Ik ken je probleem niet eerlijk gezegd. Hier eet Jurian alles wat op zijn bord ligt (alleen als hij geen zin heeft of in zijn sprong zit )… maak er anders een prak van dus de aardappels/groente mengen met elkaar. Vind persoonlijk groente belangrijker dan het evt vlees wat hij krijgt. Of snijd het in kleine stukjes of als je denk dat het te hard is … kook het nog even wat langer voor hem. Hoop dat hij snel ook groente eet… dan wordt het steeds gezelliger aan tafel
… .en dan krijg je de fase ikke self doen!!
10 min over 1 kleine hapje!
@Anne, Ik herken het hoor. Sanne laat de groente ook liggen en vlees gaat als eerste op en de aardappel daarna. Maar groente apart nee dat vindt ze niets. Ik prak het allemaal maar door elkaar en dan lust ze het wel. Mijn man prakt ook de groente en aardappels door elkaar heen. Is niets mis mee. Ik eet het wel apart.
Ze eet nu zo goed als alles. Prima toch!
groetjes Carolien
quote:
Tuurlijk tanden zitten ook in de weg, maar de leeftijd speelt wel degelijk ook een rol.Bij tandjes eten ze meestal helemaal niet. Dan zitten ze niet 10 minuten op 1 hapje te kauwen. Dus vandaar dat ik denk dat uitproberen er ook mee te maken heeft.
Groetekes, Sje
ik moet zeggen dat rico dat altijd wel heeft gedaan, en ook constant pijnlijke gezichten trekken, want hij heeft zich nooit laten kennen en at juist altijd wel!
als rico aan het sollen is met mij, gaat hij juist gooien met dingen ipv langer te kauwen, en als ik het idee had dat hij zou sollen met mij, dan had ik dat moeten merken aan een evil gezichtje of lachje,
maar het is echt een pijnlijk gezicht wat ie dan opzet en hij wil wel eten.
hij heeftn ooit zijn eten laten staan voor tandjes
Appellientje, je ticker is te breed. Daardoor moeten we van links naar rechts scrollen om de hele tekst van berichten te kunnen lezen. Zou je hem smaller willen maken?
Mag incl. foto max. 400 pixels zijn geloof ik.
Groetekes, Sje
Hmm… ik ga eens even kijken wat ik er mee ga doen.
Vandaag heeft hij wel netjes eerst wat happen andijviestamppot op voor hij zijn worst kreeg.
Maar verder als hij het niet lekker vind dan schapt hij het gewoon niet op zijn lepel of prikt het er niet aan met zijn vork
Stoppen we het wel in zijn mond, dan haalt hij het er weer uit.
Ik kijk het nog maar even aan, en probeer het wel een beetje door elkaar te mixen zodat hij het toch binnen krijgt.
Enne… de ikke-zelluf–doen-fase zitten we al volop in
Hij wil echt alles zelf doen!!
Liefs, Anne
Goh, ik ben toch wel een makkelijke mama merk ik geregeld hier op het forum.
Als Aaron smiddags geen zin heeft in ene hele boterham dan krijgt hij plakje kaas erna (altijd) en nog een danoontje.
Krijgt ie altijd ook al eet ie meer brood maar hij heeft weleens dat hij nee knikt dan hoeft ie niet.
En als hij smiddags uit bed komt krijgt ie zo’n kleine kinderlollie of zakje haribobeertjes en een peer ofzo.
En dan savonds gewoon mee aan tafel eten maar dat was de laatste tijd meer spelen dan eten, dus nu heeft ie gister en vandaag een potje gekregen en dat heeft ie nu 2x helemaal op!..joepieeeeeejjjjj…hij lust gewoon mijn eten niet!
Hij had al wel 3 weken ofzo geen aardappel meer op!
Maar als ik pizza geef…blijft ie eten!
Haha…de grapjas!
Gr, Danielle
O’ja en voordat ie naar bed gaat krijgt hij drinken en een kinderkoekje.
Tuurlijk als hij er maar 1 op eet ipv 2 dan is het toch goed. Of een halve, dan zal hij er genoeg aan hebben.
Maar kijk dat is geen spelletje spelen. Maar brood niet willen eten wel.
Maar als je zoontje ze allebei niet wil opeten, dan vind ik dat hij dat koekje niet heeft verdient.
Maar jij moet doen wat jij denkt dat goed is voor Dylano.
Hier zitten ze altijd na 1 boterham vol, dus bij ons was het geen boterham eten dan ook geen koekje/fruit s middags.
Groetjes Lisan.
Ik begrijp jullie ook wel hoor dat heb ik bij Madelon ook zo gedaan.
Maar Dylano heeft zijn voedingsstoffen te hard nodig alleen al om aan gewicht te blijven laat staan aankomen.
Kijk hij lust liga maar is er niet dol op. dus minder brood gegete dan een liga, maar goed gegeten, dan ontbijtkoek of iets anders lekkers.
maar hij krijgt dus wel wat.
Liefs Michelle
@Mirema,
Ja, natuurlijk als Dylano afvalt dan zoek je wat anders zodat hij niet meer afvalt.
Zou ik dan ook hebben gedaan.
Maar hier zijn ze allebei goed op gewicht, dus in ons geval kunnen ze best een keer zonder wat lekkers als het nodig zou zijn.
Groetjes Lisan.
Andere moeders: misschien kun je ook eens afwisselen. Elke dag een boterham kan ook flink saai zijn.
Geef anders eens een krentebol met wat boter er tussen in kleine stukjes of geef een bolletje met wat er tussen.
Onze jongste dochter van 2 1/2 vind roggebrood ook lekker. En daar wil ze dan kaas op.
Zouden jullie ook eens kunnen proberen.
Ik eet zelf ook iedere keer wat anders. Ook niet elke dag brood.