15 en zwanger


#41

Natasja, zou je je banner wat smaller willen maken? Hij is nu zo breed dat-ie het topic uit z’n verband trekt en we van links naar rechts moeten scrollen om de hele tekst te kunnen lezen. Dank!

Groetekes, Sje


#42

hee hee.
ik ben een meisje van 15 en ik ben er deze week achter gekomen,
dat ik zwanger ben.
ik ben nog gewoon samen met mijn vriend(19) hij weet het ook
en we hebben het ook aan onze ouders verteld.
maar nu zitten we met een probleempje!
zijn moeder & mijn moeder willen niet dat we het weg laten halen.
maar zelf vinden we dat we nog te jong zijn omdat ik nog op school zit.
en hij werkt.
maar wonen allebei nog gewoon bij onze ouders!
zoude jullie misschien tips hebben voor mijn keuze?
ik weeet nu echt niet weer wat ik moet doen.

Alvast bedankt!

Groetjes, Mandy.


#43

Niemand kan je adviseren om een kindje weg te laten halen. Dit is een keuze die je zelf maken moet. Als je dit topic gelezen hebt zul je begrijpen dat er meer zijn met dit ‘advies’. Mijn motto is als je kunt wippen kun je ook schommelen. jij en je vriend moeten deze keuze maken en niet wij. Weet wel het is een one way ticket. Je kan spijt krijgen van je keuze dus denk er goed over na.

Groetjes,

Michèle


#44

HOUDT HET NOU EENS EEN KEER OP MET 15-JARIGE ZOGENAAMD VOLWASSEN MEIDEN DIE HIER ADVIES KOMEN VRAGEN OVER ABORTUS!

Sorry dat ik schreeuw maar ik ben het zo beu inmiddels. Ik stel bij dezen voor dat we geen van allen meer serieus reageren op dit soort berichten omdat we niet eens weten of we weer voor de gek gehouden worden. En dat we potentiële tienermoeders onmiddellijk doorverwijzen naar de dichtstbijzijnde tienermoedersite.

Tienermoeders die advies willen over abortus zijn hier gewoon niet aan het goede adres. Klaar ermee!

Ik ben het echt hartstikke zat. Naar mijn idee zit er gewoon een groep vriendinnen de boel op te fokken hier omdat ze zich vervelen aan het eind van de zomervakantie.

Zo, dat is eruit. Lucht dat even op!

Groetekes, Sje


#45

goed zo sje!!!
helemaal mee eens!
gelukkig is de vakantie bijna om! maar dan begint de hefst vakantie bijna weer
DUS MET ZIJIN ALLE NIET MEER REAGEREN

groetjes gytha


#46

Zal het niet meer doen

Groetjes,

Michèle


#47

@Michèle, het was overigens niet boos naar jou bedoeld omdat jij wel gereageerd had hoor. Ik had nog niet eens gekeken wie er allemaal al op gereageerd hadden. Dat berichtje van Mandy was gewoon de druppel die mijn emmertje deed overlopen, dus ik heb gewoon mijn irritatie eruit gegooid naar al die niet-slimme tienermeiden die hier al dan niet serieus komen vragen of ze wel of niet een abortus moeten laten plegen.

Maar dat had je wel begrepen toch dat het niet boos naar jou bedoeld was?

Groetekes, Sje


#48

Tuurlijk weety ik dat het niet boos bedoeld was Sje. En eigenlijk heb je wel gelijk het is verspilde energie. Jammer voor die ene meid ie wel serieus is. Overigens als ze serieus zijn lijkt het me niet dat ze meteen beginnen over een abortus, maar die moet zich dan maar bewijzen.

Groetjes,

Michèle


#49

Precies, het is Shirley destijds ook gelukt om ons alsnog te overtuigen dat ze geen nepperd was. Dus we staan er altijd voor open om iemand een 2e kans te geven.

Groetekes, Sje


#50

hmm nou shirley had mij niet hoeven overtuigen eigenlijk.
dat moet niemand doen ik ga er niet meteen vanuit als iemand dit zegt dat het niet waar is, maar snap je wel dat je na t zoveelste bericht zoiets hebt van: uhhuh!!
bij shirley had ik dit gevoel absoluut niet.



#51

Jij hebt gewoon een extra goed sensortje denk ik voor het onderscheid “echt & nepper”.

Groetekes, Sje


#52

Dankjewel Inge ,

maar ik snap Sje ook wel natuurlijk! na zoveel meisjes die zich komen melden en niet terug komen…

Maar ik heb nu contact met Mandy (viva la mandy) omdat ik toch wilde weten of het echt was of niet en ze houd het kindje en gaat dit jaar nog samen wonen met haar vriend voor een goede basis voor de baby. 18 mei is ze uitgerekend en ze wil haar school afmaken (sorry wilde het toch even zeggen hoe het met haar gaat).

Liefss xShirley.


#53

moeilijk onderwerp, erg heftig ook. Vooral voor vrouwen die de situatie kennen. Gelijk staat een oordeel klaar. Je bent een kindermoordernaar, en wordt met de nek aangkeken.
5 jaar geleden, en ik ben nu 34, heb ik de moeilijkste beslissing in mijn leven moeten nemen. Ik heb daar op die tafel gelegen. Ze vragen, wil jij het nog zien, nee natuurlijk niet. Ik zat in een relatie, van mishandeling, tereur, enzo. Als ik dit kleintje had mogen houden, was ik kapot gegaan. Ik had het besluit genomen, om weg te gaan, maar met kindje was dit niet gelukt…En achteraf gezien maar goed, papa was verslaafd.
Maar veroordeel niemand op zijn of haar keuze, luister naar haar verhaal.
Nog steeds ondanks dat ik mama ben voel ik mijzelf leeg. En met een abortus mag je niet “rouwen”. Wordt toch als eigen keuze gezien.
Sorry van de verbitterheid, maar het doet pijn, zelfs na 5 jaar


#54
quote:
Hallo jullie praten nu over jongere meisjes die zwanger zijn kennen jullie mischien meisjes van ongeveer 15 waar ik mee in contact kan komen? want ik ben namelijk 15 en ik wil er graag over praten met iemand die in dezelfde situatie zit

Hoi hoi ik zou wel contact met je willen ben 15

Percilla


#55

Het berichtje waar je op reageert is uit 2005. Ik weet niet of het verzoek om contact nog geldt.

Groetekes, Sje


#56

@ Goudvisje er zijn zoveel topics als deze sommige wel en sommige niet echt. Maar eh ja meisjes van 15 doen aan sex. De tijd dat ze nog met barbies spelen is dan al voorbij en het enige dat je kunt doen als ouder is zorgen dat ze verstandig genoeg zijn om bescherming te gebruiken en dan niet alleen tegen een zwangerschap. Oh ja enne mijn motto wie kan wippen kan ook schommelen in acht nemen.

Groetjes,

Michèle


#57
quote:
Sylvie gaat mooi naar een christelijke school; geen sex Hahaahaahhhahaaahaa ik duim met je mee!!! En ook meteen voor ons eigen kroost.. hebben we in elk geval nu al een goede keus gemaakt


Hahah… denk ook niet dat dat zoveel uitmaakt
In mijn geval niet iig!!!

Ok, ik was 17 en geen 15 meer… maar ontdanks de christelijke school en opvoeding was ik dus toch op mn 17de zwanger.

Ik denk dat het veel belangrijker is om over dit onderwerp open en eerlijk te praten (al hoeft dat nou ook weer niet tot in alle details ) met je pubers. Ze bewust te maken van de gevolgen. Verbieden kun je het niet doen, maar zorg dan als ouders dat ze het iig veilig doen!

Ook na een verkrachting geloof ik nooit dat ik een abortus zou kunnen overwegen. Dan eerder inderdaad afstaan ter adoptie.

Enne als mijn zoon een meisje zwanger zou maken, dan zou ik hem idd wel verplichten om haar in ieder geval financieel te steunen. Bij haar blijven kun je maar moeilijk verplichten, als er problemen voordoen denk ik niet dat ze bij elkaar moeten blijven OMDAT ze een kind krijgen. Dat is geen goeie basis.
Enne ik weet geen enkel ander onderwerp waar zoveel ruzie over gemaakt word dan over kinderen!


#58

Ik was zelf 14 en overtijd. 3 weken voor mijn 15e verjaardag en mijn eerste keer. Was goddank vals alarm, maar toch. Heeft toen nog 2 jaar geduurd voor ik weer sex had pas. Mijn moeder is er altijd eerlijk over geweest dus ik had wel een condoom gebruikt, maar ja dat ding zat al 2 jaar in mijn portomonee. Nee ik was niet met 12 met sex bezig maar we hadden een project op school gehad erover en daar kregen we vrijkaartjes bij. Weet niet of ze nog bestaan, maar goed dat was een kaartje met alle gevaren van sex en een condoom voor als je het dan toch zo nodig moest doen, dan deed je het veilig. Ik heb ook een dochter en ik moet er ook niet aan denken (heb het overigens wel gedroomd dat ze met 16 zwanger was) maar mocht het gebeuren hoop ik dat ze eerlijk is, dat ze haar eigen keuzes maakt, en ik zal haar zo goed als ik kan steunen en helpen zodat ze zichzelf en der kindje een goede toekomst kan geven. Gelukkig denkt haar vader er ook zo over.

Enne wat jullie zeggen je ‘moet’ tegenwoordig sex hebben om erbij te horen, helaas is dat zo net als veel meisjes (ik idem) onder invloed van alcohol verkeerde keuzes maken helaas. Ik denk dat als de jeugd wat tolleranter wordt naar elkaar dat dit voorkomen wordt. Kijk met barbies spelen zal er niet meer bij zijn, maar ze zijn ook niet met 14 moeder. En ik denk dat ouders daar een grote rol in spelen in de zin wees eerlijk en fair over sex naar je kinderen, bescherm ze niet overdreven op dat punt en doe zeker niet alsof het iets verbodens of vies is want verboden vruchten zijn het lekkerst. Denk dat we dan een stuk verder komen weer met zijn allen.

Groetjes,

Michèle


#59
quote:
hallo dames, ik ben heel erg benieuwd, wat jullie nou vinden van meisjes die 15 zijn en zwanger zijn. ik heb eens bij een ander forum gelezen dat een meisje van 15 zwanger was en niet wist wat te doen. ze heeft uiteindelijk een abortus laten doen. ik vind dat er soms wel heel erg makkelijk overgedacht wordt en was benieuwd hoe jullie daar tegen over staan. ik kan dat eigenlijk niet echt goed keuren