10 min over 1 kleine hapje!

Het onderwerp zegt het al…Thoby doet soms echt 10 min over 1 hapje.
En zolang zijn mond niet leeg is hoef ik niet eens te proberen nog een hapje aan te bieden want dan spuugt hij spontaan alles wat hij in zijn mond heeft uit! Zo van…ja is goed mama ik zal ff plek maken voor dat hapje wat je me aanbied! Grapjas!

Schiet niet op dus!

Herkennen jullie dit?

Groetjes Margot

heeft hij dit altijd al gehad?
misschien last van tanden/kiezen? en doet het wat zeerder bij het kauwen?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Misschien heeft hij niet zo’n trek…
Is het altijd bij hetzelfde eetmoment of niet?

Seth zit namelijk wel eens te klieren met zijn brood, hapje prikken, vork neerleggen, weer pakken enz.
En dan zeg ik gewoon, Seth, laatste kans anders haalt mama het weg, en dan gaat hij ineens eten.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Hij heeft het al wel een tijdje maar niet constant…inderdaad tandjes zou het goed kunnen zijn mamavanrico.
Hij heeft sinds een paar dagen een nieuw tandje rechts naast zijn twee voortanden (onder)
Links onder heeft hij hem nog niet dus ik neem aan dat die eerst komt voordat hij met kiezen gaat beginnen.

Ik weet wel dat dat per kind verschillend kan zijn maar Thoby heeft zijn tandjes tot nu toe precies in de volgorde gekregen die er in het boekje staat.

Zou hij zoveel last kunnen hebben met kauwen door het doorkomen van ondertandjes? Arm schaapje…heeft hij pijn in zijn mond en gaat mama proberen er brood in te duwen

Groetjes

ja dat kan zeker, Rico gooit dan ook de helft van zijn bordje af,
nu gaat het al beter nu zn hoektanden door zijn.
je moet het gewoon zo bekijken: komt er een tandje door? dan trekt dat tandvlees enorm. Dat brand en dat doet pijn.
Als ze dan gaan bijten op iets, dan voel je dat alleen maar meer (herinner je je eigen verstandskiezen nog?)
Maar bijten ze op iets kouds, dat doet minder zeer omdat dat de plek verdoofd.
Ik doe altijd dentinox op de plekjes. (soms bloeden die plekjes ook waar een tand doorkomt, dan moet je het er niet op doen!) en een half uur later geef ik hem dan zijn boterham, dan is het opzich wel te doen, maargoed wil ie het niet dan niet en dan laat ik het maar.
Maar nu rico aan het peuter puberen is was ie ook met brood aan eht gooien,
kijk als hij last heeft van tanden gaat ie ook zachtjes en sloom kauwen,
dan laat ik de korsten voor wat het is, maar als ie het doet omdat ie het leuk vind, gaan gooien ermee, dan geef ik het hem gewoon in zn mond ipv in zn handen

Puur uitproberen! Toverwoord: negeren en bord weghalen. Klaar ermee!

Ik ga niet het hele verhaal meer typen van “geen alternatieven aanbieden”, “alleen eten aanbieden als het etenstijd is”, etc.

Zoek bij de zoekfunctie boven in beeld even op niet eten en dan krijg je heel wat topics waar kindjes worden besproken van die leeftijd die weigeren te eten omdat ze denken dat er met mama te sollen is.

Groetekes, Sje

@Sje, maar rond die leeftijd zitten tanden OOK in de weg, en ik at ook niet graag toen mijn verstandskiezen doorkwamen.
want als rico gewoon geen zin heeft of aan het sollen is, dan stopt hij het uberhoudt niet in zn mond maar gooit het gewoon weg.
en in dit geval wordt het wel in de mond gedaan, maar gewoon moeilijk weggegeten…kan toch een verschil zijn?

Tuurlijk tanden zitten ook in de weg, maar de leeftijd speelt wel degelijk ook een rol.

Bij tandjes eten ze meestal helemaal niet. Dan zitten ze niet 10 minuten op 1 hapje te kauwen. Dus vandaar dat ik denk dat uitproberen er ook mee te maken heeft.

Groetekes, Sje

Hoi,

Sluit me aan bij Sje.
Is uitproberen.
Waarschuwing geven; als je nu niet snel je mond leeg eet voor het volgende hapje, dan zet mamma je bordje weg en wordt er niet meer gegeten.
Luistert Thoby niet en gaat er gewoon mee door, jammer dan maar dan geen eten.
Na een paar keer zal hij er wel mee ophouden en zijn brood/warm eten sneller op eten.
En wie vind koud eten nou lekker?

Hier werd er door de oudste ook wel eens een uur over een boterham gedaan.
Zat dus met het hapje brood in haar mond en deed alsof het een snoepje was.
Op een gegeven moment was ik het zat. Heb er ook geen geduld voor eerlijk gezegd om zo lang aan tafel te moeten zitten.
Heb het bordje dus wegggehaald.
Na een paar keer dacht ze dit moet ik maar niet meer doen want ik heb toch wel erg veel honger.
Daarna ging het beter.

Groetjes Lisan.

Hier eentje die van koud eten houd hoor
Als het warm is eet Dylano slechter dan als het al bijna koud of helemaal koud is. Bah!!! maar goed ik hoef het niet te eten

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Vraag die beetje aansluit op de reacties maar omdat er al zoveel topics over eten zijn. Wat vinden jullie ervan als je kindje zijn / haar bordje niet leeg eet tussen de middag (brood). Bieden jullie die dan ipv het koekje smiddags nog een keer aan of is het dan klaar over uit!

Zat hier even over na te denken … en denk hij kan beter brood eten dan koek. Maar het is dan toch geen etenstijd dus kan ook hij ook weer sollen met me… snap?

@mini boy,

Ook s middags dan geen koekje.
Hij wilde immers geen brood. Alleen wat te drinken geven.
Des te beter, dan zal hij s avonds flinke trek hebben en is het bordje met warm eten zo op.

Groetjes Lisan.

quote:
Vraag die beetje aansluit op de reacties maar omdat er al zoveel topics over eten zijn. Wat vinden jullie ervan als je kindje zijn / haar bordje niet leeg eet tussen de middag (brood). Bieden jullie die dan ipv het koekje smiddags nog een keer aan of is het dan klaar over uit!

Zat hier even over na te denken … en denk hij kan beter brood eten dan koek. Maar het is dan toch geen etenstijd dus kan ook hij ook weer sollen met me… snap?

Hij moet het niet flikken om meteen na het ontbijt of de lunch
(waarbij hij dan z’n boterham grotendeels laat staan), meteen naar
het keukenkastje te lopen en vragen: Koekje eten?

Dan is het dus resoluut NEE.
Maar later op de middag mag ie gewoon z’n koekje hebben, net als anders.
Denk niet dat hij er een verband tussen legt, tussen het niet eten van de lunch, en het koekje van pak m beet 16:00.

M.

Dylano krijgt 's middags dan ook gewoon zijn koek of fruit hoor. Brood niet meer want dan gaat hij denken, ik krijg brood wanneer ik dat wil

Liefs Michelle

En nu sluit ik me weer aan bij Lisan!

Lunch niet helemaal op, dan ook niks lekkers 's middags want blijkbaar zit het buikje te vol.

Groetekes, Sje

@sje
Dat ben ik ergens wel met je eens maar ligt er wel aan wat ze op hebben Dylano eet in principe altijd 2 boterhammen dus daar ga ik ook vanuit als ik ze uit dde vriezer leg maar als hij er dan maar 1 eet vind ik het best en krijgt hij gewoon zijn koek.
Als hij een halve opeet trouwens ook maar dat komt omdat hij laag in zijn gewicht zit en eind november was afgevallen ipv aangekomen, dus k heb wel zoiets van alles wat je opeet op een dag wat je normaal ook eet is meegenomen, dus dan ga ik zijn koek niet afnemen.

Bij Madelon die altijd goed gegroeid was, was ik indd strenger

Liefs Michelle

Grappig jullie reacties… ga toch meer voor het gevoel dat hij niet meer weet waarom hij wel/geen koekje zal krijgen om 16.00 uur… Hij zal dan toch niet de volgende dag om 12.00 meer honger hebben. Want om die maaltijd gaat het…

@Michelle het is inderdaad wel afhankelijk van de situatie, maar als ze hier weigerden hun middagboterham te eten omdat ze gewoon zaten te sollen met me, dan kregen ze die middag echt niks lekkers.

Zodra het om een echte geldige reden was of in uitzonderlijke situaties (dus bijv. ziek geweest ofzo) dan kregen ze dat tussendoortje wel, want dan was ik ook al lang blij dat er weer iets in bleef.

Groetekes, Sje

Tjaah… Seth krijgt altijd fruit 's middags, dus dan heb ik dat probleem niet, want dat is ook gezond
Verder als koek krijgt hij alleen een soepstengel of rijstwafel, dus dat vind ik nou ook niet echt slecht.

Maar, als Seth zijn boterham niet op eet, krijgt hij gewoon op de normale tijd het volgende eten. Ik denk niet dat hijdaar nu al een link tussen kan leggen. En ik denk dat je ook weleens iets minder trek kan hebben.
Misschien over een tijdje, als hij het wat beter begrijpt, dat ik dat wel doe.
Maar nu eten en drinken we altijd op vaste tijden, dus dan is er gewoon een nieuw eetmoment aangebroken.

Liefs, Anne

Ik heb trouwens ook nog een klein vraagje over eten.
Seth eet nu ongeveer een maandje met ond mee 's avonds, en ik vind dat het best goed gaat. Hij lust al de vlees en vissoorten, en ook rijst en aardappel.
Alleen de groentes wat minder. Zou het kunnen komen omdat dit wat harder is (wij roerbakken vaak). En hadden jullie kindjes dit in het begin ook? En werd het beter?

Ik laat het nu maar even zo, ik ben allang blij dat hij lekker mee-eet. Maar hoop dat hij toch ook alle groente op gaat eten.
Liefs, Anne