1 keer haar speentje gegeven en toen was het 6.30.
Toen heb ik haar maar een fles van 200 ml gegeven en die heeft ze op een bodempje na leeg gedronken.

Maar wat ik me nu dus af vraag is, ze is nog zo jong om 19.00 uur al de laatste voeding te hebben en dan 7.00 uur weer?
Misschien was het wel eenmalig hoor, dat weten we natuurlijk nog niet.
Maar ze was toen ze vanmorgen half 7 de fles kreeg wel supervrolijk, goed alert en ze heeft haar fles dus gewoon in 30 min opgedronken.
Ik verschoon haar sowieso altijd eerst voor ik haar de fles geef. Ik deed het grote licht op haar kamer aan en ze was meteen aan het brabbelen en lachen naar haar winnie the pooh behangrandje
Dus er was absoluut geen sprake van een te lage bloedsuikerspiegel ofzo en het leek er eerder al op of ze aan 4 flessen toe was.

Wat denken jullie er van? Een baby van 2 maand op 4 flessen?

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

Gewijzigd door - goudvisje20 op 06 Dec 2011 10:26:17

Ik heb het bij Merel gedaan toen ze ongeveer 3 maanden was. Ik werd vriendelijk maar dringend verzocht om de fles van 23:00 uur nog wel te geven ivm de bloedsuikerspiegel. Ik heb het daarom toch maar wel gedaan, ook al moesten we haar altijd wakker maken. Bij Anouk heb ik tot 5 maanden ook de late voeding gegeven. Ik weet nu niet echt wat goed is, want er zijn ook genoeg cb’s die adviseren je kind gewoon te laten slapen. Misschien dat het advies achterhaald is…

Groetjes Natasja

Dat vind ik dus ook zo lastig. Ze was hartstikke alert en vrolijk en bij ons heeft niemand last van suiker.
Sylvie heeft altijd goed zelf aangegeven wanneer ze eten moest en slapen en Amy tot nu toe ook altijd.
En aangezien ze dus de laatste dagen zelf ook al wel een beetje aan gaf genoeg te hebben aan 4 flessen.
Ik denk zelf dat ze er dan inderdaad wel genoeg aan heeft.
Tot nu toe als ze echt honger heeft en ik geef haar de speen dan moppert ze 5 minuten later weer en is ze echt niet een half uur nog stil en gaat zeker niet weer een uur slapen. Dus dan zou je toch denken dat het goed is zo.
En ja ze zat natuurlijk de laatste keer toen we bij het cb waren wel bijna boven het gemiddelde met haar 5144 gram met 4 weken.

quote:
en bij ons heeft niemand last van suiker.

dat staat er dus wel helemaal los van hoor, ook al zit je familie bom vol met mensen die suikerziekte hebben, of juist niet, het staat los van het feit dat een baby last krijgt van een te laag suikergehalte.
Wat er wel mee te maken heeft is dat het lichaam van zulke jonge baby’s nog moeite heeft met het regelen van de bloedsuikers, dit geld voor elke baby!! Ik kan je geen advies geven over of dit wel of niet goed is, haar zo lang te laten slapen. persoonlijk had ik dat niet gedaan, net even iets te lang tijd er tussen. ik zou bij max 8 a 10 uur later toch een fles geven, maar dat is mijn mening, ik ben namelijk iemand die altijd het zekere voor het onzekere neemt, als het mijn kind betreft en dat heoft niet altijd juist te zijn!

liefs woezel

Lilypie Fourth Birthday tickers

Hoi Hanna,
Wat heerlijk dat Amy het zo goed doet zeg, dat hebben jullie ook wel verdiend.
Wat betreft de flessen… ik zou nog niet naar vier voedingen gaan. Onze zoon was bij de geboorte 5170gram en toch mochten wij pas met op zn vroegst 12 weken over naar vier voedingen (en dat is al vroeg) van de kinderarts. Heeft niet alleen met de bloedsuikerspiegel te maken, maar ook met de verdere stofwisseling en de werking van de darmen die tot 3 maanden volop in ontwikkeling zijn.
Ik zou dus nog zeker een paar weken wachten, maar wat hier ook al gezegd is, jij meot doen wat goed voelt.
Groetjes Nancy

Wat lekker dat Amy zo lang geslapen heeft. Ondanks dat zou ik haar toch wakker gemaakt hebben. Zowel Tim als Daan moesten wij altijd voor de voeding van 23.00 uur wakker maken. Maar dit hebben we altijd gedaan. Bij Tim waren we met 3 maanden gestopt, maar op advies van het CB toch tot 5 maanden gedaan. Ondanks dat hij het zelf goed deed op 4 flessen en zijn gewicht boven gemiddeld was. Ze hebben het op die leeftijd echt nog nodig.

Groetjes,
Sandra

wow!
hoe fijn het ook is als ze doorslaapt, ik denk ook dat het echt niet verstandig is.
maar kan je niet pproberen om haar om 9 uur de laatste fles te geven en dan tot 7uur slapen? dan win je alweer 2 uur, en je ligt er zelf niet super laat in!
zo te horen drinkt amy altijd wel goed als je haar een fles geeft… je geeft zelf ook aan dat ze dan nog niet in een super goeie slaapt zit dus wie weet heeft ze hem in een half uur leeg liggen jullie samen om tien uur te slapen, tot 7! lijkt me een heerlijke nacht, ben jalours!

groetjes!

Cb geeft aan 5 tot 5 maanden. Hebben we hier niet gered. noa moesten we altijd wakker maken voor haar laatste voeding. Ze sliep toen sowieso nog van voeding tot voeding. Was verder niet suf ofzo maar ze was en is een echt slaapkoppie.
Maar ongeveer met 2 maanden wilde ze die laatste voeding dus echt niet meer. kon op m’n kop gaan staan maar ze dronk dus echt letterlijk niets. Toen hebben we haar laten slapen en dn kwam ze zelf rond 6.00 uur weer Als die late voeding echt niet werkt zou ik er persoonlijk voor kiezen om of te proberen of ze om 9 uur bv wel nog wat wil drinken en anders haar 's morgens als ze om 6 uur wakker is haar meteen haar voeding te geven. als het lukt is 5 voedingen beter dan 4.

Groetjes Ramona

hoi,
Tis natuurlijk per kindje verschillend, maar wij moesten vooral het gewicht in de gaten houden. Bij 6 kilo of meer mochten wij van 5 naar 4 flessen en dan zit je qua leeftijd op gem. 5,5 mnd. Het komt vanzelf als je andere voeding gaat bij geven.
wel heel fijn dat Amy zo lekker heeft geslapen…nou jij nog.
liefs Annelies

Lilypie First Birthday tickers

je gevoel volgen is het beste wat je kunt doen! Als jij het gevoel hebt dat ze het prima doet op 4 voedingen dan lijkt mij dat goed, hierbij zou ik wel het gewicht in de gaten houden. Je zou ook kunnen proberen om die 4 voedingen meer te geven, zodat ze dezelfde hoeveelheid voeding binnen krijgt als met 5 voedingen. Of je kan proberen de 5 voedingen te verdelen over de dag en dan 's avonds en 's nachts lekker laten slapen. Als ze door slaapt zou ik haar niet wakker maken, kan later alleen maar weer lastig zijn om dat er weer uit te krijgen. Volg je gevoel, waar voel jij je prettig bij en hoe doet Amy het daarmee, da’s het belangrijkste!

Lfs

Dank jullie wel voor al jullie tips en adviezen.
Ik heb het er ook met mijn beste vriendin en mijn moeder over gehad.
Mijn moeder vertelde dat ze het ook altijd aan ons over heeft gelaten en nooit iemand wakker heeft gemaakt.
Ik heb er zelf ook wel een goed gevoel bij. Gisteravond heeft Amy 19.15 de laatste fles gehad en vanmorgen 6.45 de eerste. Ze was meteen weer heel alert en vrolijk en heeft 210 ml gedronken.
Ik heb de flessen nu in ieder geval opgehoogd naar 200 ml. Gisteravond heeft ze zelfs 220 ml gedronken.
Het is ook niet zo dat ze de ochtendfles nu razendsnel leeg drinkt omdat ze zo’n honger heeft. Integendeel, ze drinkt hem rustig op haar eigen tempo leeg. Dus ik geloof dat het wel goed zit zo.

Hoi Hanna,

Ik sluit me bij wieb16 aan maar zo te lezen heb je dat ook gedaan. Wat lekker dat Amy het zo doet. Je eigen gevoel is gewoon het beste en kijken naar wat je kindje aangeeft. In principe ben ik niet van het wakker maken voor wat dan ook tenzij het niet anders kan. Zo hebben wij jesper totdat hij 4,5 maand wel wakker gemaakt om 23.00 uur voor zijn laatste fles maar dat kwam omdat hij tot en met 6 maanden onder het gemiddelde zat met zijn gewicht en het nog nodig had die fles. Op een gegeven moment werd hij boos en dronk hij niet veel meer van de fles. Toen de fles eraf gehaald en overdag de flessen verhoogd naar totaal 210.

Groetjes Danielle

Lilypie First Birthday tickers

super hoor dat ze zo lekker door slaapt!! Lekker slaapkontje dus, houden zo!

Lfs

hey goudvisje, nou dat zat ik me net te bedenken,voer die flessies een beetje op,iets meer zeg maar,pakt ze het prima laat ze wat staan ook prima… wij hebben hier na 2 maanden (2.5) ook bedacht dat we haar nie meer wakker gingen maken, kind sliep goed, en elke keer da gerammel om 23.00uur terwijl ze geen druppel meer wilde drinken, ik vond dat sneu… en ze deed het prima, ze is toen misschien nog 1 of 2 keer in de nacht gekomen maar dat was altijd in zo’n sprong, daar raakte ze echt ontregelt van, maar je gevoel zegt altijd meer dan duizend meningen vind ik !jij als mama voelt het beste of je kindje er genoeg aan heeft!! daar hebben moeders nu eenmaal voelsprieten voor gekregen !!

Pippy is geboren 17.07.2009

Gisteravond had Amy bij opa en oma 19.30 haar fles gehad omdat we daar sinterklaas vierden. Fles van 200 ml waarvan ze 30 ml liet staan. We waren pas 21.30 thuis en ik heb Amy 22.00 uur op bed gedaan. 3 keer heen gelopen om speen te geven maar ze bleef huilen. Toen heb ik maar een flesje gemaakt van 100 ml en haar 22.30 gegeven maar ze heeft maar 50 ml gedronken en sliep als een baksteen. 23.00 uur op bed gegaan en vanmorgen meldde ze zichzelf half 8.
Dat is voor mij toch echt een bevestiging dat ze aan 4 flessen van 200 ml genoeg heeft.
Want ze had van haar fles van 19.30 30 ml laten staan, dronk 22.30 dus 50 ml waardoor ze ipv half 7 half 8 kwam voor haar fles.

Jaja we komen net bij het cb weg en Amy weegt maar liefst 6100 gram bij 58,5 cm. Met haar lengte zit ze gewoon op het gemiddelde maar met haar gewicht zit ze er boven! Daarom vind het cb het prima dat ze 4 flessen krijgt. En ze hoeft ze ook niet perse leeg te drinken als ze niet wil. Haar gewicht mag van hun namelijk wel ietsje naar onder
Gewoon goed Hollands welvaren maar wel fijn te weten dat we gerust 4 flessen mogen geven

Ik blijf het toch apart vinden dat CB’s niet dezelfde richtlijnen hebben. Voor jullie natuurlijk wel erg fijn dat jullie haar niet meer wakker hoeven maken voor een 5e voeding. Wij hebben een erg relaxed en meegaand CB, maar ondanks dat Tim met zijn gewicht flink boven gemiddeld was moesten we hem toch echt nog tot 5 maanden wakker maken voor zijn 5e voeding. We waren toen al met 3 maanden gestopt, maar dat mocht echt niet. Dus dit hebben we zowel bij Tim als bij Daan braaf gedaan.

Groetjes,
Sandra

hoi,
wat fijn! en wat groeit ze goed.
wat heerlijk dat jullei “legaal” de nacht door mogen slapen! ( ik kijk uit naar het moment dat dat hier gebeurd!)
hier was Sam vorige week (4weken en 5 dagen) 58,8cm!!! en bijna 4700gram.
Hij mag van hun dus ook echt niet over naar 5 voedingen ik moet echt nog even vasthouden aan die 6 flessen van 120 ;(. nou ging ik stiekem kijken wat hij met 150 doet, ik dahct 5x 150 is ook ok toch? als hij dat pikt… maar doet ie niet. hij drinkt wel net iets meer dan die 120, maar lang niet zijn fles leeg… dus helaas voor mij, wij blijven nog even op 6 flesjes zitten.
Ik merk wel dat hij wat sneller komt voor een fles, maar dat schijnt te maken te hebben met de omneo die wij geven, die is minder voedzaam… maar ja krmapjes is ook niet fijn, en nu heeft hij zelfs ondanks de omneo nog krmapjes

Wat heerlijk dat Amy zo gegroeid is. Wat ik wel vreemd vind is dat ze al naar 4 voedingen mag! Ze is nog maar 2 maand, vind haar echt nog heel jong. Wat als ze straks fruit krijgt over 2 maand en warme hap, hoeft ze dan nog maar 2 flessen?!?!
Gek dat elk C.buro er anders mee omgaat.
Mijn kleine tantezegger is nu 8 weken en die krijgt nog 6 flessen!

Ze hebben geen 4 flessen geadviseerd ofzo… Amy drinkt uit haarzelf 4 flessen en dat vinden ze geen probleem. Ze kennen ons en onze situatie ook heel goed, misschien dat het daar ook mee te maken heeft. Ik weet het niet,
Maar ik heb zelf hier een heel goed gevoel bij en vind het jammer dat sommigen mij daarom een slechte moeder vinden maar ik weet toch echt wel (denk ik) wat goed is voor Amy. Als het niet gaat geef ik haar heus wel weer een extra fles!..