11 maanden sprong


#1

Jeetje… ik had al vaker gehoord dat het en pittige was die 11 maanden sprong, maar nu snap ik wat ze bedoelen. We zitten er hier middenin, kan niet missen. Huilen huilen huilen huilen huilne huilen, s morgens s middags s avonds en niet even ,maar ze houdt het net zo lang vol tot niet meer kan. Niks is goed, in bed niet, in de box niet, bij mij niet, op de grond niet, gewoon niks niet… pfffff… iemand tips!!! Om 20:00 uur eindelijk in slaap gevallen na een half uur huilen. Om 21: 00 uur weer wakker en huilt nu nog…Hoe lang duurt deze sprong eigenlijk?

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker


#2

Ok klinkt lullig maar ben blij dat er een 11 maanden sprong is. Damian is niet meer in slaap te krijgen. Hij is overdag wel gewoon vrolijk en slaapt ook redelijk maar zodra de avond valt is het hier feest. We moeten ook echt gaan wandelen met hem om hem zo in slaap te krijgen. Ik weet niet wat ik liever heb of overdag drama of elke avond (en lees ook nacht) drama. Het sloopt in ieder geval wel dat is een ding wat zeker is. Ik blijf even mee lezen in de hoop te horen dat deze prong maar heel kort duurd.


#3

Hoi Mellanie, gedeelde smart is halve smart Het is inderdaad zooo vermoeiend. Wanhopig word je ervan. Hier net weer even in slaap gevallen en wordt dan over een paar uur max weer krijsend wakker. Je gaat je echt afvragen of ze ergens pijn hebben ofzo, maar de volgende ochtend zitten ze weer lachend in bed dus hier heeft ze volgens mij echt nergens last van behalve dan die rotsprong

mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 06 Oct 2010 22:34:43


#4

Ja dat klopt. Wij vroegen ons dit ook af en zijn ook 2x naar de ha geweest. Hij is helemaal gecontroleerd(met de nodige worstelingen) maar hij mankeert niks. Wel hebben we het vermoeden dat hij ook bezig is met 1 en misschien zelfs 2 kiezen. Hij kwijlt namelijk heel erg en zit steeds met zijn vingers achter in zijn mond. Dus dat hebben we er ook nog eens bij. Nou maar hopen dat het snel over is al moet ik zeggen dat hij het vannacht tot kwart over 3 gered heeft.


#5

Dit is inderdaad een hele pittige. Merel was met de meeste sprongen er na een paar dagen wel weer doorheen, maar de 11- maandensprong heeft wel een week of 2 geduurd. Merel ging om 19:00 uur naar bed, begon om 19:30 uur te huilen en was rond een uur of half elf weer stil. De slaapjes overdag duurden ook maar even. Blijven volhouden! Die kleintjes en ook wij moeten er gewoon doorheen.

Groetjes Natasja


#6

een week of 2 !!! Wat een fijn vooruitzicht
Hier ook zo ongeveer. Heb haar gisteren om 23:00 toch even bij me gepakt. Wel op het kamertje gebleven, maar even met haar bij me op haar zitzak gaan zitten. Normaal is ze niet zo van het knuffelen, maar nu ging ze om mijn nek hangen, legde haar hoofdje op mijn borst en viel als een blok in slaap. Ben zo nog bijna een half uur in het donker blijven zitten omdat ik het zelf steikum zo fijn vond Normaal is ze binnen een seconde weer van mijn schoot, daar heeft ze het altijd veel te druk voor! Vanavond weer hetzelfde verhaal tot nu toe, maar probeer haar toch nog even zelf in slaap te laten vallen. Hoe fijn ook, ze moet daar natuurlijk niet aan gaan wennen. Kan natuurlijk ook met dromen te maken hebben bedenk ik me nu…
@ Mellanie, hoe gaat het bij jou?

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker


#7

mijn vriend is om half 8 weer gaan lopen en hij is toen in slaap gevallen. Hij heeft hem zonder problemen over gelegt in bed en hij slaapt nu nog. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat. Afgelopen nacht was pas rond 3 uur ipv 1 uur dus er zit al vooruitgang in. Nu hopen dat het vannacht nog beter gaat want mama moet weer vroeg werken.

We zijn nu al ruim een week op weg dus nog een week te gaan. Hopen dat hij deze sprong wat korter doet en dat het nu gewoon klaar is haha.


#8

Hoi Mellanie, Hoe gaat het bij jou? Hier vraag ik me af of het toch wel de sprong s geweest. Gaat nu nl weer super goed, op een beetje gerommel met haar ochtendslaaje na dan. Ik hoop natuurlijk dat het m was, want dan waren wij er snel vanaf, maar ik juich nog maar niet te vroeg

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker


#9

hier gaat het ook super goed. we hebben ook een lampje gehaald voor op zijn kamer en die werkt super. Hij is vannacht wel 1x wakker geweest maar dat was maar 5 min.


#10

Fijn!!! hopenlijk hebben wij gewoon babies die er met een paar dagen doorheen waren

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker


#11

Hoi, pfoe ik hoop dat het hier dan ook de 11 maanden sprong is. Lotte is 10 maanden en 2 weken maar slaapt inderdaad heeeeeeeeeeeeeeel erg slecht! Is ook overdag wel vrolijk maar slapen is echt drama! Hoeveel slapen ze bij jullie overdag? Lotte heeft vanochtend een half uurtje geslapen en nu net ook weer een half uurtje, heb haar poosje laten huilen maar ze zit zo weer rechtop en brult alles weer bij elkaar. Is dit herkenbaar? Ik begon me echt al af te vragen of ze nergens last van heeft. Hoe doen jullie het met het slapen als ze zo weinig slapen, gewoon iedere keer weer even proberen in bed te leggen??


#12

damian sliep overdag met heel veel mazzel een half uur. We zijn toen maar overgegaan op wandelen met de wandelwagen. Dat werkte gelukkig wel en doen we nu nog steeds.


#13

Hier gaat het slapen overdag gelukkig weer vrij goed. Meestal van 10 tot 11 en van 14 tot 15.30/1600. het ochtendslaapje gaat wat minder op het moment,maar als dat heel kort is dan slaapt ze smiddags weer langer. Het drama is hier ook vooral s avonds en overdag moet ik wel continu in haar zicht zijn.

mama1980

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/pg2pp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - mama1980 op 11 Oct 2010 21:01:22


#14

Pfoe nou ik krijg haar echt niet in slaap… ze ziet eruit alsof ze al weken niet meer heeft geslapen. Dikke blauwe kringen en giga rode oogleden. En zelfs met wandelen gaat ze niet slapen, die blijft gewoon wakker, wakker, wakker. Ik hoop toch echt dat dit weer snel overgaat. Vannacht ook 5, 6 keer eruit geweest om haar weer plat te leggen en vannochtend vonden we haar al slapend in een u, was waarschijnlijk weer rechtop gaan zitten en zo blijven slapen. Voel me beetje radeloos al denk ik dat er velen met mij zijn?


#15

iemand al een update? Of misschien zelfs vooruitgang. Hier is het alleen maar erger geworden. We konden hem altijd in slapa wandelen maar dat werkt ook niet meer. Net als het auto rijden en bij ons in bed in slaap laten vallen en over leggen. Hij is echt niet meer in slaap te krijgen. Blijft zo hard gillen en huilen. Hij is echt helemaal overstuur als hij de slaapkamer ingaat. Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen.


#16

Jeetje wat vervelend! Is het alleen s avonds, of ook overdag? Het zou kunnen dat hij eng droomt. Schijnen ze rond deze leeftijd te gaan doen dromen en ik heb gehoord dat ze daar ook even flink van slag van kunnen zijn. Misschien even bij hem op de kamer gaan zitten, maar wel in zijn bedje laten? Of wat hier ook vaak kalmeert is in bed laten liggen en zacht nurien en over het rugje wrijven. Ik weet anders ook niet wat het zou kunnen zijn…Hier gaat het eigenlijk heel goed, gelukkig natuurlijk, maar ik denk dus niet dat het die sprong is geweest achteraf, anders komik er wel heel goed mee weg

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker


#17

overdag is het meestal niet zo’n groot probleem maar echt als het buiten donker wordt. Lijkt wel of hij het dan weet. Het is echt een mega drama en wij weten het niet meer. Net maar weer in de auto gesprongen en binnen 5 min sliep hij. Ik snap er echt helemaal niks van. Mijn moeder zei dat ik het ook had en hun een slaapzak hadden met banden zodat ik niet op kon staan maar die gebruiken ze nu toch niet meer omdat ze gevaarlijk zouden zijn?


#18

Nee dat zou ik zeker niet doen! Zo hoor je ook wel eens dat ouders het uiteinde van het slaapzakje onder het matrasje instoppen. Is echt levensgevaarlijk!! Je kindje nooit, maar ook echt nooit vast leggen. Ze kunnen zich helemaal klem rollen op die manier en stikken. Ik denk dat het wel belangrijk is dat je een soort herkenbaar ritme voor hem creeert en daar ook erg strict in wordt. Ik snap dat je in de auto springt als hij binnen 5 minuten slaapt dan, maar daar is het morgen niet mee opgelost. ooit moet hij toch gewoon in zijn bedje kunnen worden gelegd zonder dat de auto of de wandelwagen daar aan te pas komt. Als ik jou was zou ik echt een paar dagen op mijn tanden bijten en doorzetten. Het kan wel eens zo zijn dat hij zo huilt omdat hij weet dat je hem er uit komt halen en dat hij dan ergens mee naartoe mag. of in de auto, of in de wandelwagen, of in jullie bed etc.etc.Ik zou het gewoon s proberen.

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker


#19

nou ja we gaan het maar proberen he. Dit weekend ga ik met damian een weekendje weg. Kijken hoe dat gaat. Opa en oma gaan gelukkig ook mee dus heb hulp
Na het weekens is het dus over en gaat hij naar bed als mama dat wil. Dan maar een paar nachten niet/slecht slapen. De avonden hebben we toch al niks aan dus kunnen we ook wel met een huilend kind zitten denk ik. Ik hou jullie wel op de hoogte


#20

Succes! En verandering van omgeving doet vaak ook wonderen dus wat dat betreft is het ook heel goed dat je een weekendje weg gaat. Hopelijk gaat het daar goed en kan je thuis dat ritme vast houden. Fijn weekend igg en we horen het wel hoe het gaat.

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker