15 en zwanger


#21

15,… ja t is jong, maar dat vinden veel mensen van 20 jaar ook nog steeds!
en abortus plegen ben ik niet op tegen,
wat hier al eerder werd gezegt je kan niet voor de ander denken en weten welke
situatie diegene zit,
ik heb zelf ook 1x abortus moeten plegen omdat mijn vriend waar ik toen 2 jaar mee ging totaal geen kind wou hebben, we woonden bij zijn ouders en dat zag hij echt niet zitten om er een kleintje bij te hebben…
tot mijn grote spijt heb ik het weg laten halen,
de relatie is een jaar daarna kapot gegaan omdat ik er te vaak aan dacht
en ik voor hem had gekozen en niet voor de baby,
maar ik kreeg totaal geen steun van hem daarin en en werd me teveel!!
t is geen pretje om t te laten doen,
blijft voor altijd bij je

gr Janine & Destiny


#22

Hallo Druifje.

Ik zal toch heel goed nadenken over abortus.
Als je 15 bent, is het inderdaad erg jong om voor een kindje te zorgen. Als je het uit praktisch oogpunt bekijkt, is het misschien makkelijk om je kindje weg te laten halen.

Hier staat tegenover, dat het ontzettend byzonder is om een kindje te krijgen en daar dan straks voor te zorgen.
Veel jonge meiden, maar ook oudere vrouwen, die hun kindje hebben laten weghalen, krijgen later psychische klachten (zeer ernstige klachten). Ik wil je niet bang maken, maar dit is wel de realiteit.

Misschien op het moment dat je voor de keuze staat dat de praktische kant overwicht heeft, maar dat jaren later (wanneer je leefsituatie heel anders is) je je afvraagt waarom je het eigenlijk hebt weg laten halen.

ik hoop dat je hier wat aan hebt.

dieuwke

dieuwke buist siersema


#23

heej heej…

ik was 17 toen ik zwanger was (ben nog steeds 17 hr)
en ben nu bevallen van ene prachtige zoon mariano anwar…
ik had al heel al een tijdje het gevoel dat ik zwanger was
ik dacht toen ook ooohh nee niet nu ben nog maar 17 enzo
wat moet ik doen!! ik wou zo graag me diploma halen
had geen geld niks!!
durfde het ook niet aan me moeder te vertellen
dus me moeder begon het zo een beetje aan me te zien
dat ik zwanger was
dus ik een test gehaald samen met me moeder gedaan
dus er stond meteen dat ik zwanger was!!
ik en me moeder moesten meteen huilen
ik zei gelijk tegen d’r ik wil het houden
ook al had ik geen geld, ik ging van school af
en me moeder ging me gewoon al leren de was doen, schoonmaken ( ik kon natuurlijk al schoonmaken maar deed eigenlijk alleen me eigen kamer) koken en al dat soort dingetjes,
ondertussen is mariano nu al 4 maandjes en alles gaat super goed
het was gwn alsof ie altijd al bij me hoorde alsof het nooit anders is geweest
en ben blij dat ik de keuze heb gemaakt om hem te houden…
ik wer nu ook 3 dagen in de week
en ga volgend jaar misschien weer terug naar school als ik weet wat voor opleiding ik wil doen
dus wat ik wil zeggen dat het meestal toch wel goed komt
maar het is soms wel zwaar maar je hebt zeker ook wel veeeel mooie momenten

Dus maak een goeie keuze en laat je niet beinvloeden door andere mensen
en mensen zullen veel commentaar geven en je raar aankijken
maar je weet wel beter

Groetjes Tessa & Mariano


#24

Haai,

Alvast heel erg bedankt voor jullie tips.
Ik ssnap erg goed dat het moeilijk is om op mijn leeftijd een kind te hebben, en het te verzorgen. En natuurlijk zal je later ook wel momenten hebben waarvan je denkt shit had ik het maar niet gedaan. Maar het weglaten halen, daar krijg ik veel meer spijt van ( heb zoon gevoel ). Ik wacht tot dinsdag met een test halen, omdat ik ook dinsdag weer moet beginnen met de pil slikken.

Alvast bedankt xx Sanne


#25

heeeyks ik ben 15 en kheb het ook een beetje moeilijk want ik zit met de twijfel als ik nu zwanger ben of nietmijn vriend is 19 dus hij wil graag een kindje maar ik zou het zo moeilijk hebben als ik abortus zou doen ik weet me geen raad…ik voel me deze dagen wel héél erg moe.we gebruiken gn condoom dus is dat erger…alles wat ik doe vraagt percies dubbel inspaning en ik heb veel slijmverlies zou dat een hint zijn om me ongerust te maken?plies wie er wat meer ervaring over weet stuur me iets mensen…xx

barbara


#26

Een zwangerschap is voor iedereen anders. Dit kunnen wij digitaal niet beoordelen. Je weet dat je dit risico loopt als je niets gebruikt. Dus in bed een grote meid, dan daar buiten ook… en dus huppakee een gewone test gaan halen !!!

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!


#27

Hee, herfstvakanties waren toch voorbij?

Groetekes, Sje


#28

Ja die gedachte had ik ook Sje !

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!


#29

Zucht…

Groetekes, Sje


#30

PFFFFFFFFFFFFFFFFF sorry zijn geen weeen

Tries


#31

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,2,4,25,26,27,28,29

ect,ect,ect

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn


#32

Tja, mijn mening ?

Ik denk dat je zwanger bent van een jongetje en deze wordt juli 2009 geboren op een maandag om half acht koffietijd.


#33

Ik zit juist in die situatie . Bijna 15 en zwanger .Ikweet niet of ik het kind moet houden ofniet … Ik ben altijd tgen abortus geweest en weet datk voor n kind kan zorgen maar de buitenwereld gaat me scheef bekijken … wa moetk doen?


#34

Wat je moet doen? In bed een grote meid, daarbuiten ook een grote meid. Als je door eigen onvoorzichtigheid zwanger bent geworden, dan is abortus absoluut geen optie.

En “door anderen scheef aangekeken worden” is al helemaal geen reden om abortus te laten doen. Je voelt je volwassen genoeg om seks te hebben, zorg dan ook dat je volwassen genoeg bent om je niks aan te trekken van reacties van anderen. Pure onzin om alleen maar om de reacties van anderen voor abortus te kiezen. Je hoort nu de consequenties te aanvaarden.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 21 Jun 2009 15:35:06


#35

Ik kan het niet anders dan met Sje eens zijn. Als je kan wippen kun je ook schommelen. Kijk het is jou keuze. Alleen bedenk je wel dat het een keuze die je maar 1 keer maken kan en alleen jij kunt die maken met je eigen hart en eigen verstand. Aantrekken wat andere zeggen is geen optie in deze.

Ik hoop dat je zeker voor jezelf de juiste keuze maakt. Meer kan ik niet zeggen.

Groetjes,

Michèle


#36

ik snap dat wanneer je bijna 15 bent niet echt zit te wachten op een baby. Ik snap dat wanneer je 15 bent je je aantrekt wat een ander ervan vindt. Maar als 15 jarige weet je ook wat er kan gebeuren wanneer onveilig vrijt. De consequentie is oa een soa of een baby. Goed een baby…tsja…Een abortus is in mijn ogen absoluut niet een optie. Je had hier vooraf over na moeten denken.
Hopelijk vertel jij je kind, wanneer je 27 bent en je kind dus 12, wat de consequentie is van onveilige sex…


#37

En noem je kind in de toekomst ook nooit “een ongelukje” want dat zal je zoon of dochter je niet in dank afnemen.

Groetekes, Sje


#38

inderdaad…


#39

De keuze voor wel of niet een abortus moet je echt zelf maken. Dat kunnen en willen wij niet voor je beslissen. Weet wel dat heel veel vrouwen die aburtus hebben gepleegd, hier later erg spijt/last van hebben. Dan bedoel ik niet eens lichamelijk maar meer geestelijk. Berouw en spijt dat ze dat gedaan hebben.

Vooral als blijkt dat ze later geen kinderen meer kunnen krijgen. Zelf ben ik tegen abortus behalve voor medische redenen. En de reden omdat het slecht uit komt… die vrouwen kan en wil ik niet begrijpen!!!

Verder ben ik het helemaal eens met de dames boven mij, als je kunt wippen kun je ook schommelen en moet je eigen verantwoordelijkheid kennen.

Succes met je keuze…

Gewijzigd door - Judith en Anna op 23 Jun 2009 05:14:26


#40

Ik zelf ben ook tegen abortus, maar ligt ook aan de situatie.

ik werd op mijn 16e zwanger door de pil heen, maar inderdaad kozen wijzelf voor onveilig vrijen en hadden het over de conseqenties gehad. dus toen ik zwanger werd zij mijn vriend we deden ‘het’ samen dus doen dit ook samen.

aan alle jonge meisjes die zwanger zijn, denk 10x na voordat je abortus doet en heb het erover met je ouders wat hun voor je kunnen doen!!

(als ik erover nadenk hoevaak abortus word gedaan dus hoeveel baby’s het licht niet mochten zien staat het huilen me nader dan het lachen!)

XXX-