15 en zwanger


#1

hallo dames,
ik ben heel erg benieuwd, wat jullie nou vinden van meisjes die 15 zijn en zwanger zijn.
ik heb eens bij een ander forum gelezen dat een meisje van 15 zwanger was en niet wist wat te doen.
ze heeft uiteindelijk een abortus laten doen.
ik vind dat er soms wel heel erg makkelijk overgedacht wordt en was benieuwd hoe jullie daar tegen over staan.
ik kan dat eigenlijk niet echt goed keuren


#2

Oei dit is heel moeilijk, waarom?
dat zal ik vertellen

als dat meisje het niet aan kan wat dan? wat gebeurd er met dat kindje? ik vind je kan niet voor een ander denken…

maar ik zelf ben er heel erg op tegen maar soms kan het niet anders…

Tries


#3

Tsja, dat is moeilijk hoor.
Ik ben in principe echt tegen abortus.
Maar als de situatie zo vreselijk uitzichtloos en slecht is…
Het hangt gewoon heel erg van de situatie af. En inderdaad: ik ben ook van mening dat je niet voor een ander kan denken.
Dus ik ben TEGEN abortus maar ik weet dat er vaak te snel een oordeel geveld wordt.
ERG moeilijk dus. Om een duidelijke mening te kunnen geven zou ik echt iets van zo’n situatie moeten afweten.
Ik denk zowiezo niet dat het makkelijk is om een kind te krijgen (en opvoeden!) als je nog maar 15 jaar bent.

Ik ben eigenlijk best benieuwd waarom je dit vraagt.
Ken jij soms iemand in zo’n situatie?

Groetjes, Bianca (mamma van Stephan)


#4

Oei, das moeilijk ja. Ik ben niet echt tegen abortus, tenminste in bepaalde situaties. Als je 15 bent ben je eigenlijk nog bezig om zelf volwassen te worden, je bent geen kind meer maar zeker niet volwassen. Als iemand van 15 zwanger wordt en besluit om dat kindje te krijgen dan zal dat ook heel moeilijk zijn. Ik vind dat abortus heel persoonlijk is. Zal er niemand op veroordelen.

Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand die 15 is en zwanger is kiest voor abortus, ook al zal die beslissing ook voor een heel jong meisje moeilijk zijn. Maar dat is zwanger zijn en een kindje opvoeden soms ook.

Groetjes Miriam


#5

ja, ik ken inderdaad iemand die dat is overkomen.
zij is heeft te eerste sex gehad zonder bescherming en ik vind heel eerlijk gezegt sex op 15 jarige leeftijd behoorlijk vroeg.
je weet toch dat je van sex zwanger kunt raken.
ik ben verder ook niet echt heel erg tegen abortus maar ik vind dit wel heel makkenlijk om maar sex te hebben omdat je daar zo nodig zin in heb en vervolgens zwanger raakt en maar abortus laat plegen.
zoj kan niet voor een kindje zorgen en dat zegt ze ook zelf dus in dit geval is het goed dat ze dit heeft gedaan.
ik vind het in iedergeval vereweg van volwassen ook als ze zelf zegt dat ze wel volwassen is.
er word door veel mensen zo makkenlijk gedaan van ach kan gebeuren.
ik ken dat meisje inderdaad.

groetjes sandy mama van lorraine


#6

Tsja, ik ken haar natuurlijk niet, maar ze is eigenlijk zelf nog maar een kind. De maatschappij is zo veranderd met toen ik 15 was. Tis gewoon heel moeilijk allemaal, ik hoop maar dat ik mijn kind de goede waarden en normen meegeef. Kan alleen maar heel goed mijn best doen.

De tijden zijn veranderd en het is er allemaal niet makkelijker op geworden als ik het allemaal zo hoor.

Groetjes Miriam


#7

Niet origineel, maar ik sluit mij volledig aan bij wat mirjam schrijft.
De tijden zijn inderdaad veranderd.

Groetjes, Bianca (mamma van Stephan)


#8

Ik ben in principe ook tegen abortus. Maar een meisje van 15 is zelf nog een kind. Wat moet er van terechtkomen vraag ik me dan af. school afmaken??? verder leren??? zorgen dat er eten op de tafel komt??? wie zorgt er voor de baby??? ik denk de ouders van de 15 jarige n kun je en mag je dat verlangen van een opa en oma, ik zet daar mijn vraagtekens bij.

Christa


#9

Hallo
jullie praten nu over jongere meisjes die zwanger zijn kennen jullie mischien meisjes van ongeveer 15 waar ik mee in contact kan komen?
want ik ben namelijk 15 en ik wil er graag over praten met iemand die in dezelfde situatie zit


#10

Deze topic is van februari-april 2003 dus we praten er nu niet over . Ik zou niemand weten verder in ieder geval.


#11

Dat hangt echt helemaal van de situatie.
Want de ene 15 jarige is niet de ander qua gedrag, de een is al veel volwassener op deze leeftijd, dan de ander.
Maar in principe ben ik ook tegen abortus, het kindje kan er niks aan doen, en het klinkt hard maar ik vind het gewoon moord!

Als ik 15 was en zwanger zou ik het dus echt niet laten weghalen, maar er heel veel over praten wat te gaan doen.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben.


#12

Oude topic maar ik reageer toch…

Als 15 jarige word heel snel gedacht leuk een kindje, ze zien het meer als leuk speeltje dan wat er werkelijk bij komt kijken!
Als je het mij vraagt in 90% van de situatie is een abortus misschien beter, en JA ik spreek uit ervaring van héél dichtbij

Groetjes Nathalie & Co


#13

Oef, oud maar toch altijd actueel zo’n topic…
Ben in principe ook tegen abortus, maar je moet het wel per situatie kunnen bekijken. Wanneer het echt een moeilijk geval is zou het wat mij betreft wel mogen, maar ik vind niet dat ik hier over mag oordelen…

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)

en Fajah (17-11-2004)


#14

Als je 15 bent en zwanger is er er iets misgegaan. Ik denk dat een meisje op die leeftijd het kind niet heeft gepland. Natuurlijk worden ze steeds jonger ontmaagd.
Het is een optie dat je aan andere mensen kunt vragen wat je moet doen, maar meestal reageren ze kortaf en zeggen ze abortus of dat je niet goed wijs bent ofzo (heb ik ook gelezen op verschillende fora’s). Maar ik denk dat je toch naar je eigen gevoel en ingeving moet handelen:

  • Houden of abortus, nu het nog kan?
  • Houden of adoptie, wanneer de tijd bijna daar is?
  • Zijn jij en de vader nog bij elkaar? Zoniet, je ouders?
  • Mocht je helemaal alleen zijn (dus geen vriend meer en je ouders willen niets meer van je weten), wil je het kind dan alleen op voeden en kun je dit? Zowel geestelijk, lichamelijk en met de kosten?

Als je deze vragen jezelf stelt, denk ik dan dat je zelf wel kunt beslissen of je toch wil doorgaan met de zwangerschap of niet. Zelf ben ik tegen abortus, omdat je toch een leven dood wat nooit heeft kunnen leven zoals wij het nu doen, maar in zware omstandigheden kan ik het best begrijpen (je bent het huis uitgezet, je vriend wil niets meer van je weten, je hebt geen inkomen, en geen plaats om te leven, dus eigenlijk kun je het kind neit opvoeden).

Groetjes Elle
mama van Anna (2½jr.) en Leah (3w.)


#15

tewn eerste kanp dat je je verhaaltje hier ff neer zet

maar wat ik ff niet snap he
iedere huisarts weet toch dat een ab kuur werkt op de pil en dat deze dan niet betrouwbaar meer is
dus snap ik niet goed hoe hij je kan zeggen dat het geen kwaad kan.

anouk nelissen


#16

hoi

Ik ben niet tegen abortus
Heb van dichtbij mee gemaakt dat iemand door verkrachting zwanger was en het heeft weglaten halen.
In z´n geval ben ik voor abortus en voor de doodstraf voor degene die dit heeft veroorzaakt.

gr mij

groetjes van nvh en Joyce


#17

Ik heb zoiets ook van heel dichtbij meegemaakt
Mijn zus was 15 toen ze beviel van haar dochter.
en het gaat niet altijd fout, ze is nu 16 jaar verder en getrouwd met de vader van haar kind (eren)

Ik praat het natuurlijk niet goed dat je zwanger word op je 15e maar wil alleen maar laten zien dat het niet altijd zo verkeerd hoeft te gaan.
Als die meiden goed worden opgevangen , en gesteund is abortus niet eens nodig, tenzij het meisje het werkelijk zelf niet wilt.
maar ja niet ieder meisje heeft die opvang van buitenaf, mijn zus gelukkig wel


#18

Diannee, voor mij onvoorstelbaar wat jij hebt moeten meemaken. Heel onmenselijk en moielijk om die keuze te moeten maken…

In jouw geval kwam het door onwetendheid (van een huisarts nota bene, terwijl iedereen tegenwoordig weet dat de pil met veel geneesmiddelen niet samen gaat), maar anders denk ik eerlijk gezegd wel van ‘eigen schuld, dikke bult’. Ik bedoel dan degene die onbeschermd sexueel contact hebben, want sinds mijn tijd (en ik ben nu zo’m 18 jaar sexueel actief) weet ieder normaal ontwikkeld persoon wat safe sex inhoudt.


#19

Hoi,
Ik ben nu 15 jaar, en zit momenteel in mijn stopweek.
Aangezien ik meestal meteen ongesteld ben na de laatste dag pil slikken, begin ik nu heel sterk te twijfelen of ik zwanger ben ja of nee.
Ik heb maandag mijn laatste pil geslikt, nu kan het natuurlijk zijn dat ik gewoon laat ben dit keer, maar voor het geval dat ik zwanger ben bereid ik me er liever goed of dan dat ik er niets vanaf weet. Ik wacht nog tot dinsdag met een test kopen, maar ben nu een beetje op forum’s aan het kijken of er meer mensen zijn die in de zelfde situatie zitten als mij.
Nou staan er op forum’s ook veel berichten die gewoon nergens op slaan en waar mensen niets aan hebben. Zoals dingen "Je bent te jong, je bent je kind niet waard’Ik ben het er mee eens dat een kind op een jonge leeftijd niet makkelijk zal zijn, maar als iemand tegen abortus is… ( zoals in mijn geval ) is er geen andere manier dan het gewoon te houden, en er goed voor de zorgen.
Als ik daadwerkelijk zwanger zou zijn, zou ik het dus houden.
Ik ben dan wel een meisje van 15 jaar, maar ik weet meer van het leven af dan andere meisjes van mijn leeftijd. Ik voel me dus ook ouder, en kijk tegen veel dingen anders aan dan kinderen van mijn leeftijd. Ik heb een neefje die dit jaar 4 jaar word, ik heb hem vanaf zijn geboorten meegemaakt. En ook al aantal keren op hem gepast. Dat vind ik helemaal geweldig, oke dit is natuurlijk niet te vergelijken als je zelf een kind heb. Maar toch doe je uit zulke dingen wel ervaring op. Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven, en een mening kunnen geven over mijn verhaal. En misschien ook kunnen vertellen wat jullie in mijn situatie zouden doen.

Alvast heel erg bedankt & Groetjes aan iedereen! x Sanne


#20

15 jaar vindt ik persoonlijk erg jong!!! Waarschijnlijk zit je nog op school etc. En dat vindt ik ook toekomst.
Maar abortus zou ik ook niet kunnen. Ik zou als ik jou was een test halen dat geeft duidelijkheid.
En als je wel voorbehoedsmiddelen hebt gebruikt zoals jij schrijft de pil, heb je gedaan wat je kon. ook schreef hier iemand zo jong die onveilige sex had gehad.
nou sorry daar kan ik met mijn pet niet bij op die leeftijd.

groetjes gytha