12+ potjes?

Even een vraagje:

Gister heeft Seth een 12+ potje op, gewoon om te proberen, ook qua hoeveelheid en de grote van de stukjes.
Hij at hem helemaal met smaak en zonder moeite op. Zal ik nu dan alvast maar 12+potjes gaan geven, of kan ik dait beter niet doen.
Overigens laten we hem soms ook met de pot mee-eten, maar dit is nog niet een bijster succes. Maar als hij eten aangeboden krijgt moet hij het daar mee doen!

Liefs, Anne

Lilypie First Birthday tickers

Gewoon lekker 12+ geven als ie dat lust. Deden we bij morgan ook. Het enige verschil is dat de stukjes groter zijn en dat kan nooit een probleem zijn als ie dat niet erg vind.

Groetjes,

Michèle

Hier aten ze op die leeftijd gewoon met de pot mee. Maar ik heb ook nooit geen potjes gebruikt.
Als het er prima in ging, kun je deze potjes wel al gaan geven.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Tim heeft altijd al met ons meegegeten en ik kookte wat anders als wij iets aten wat hij nog niet mocht hebben. En vanaf 11 maanden at hij alles met ons mee, dus lijkt me geen probleem als hij nu al 12 maanden potjes krijgt. Maar ik zou hem persoonlijk wel proberen zoveel mogelijk met de pot mee te laten eten. Wel zo makkelijk en hij zal er toch eens aan moeten wennen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Dani kreeg ook al eerder 12+ potjes. Hij had naar mijn idee ook behoeft aan iets meer eten. De meeste potjes gaan bij hem goed. Maar in sommige potjes zitten harde stukken aardappel en daar walgt hij echt van. In het begin hem ik daarom die potjes nog weleens een beetje geprakt.
Hier met de pot meeeten soms prima en soms echt geen succes. We wisselen het nu een beetje af. Maar ook hier eenmaal aangeboden krijgt hij niet iets anders.

Dylano krijgt zelden meer en potje, maar af en toe nog wel dus en indd wat zijn dat harde aardappelen!!!
Die moet Dylano ook niet die tuft hij braaf uit

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

lieke at ook gewoon met de pot mee ik heb nooit de 12 maanden potjes meer gegeven, ze at met 11 maanden met de pot mee.

Groetjes Gytha

quote:
Die moet Dylano ook niet die tuft hij braaf uit

Liefs Michelle

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lilypie.com/pic/2009/10/09/X48H.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lbym.lilypie.com/wSANp2.png” width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Kids Birthday tickers” /></a>

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lilypie.com/pic/2009/10/09/YlRv.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb2m.lilypie.com/6lCfp2.png” width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Is hij ook nog zo braaf als 'ie jou zelfgemaakte kookkunsten uittuft?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoe doen jullie het dan met de potmeeeten?
Heb er nog niet zoveel ervaring mee
Prakken?? Of iets erdoor om het wat vloeibaarder te krijgen?
Wij eten ook veel knorr wereldgerechten, hoe kan ik het hem dan het makkelijkst geven, zonder de kruiden erdoor oid, of gewoon proberen?

Liefs, Anne

Lilypie First Birthday tickers

@Mriek

Tot nu toe eet Dylano alles nog op wat ik klaarmaak en ik geloof dat hij zo ongeveer alles al wel een keer heeft gehad
Is en blijft een kleine vreetschuur hè
Dus mama kookt gewoon lekker
Heb je die aardappels in die potjes wel eens gezien, als ik dat op tafel zou zetten at niemand het op ben ik bang
@Anne

Gewoon indd beginnen met prakken, of als hij goed stukjes eet kun je het ook groter geven. Ik deed er in het begin wat opvolgmelk doorheen om het droge eraf te halen maar dat ligt eraan wat je geeft.
De knorr gerechten hebbne wij ook best vaak en je kunt gewoon kijken wat hij lust. Ik zorgde altijd dat ik een potje achter de hand had.

Liefs Michelle

Gewoon geven hoor Lalala.
Nayaro at ook eerder 12+ potjes, & van die al la carte dingetjes.
& met de pot mee eten deed hij ook al …
Hij vond het allemaal prima … & knorr wereld gerechten eet hij ook mee
Kijk gewoon wat seth lust … & wat ik ook wel eens doe:
Bijv: Vandaag aten wij wokgroenten met pittige saus.
Het pittige ingrediënt moest er pas als laatste doorheen geroerd worden, dus dan doe ik gewoon zijn bordje alvast opscheppen & daarna de saus er doorheen. Dan heeft hij wel gewoon hetzelfde als ons, zonder het pittige

Nayaro - Danil / 14 September 2008

@Michelle: wat goed dat Dylano jouw kookkunsten zo waardeert. Ook fijn voor jou, haha. En die potjes, ik hoef ze ook niet hoor. Maar Erik vindt ze af en toe nog steeds lekker. Heel soms krijgt 'ie er nog eentje en het maakt hem niets uit hoor.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

quote:
Gewoon lekker 12+ geven als ie dat lust. Deden we bij morgan ook. Het enige verschil is dat de stukjes groter zijn en dat kan nooit een probleem zijn als ie dat niet erg vind.

Groetjes,

Michèle

Die grotere stukjes verschilt nogal per merk.
Bij sommige merken konden wij het verschil niet merken tussen 8+ en 12+.

Maar eh, ik zou gewoon lekker met de pot mee laten eten.
Geen succes? Logisch, als je de andere dag weer zo’n lekker kant en klaar
voorgekauwd potje krijgt…
Volhouden met je eigengemaakte eten!

M.

@mriek

Dylano krijgt ook nog wel eens een potje hoor gemiddeld 1 per week, omdat we of iets eten waarvan ik denk dat moet hij niet (terwijl hij dan alsnog van ons mee eet )

Of als we iets te vaak ongezond doen in de week

Liefs Michelle

Om die redenen krijgt Erik dus ook nog af en toe een potje, Michelle…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Liefs Michelle

Ik wil Seth inderdaad wel vaker met de pot mee laten eten, maar soms is het lastig, omdat hij altijd om half 6 eet, en wij vaak later, omdat ik laat uit school kom en mijn vriend laat uit zijn werk.
Hoe laat eet jullie kind, en hoe doen jullie het dan?

Liefs, Anne

[img]http://lb1f.lilypie.com/eMdZp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Hoe laat eten jullie dan?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Je kunt ook iets meer voor jullie zelf koken, hè?! En dan wat over is invriezen voor Seth. Zo heb ik dat voor Merel ook vaak gedaan als ze naar de crèche moet. De laatste tijd krijgt ze wel weer vaak een potje mee naar de crèche. Maar dat komt ook doordat wij nu wat vaker voor mijn schoonouders meekoken.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Die 12 maanden potjes kunnen geen kwaad hoor, zou zelf dan ook geen 8 maanden potjes meer doen. Beter voor de spraak ontwikkeling. Rens eet nu ook gewoon met de pot mee. Ik kook vaak een beetje meer en maak dan een paar bakjes voor in de diepvries voor hem. Zo heb je altijd wat achter de hand. Wij prakken nu niets meer voor hem. hij eet alles in stukjes van een vorkje. hij mag dan zelf ook altijd een vorkje vasthouden. Wij houden bij Rens aan dat hij alles meeeet(behalve junkfood) en dat we er dan vanzelf wel achter komen als hij iets niet kan hebben. En wij bieden hem ook nooit iets anders aan. Hij krijgt nu wel jus over zijn aardappelen want anders vind hij ze te droog. Toen wij alles nog prakten deden we er altijd een klontje boter doorheen. Op het cb hier geven ze aan dat een potje best kan af en toe maar dat zelf koken beter is. Ze leren zo meer smaken kennen en het eten is sowieso grover wat beter is voor de mondmotoriek en dus voor het leren praten. Bovendien is het echt een stuk goedkoper en ook niet zoveel moeite nu ze toch met de pot mee mogen gaan eten. Misschien moet seth er gewoon even aan wennen aan de smaak van zelfgekookt eten, is toch echt wat anders dan potjes.
Zou gewoon stug doorzetten, hij gaat het vanzelf wel eten. Veel dingen moeten ze echt meerdere keren geproefd hebben voor dat ze het gaan waarderen.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers