16 jaar en wil zwanger worden


#72

je bent wel jong weer klaar. Maar ik zou er niet aan moeten denken.

Groetjes,

Michèle


#73
quote:
mis ik de gebruiksaanwijzing..

Ik mis het al met twee jaar!!! Lekker die peuterpubertijd. Moet toch maar eens goed zoeken of ik die gebruiksaanwijzing kan vinden…, zal wel weer op een heel onlogisch plekje liggen!


#74

@ ninacharles Verstandige beslissing, als ik je leeftijd zo zie zou ik je adviseren om eerst je hele opleiding af te maken en dan pas aan een kindje te beginnen. Ik ben nu 31 en ik heb een dochter van bijna 3 en geloof me ik heb ook mijn handen vol aan haar. Kinderen zijn geweldig maar ook heel tijdrovend en vermoeiend soms. Onderschaqt dat zeker niet. Het is geen babyborn waar je de batterij uit kan halenen in een hoek kan leggen omdat je het niet leuk meer vind. En als je je opleiding af hebt zul je wat 19/ 20 jaar zijn?? Dan ben je ook nog jong genoeg meid. Genieten jullie nog maar even lekker van je vrijheid.

Groetjes,

Michèle


#75

@ Bakmamma er was een nieuwe reactie op gekomen,

Groetjes,

Michèle


#76

Is het weer bijna vakantie tijd???


#77

Pinksterweekend


#78

Waarom op hun hoofd gevallen?

hehhe, beetje kinderachtig. Ik ken toch niks aan mijn geveoelens doen?
en trouwens bij mijn in de familie is het normaal om op je 17e een kind te krijgen.
mijn moeder was 15 toen ze mij kreeg en mijn oma kreeg me moeder op der 16e.


#79

Gevoel en verstand zijn twee verschillende dingen, maar als jullie het leuk vinden om straks 6 generaties op 1 foto te hebben doe wat je niet laten kunt, maar laat wat je niet doen kunt. Maar even een gewetensvraagje, als bij jullie de vrouwen op hun jonge leeftijd aan de drugs gaan zou jij dat dan ook doen omdat ze het allemaal doen of zou jij verstandig zijn en het niet doen en wat van je leven maken.

Groetjes,

Michèle


#80

Gevoel en verstand zijn twee verschillende dingen, maar als jullie het leuk vinden om straks 6 generaties op 1 foto te hebben doe wat je niet laten kunt, maar laat wat je niet doen kunt. Maar even een gewetensvraagje, als bij jullie de vrouwen op hun jonge leeftijd aan de drugs gaan zou jij dat dan ook doen omdat ze het allemaal doen of zou jij verstandig zijn en het niet doen en wat van je leven maken.

Groetjes,

Michèle


#81
quote:
hehhe, beetje kinderachtig. Ik ken toch niks aan mijn geveoelens doen? en trouwens bij mijn in de familie is het normaal om op je 17e een kind te krijgen. mijn moeder was 15 toen ze mij kreeg en mijn oma kreeg me moeder op der 16e.

Ik vind het zeker niet kunnen, daar kan ik een heel verhaal van maken enz…maar dat ga ik niet doen. Iemand die hier echt zijn zinnen op zet krijg ik niet aan het verstand gepeuterd dat ze beter even kan wachten.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!


#82

Wil je geen opleiding gaan doen?? Aan een toekomt werken? Zorgen dat je je zelf kan onderhouden. Zelfstandig worden.
Je kan niet voor een kind zorgen als je geen geld hebt.

En heb je er over nagedacht dat als je nu zwanger zou worden je minderjarig bent. Waarschijnlijk worden dan je ouders voogd van je kind.
Daar zou ik eens over na gaan denken.

Maar ja wij kunnen op dit forum nog zo hard roepen dat het ons niet verstandig lijkt maar ja wij kunnen je niet tegen houden. We kunnen hooguit je advies geven.

Ik zou dit maar eens gaan lezen:
http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/kan-ik-als-minderjarige-gezag-over-mijn-kind-krijgen.html

Succes met je keuze.


#83

Aan de schrijffouten te zien die ik al citeerde, lijkt me een studie eerst geen overbodige luxe.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!


#84
  • Het gaat de laatste tijd niet zo lekker hier en houd me even niet bezig met internet maar toevallig lees ik dit net en wil toch even reageren!-

Ik voel mezelf ook een beetje aangevallen… Op mijn 17e kreeg ik Eliza (ongepland maar zeer welkom) en het was echt geen horrorverhaal zoals dat hier word neergezet op jonge leeftijd.
Ik ben gaan samenwonen, heb zelf de voogdij gekregen, een opleiding afgemaakt en de bevalling was zwaar voor mijn lichaam maar geen hel en ik heb zeker geen trauma’s van zo’n mooi moment!! Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was ging er een knop om en had ik meteen moedergevoelens en Eliza heeft nu een prima leven met beide ouders.
NU wil ik NIET zeggen dat het OKE is om een op je 16e een kind te nemen want je neemt geen kind, je krijgt ze en ik heb er niet voor gekozen om zwanger te worden.

Sorry wilde het toch even kwijt!!

Liefs Shirley

Gewijzigd door - x-shirley-x op 14 Jun 2011 14:40:54


#85

@ Shirley voel je niet aangevallen meid, jij doet het hartstikke goed met je meisje, maar wat je al zegt het was niet gepland. Waar wij moeite mee hebben is als je op je 15e al bezig bent om een jaar later een kind op de wereld te willen zetten. Dat daar zo makkelijk over gedacht wordt.

Groetjes,

Michèle


#86

Ik zeg niet dat ik het doe. Het is mijn droom.
Ik heb een hele andere cultuur als jullie sorry dat ik jullie hiermee lastig heb gevallen maar zo te zien begrijpen jullie er weinig van.


#87

We kunnen wel begrip opbrengen voor het gevoel wat je op die leeftijd kunt hebben, maar wij hebben al kinderen en geloof ons: het is niet altijd alleen maar roze wolkjes, rozegeur en maneschijn. Het ouderschap kan ook heel zwaar zijn. Dat neemt niet weg dat er nog veel meer mooie kanten aan zitten en dat het heel vaak gewoon genieten is, maar door tieners wordt nogal eens licht gedacht over het hebben van kinderen.

En daarbij…we zijn hier in het verleden al zo vaak slachtoffer geworden van grappenmakers die zich in de vakantie of in regenachtige weekenden lopen vervelen en hier op de site komen om net te doen alsof ze op hun 14e ofzo al zwanger zijn van de buurman etc. dat we ons erg terughoudend opstellen als zich hier een (potentiële) tienermoeder meldt.

We hebben al zo vaak serieus en meelevend gereageerd en dat later bleek dat het allemaal gewoon een geintje van een of andere verveel-oor was, we zijn elke keer weer extra alert of we niet weer in de maling genomen worden.

Vandaar dat er dan wat bot gereageerd wordt.

Dat heeft Shirley in het begin ook ondervonden. Gelukkig bleef zij wel op Ikkeben om ons ervan te overtuigen dat haar verhaal wel degelijk echt was en heeft ze ons nog een tweede kans gegeven wat een digitale vriendschap betreft want we zijn echt niet zo aardig geweest in het begin. Heel dapper en volwassen van Shirley dat ze zich daar overheen gezet heeft!

Groetekes, Sje


#88
quote:
Ik zeg niet dat ik het doe. Het is mijn droom. Ik heb een hele andere cultuur als jullie sorry dat ik jullie hiermee lastig heb gevallen mekaar zo te zien begrijpen jullie er weinig van.

Lieve schat andere cultuur of niet toen ik 16 was leek het mij eerder een nachtmerrie dan een droom om dan al een kindje te hebben. Het wordt af en toe zo geromantiseerd. Ik moet bekennen dat ik op mijn 29ste het zelfs mooier zag dan dat het later bleek te zijn.

Groetjes,

Michèle


#89

@shirley, het is absoluut geen aanval naar jou en ik vind het vervelend dat je het zo wel oppikt.

Ik vind het een groot verschil, tussen als je 15 a 16 bent en je kiest er bewust voor om moeder te worden, of dat het je “overkomt”.
Ik heb juist respect voor jou hoe je het allemaal hebt bolgewerkt. Misschien als het jou niet was overkomen had je misschien ook nog wel een paar jaar gewacht met kindjes.

Ik denk dat als je 15 bent je nog niet met “het volle verstand” kunt nadenken over wat voor impact kinderen hebben op jou leven.
Het is niet niks, voor niemand, als je nu 17 bent op 27 het veranderd je leven. En ik ben persoonlijk heel blij dat ik eerst heb kunnen genieten van het leven zoals uitgaan, feestvieren, studie, werken het huisje boompje beestje zeg maar.
Maar dat is mij mening. Gelukkig denkt iedereen er anders over.

En Shirley…ik denk juist dat het meisje van 15 veel aan jou ervaringen heeft.


#90

Shirly, er zit een levens groot verschil tussen het bewust kiezen voor een kindje op zeer jonge leeftijd en er niet voor kunnen kiezen op zo’n leeftijd. Het was dan ook niet voor jou bedoeld. Deze jonge dame lijkt daar wel echt mee bezig te zijn. Natuurlijk droomde ik er al van toen ik 13 à 14 was, ik ben daar geen uitzondering in geweest denk ik. En ook al bevalt mij het moederschap geweldig en kan ik niet meer zonder me mopjes, ben ik zo verschrikkelijk blij dat ze een stukje later zijn gekomen. Ik heb eerst mijn eigen weg kunnen kiezen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!


#91

Ik heb dit topic eerder al gelezen, maar niet gereageerd, omdat alles al gezegd is door anderen. Maar wil wel even reageren op het berichtje van Shirley. Want meis je hoeft je echt niet te verdedigen. Idd is er op jouw eerste berichtjes ook wat terughoudend gereageerd. Maar daar heb je je wat Sje al zegt overheen gezet en je bent toch gebleven ondanks de af en toe niet zulke leuke reacties. Je mag zeker trots zijn wat je hebt bereikt en hoe je alles voor elkaar hebt. Het is bij jou een onverwachte zwangerschap geweest, maar dat neemt niet weg dat je een supermoeder bent en je zeker trots op jezelf mag zijn.

Vervelend overigens dat het momenteel niet zo lekker gaat, heel veel sterkte!

Groetjes,
Sandra