19.00 uur laatste voeding: cb vind het prima!

Hanna, niemand noemt jou een slechte moeder volgens mij?

Het enige wat gezegd word is dat het vreemd is dat de verschillende CB’s er meerdere richtlijnen op na houden. Mij persoonlijk verbaast dat dan niet zo, want vraag je aan 1 persoon advies krijg je 1 advies, vraag je het aan 10 mensen krijg je 10 meningen. Dat werkt ook zo bij CB’s en in mijn ervaring zelfs binnen hetzelfde bureau

Maar je opent een topic, met een situatie waar je de mening van andere mama’s over vraagt. Dan kun je verschillende antwoorden verwachten natuurlijk toch?
Wat je ermee doet is helemaal aan jou…

Maar niemand noemt je een slechte moeder als je overgaat op 4 voedingen. Doe wat goed voelt voor jou zou ik zeggen. Maar als je het vervelend vind dat mensen hun mening geven, tja misschien moet je dan gewoon lekker je eigen plan trekken en thats it! Bedoel ik dus op een goede manier he! Niet verkeerd opvatten hoor, maar soms moet je gewoon doen wat goed voelt voor jou en dan maken de meningen van anderen je alleen maar onzeker…

Sorry ik reageerde misschien wat overdreven maar kan op het moment niet veel hebben… Dat is mijn fout, niet die van jullie natuurlijk…
Dus sorry.
Maar inderdaad het is net wat jij zegt, dat onzeker worden gemaakt… Ik heb dan gezegd dat wij gewoon zo doorgaan en dat het cb dat goed vind en dan komen er alsnog reacties achteraan die mij dus inderdaad onzeker maken en mij laten voelen alsof ik het niet goed doe…
En aangezien ik op het moment absoluut niet stevig in mijn schoenen sta word ik zo omgegooid…

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

je moet ook maar zo denken,de richtlijnen veranderen volgens mij om de week, cb gaat uit van ‘gemiddelde kinderén’ en die bestaan bijna niet, en het cb is een ‘adviesburo’ geen verplichting… jou keuze sowieso of je er naar toe gaat, of je er naar luistert dus ook, en nog steeds denk ik dat je moedergevoel altijd meer goedadvies geeft, dan 10 meningen van iemand anders!!

heerlijk dat de kleine zo vroeg, lekker doorslaapt, ik zou een gat in de lucht springe, zulle vele mama’s en papa’s die midden in de nacht staan te suffen boven de fles en met scheppies staan te piezeren jaloers op zijn…
tenminste ik ben wel een beetje sjaloers…geniet van je heerlijke nachtrust…

Pippy is geboren 17.07.2009

Nou inderdaad sugars heb je helemaal gelijk in
Wij worden hier echt heel erg mee verwend en daarom wil ik er juist graag van genieten…
Helemaal in onze situatie is het heerlijk dat Amy het zo goed doet want ik kan het meer dan goed gebruiken…

Je bent helemaal geen slechte mama. Ik vind het bijzonder knap hoe jij je door alles heen slaat! Je mannetje overspannen, twee kleine kindjes! Respect. Meen ik echt.

Maar waar ik me aan stoor, en dat is niks tegen jou, maar aan de “gemiddelde” lijn bij het c.buro. Mijn beide dames zitten boven het gemiddelde. Ja kan er niks aan doen, kan moeilijk een stukkie van de beentjes afhalen. En minder eten…ga mijn kindje van bijna 9 maand niet op dieet zetten omdat ze boven het gemiddelde zit.
Ik vind dat ze moeten kijken naar de bouw van het kind en naar ouders…ik pas ook niet in het gemiddelde. Wil niet zeggen dat ik mega te zwaar ben hoor. Maar ik ben zelf ook geen 60 kilo (wast maar waar)

En net wat andere mama’s zeggen, raar dat er niet landelijk het zelfde over wordt gedacht, bij het ene buro vinden ze 5 maand 5 flessen…als je dat haald. De jongste kreeg met 4 maand 4 flessen…de oudste volgens mij ook.
Amy is tevreden met 4 flessen, prima! Niks aan doen.
MAAR! Ik vind dat ze als Amy weer naar het buro moet niet mogen klagen als ze iets minder is gegroeid dat wat ze hadden verwacht.

Verder Hana, wees trots op je zelf, vergeet dat niet!

Gewijzigd door - Pjukje op 06 Dec 2011 21:59:56

Nou heerlijk toch en lekker van genieten. En het lekkere eraan is ook dat je 's avonds meer tijd voor jezelf hebt, want dat is ook heel belangrijk. En ja wat is vroeg om zolang tussen de voedingen te hebben. Dion zat ook toen ook op 4 flessen van 200ml en lag ook om 7 uur op bed en sliep (toen nog) tot 8 uur 's morgens.

Nee joh we vinden je helemaal geen slechte moeder. Zo hebben we het ook helemaal niet bedoeld en geschreven. In mijn berichtje heb ik alleen aangegeven dat ik me zo verbaas over het feit dat ieder CB andere richtlijnen hanteerd. En dat wij ze wel tot 5 maanden wakker moesten maken en dat ook braaf gedaan hebben Ondanks dat ze beide flink boven gemiddeld zaten. Prima toch als je haar lekker laat slapen. Als zij aangeven dat het niet erg is dan moet je dat gewoon aanhouden en genieten van het feit dat jullie lekker op tijd naar bed kunnen. Snap heel goed hoe zwaar het voor je is om er zo alleen voor te staan.

Dikke knuffel!

Groetjes,
Sandra

Het is toch helemaal goed als het bureau dat ook aangeeft!! Dat is dan gewoon de bevestiging dat het dus toch ok is, dus geniet er lekker van, jullie kunnen het goed gebruiken!!
bij Bo is het inmiddels ook al wel 3 jaar terug, en hij was prematuur, dus misschien dat daarom advies ook anders was, maakt niks uit, aangezien hij ook pas rond 4 maand was voordat hij overging op 4 flessen, had echt niet eerder gekund, dus wat dat betreft is die situatie toch ook helemaal anders!

Ik zeg, lekker van genieten!!

liefs woezel

Lilypie Fourth Birthday tickers

ik heb met mijn berichten ook niets anders bedoeld dan dat ik het heel fijn voor jullie vind, en dat je moet genieten van de situatie.
Ik vind je absoluut geen slechte moeder! juist een hele sterke!

groetjes!

Dankjulliewel allemaal, sorry dat ik zo raar reageerde… Heb de laatste tijd wel vaker van die buien want het gaat niet echt lekker hier… Het lijkt er op of deze medicijnen ook niet aanslaan en we morgen weer nieuwe krijgen… Dat betekent dus weer 4-6 week afwachten of de medicijnen gaan werken…

Gewijzigd door - goudvisje20 op 07 Dec 2011 14:16:59

Och, wat sneu en moeilijk Hanna Wanneer gaat het nou beter? Potverdorie.

Heel dikke knuffel voor jou!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

jeetje balen zeg!!
leef mee!

liefs

en weet je wat het ook is, wij staren ons lijp op de millilieters die die kids drinken want het moet zo en zoveel zijn, als je borstvoeding geeft, (en denk aan 100 jaar terug) wist je ook nie precies hoeveel je kind binnenkreeg, groeide het goed, en was het tevreden, was moeders da ook ! begonnen ze savonds te gillen, kregen ze nog wat, en zo niet, dan niet ,

Pippy is geboren 17.07.2009

fijn toch dat het zo goed gaat. Ze geven het zelf echt wel aan. Van Rens weet ik het niet eens meer wanneer hij over ging naar 4 voedingen maar dat zal zeker eerder dan 5 maanden geweest zijn.
Bij noa zijn we met 2,5 maand over gegaan maar die liep daarvoor ook al een tijdje te rommelen. die moesten we dan altijd wakker maken en vaak dronk ze dan helemaal niets.
overigens gingen er hier niet heel snel nog meer voedingen af hoor. Fruit kwam er gewoon bij zeg maar en de groentehap ook. Sinds ze 's avonds 200gr eet en 's morgens en 's middags brood is er pas weer een voeding afgegaan. Dat was met ongeveer 6 maanden. Ik merk nu wel dat ze de voeding van 19.00 niet zo heel veel meer drinkt maar dat weet ik niet precies omdat ik bv geef. Ze drinkt iig niet zo heel lang meer. Het aantal cc’s wat ze moeten hebben gaat natuurlijk ook weer naar beneden als ze vast voedsel krijgen.
Gewoon op je eigen gevoel vertrouwen en je niet zo druk maken om de menigen van anderen, jij kent jouw eigen kind het best.

Groetjes Ramona

Ik ga gewoon uit van wat mijn kind aangeeft. Als hij met minder kan dan is dat prima. Maar ook als hij meer nodig heeft. Met 3 dagen zat hij bijvoorbeeld al op flessen van 90/120 cc. En nu heeft hij er 5 van 180 cc. Robbin komt overdag vaker, meestal om de drie uur, en 's nachts slaapt hij van 22.00 uur tot ong. 7.30 uur…
Wij doen gewoon wat hij aankan! Als je kijkt en luistert naar je kind dan komt alles goed!

Het topic is al van een poosje geleden We hebben toen besloten om gewoon lekker naar Amy te luisteren. Ze heeft het toen een paar dagen gedaan op 3 flessen van 135 ml en de fles voor de nacht was 165 ml.
Ze krijgt nu nog steeds 4 flessen van 165 ml. Ze krijgt een fles om 8.00/12.00/16.00/20.00 en ze doet het verder perfect. Ze gaat rond 21.30 slapen en ik moet haar elke ochtend zelf wakker maken.

Oh hahahaha, foutje… had niet op de datum gelet…