1 naar school, 1 naar bed


#1

Ik heb altijd gezegt… Ik laat geen kind in bed als ik er 1 naar school moet brengen… Dat zit me niet lekker ondanks dat het echt maar 1min. fietsen is…
Maar ik MOET… We wonen nu natuurlijk in de buurt… dus mn moeder hoeft Noah niet meer op te halen van school en niet meer weg te brengen…dus ik zit nu met een kind wat om 12.15uur direct na het ophalen van Noah naar bed gaat… en pas rond 14.15uur wakker word…terwijl Noah om 13.20uur in de klas mag…
Ik heb voor alle zekerheid wel mn moeder op de hoogte gebracht dat ik dan even weg ben… heb een briefje in mn zak, voor t geval dat er wat gebeurt…met mijn naam, en dat er een kind in bed ligt… mijn adres erop en het telefoonnr van mn moeder… Ik ken de buren nog niet goed genoeg om het hun te vertellen, en aangezien we de babyfoon niet gebruiken, heeft dat ook geen zin.

`t zit me niet lekker, maar ben echt maar hooguit 3 minuten weg…

Zouden jullie dat ook doen?? OF hebben jullie andere tips voor me…

Liefs, Melanie



#2

Beginnen ze pas om 13:30 uur? Dat is wel lang dan. Anders had ik gezegd; hou 'm wakker totdat je Noah weer hebt gebracht. Kan hij anders niet in de wandelwagen slapen?

Groetjes Natasja



#3

uuuhm ja, dat doe ik ook. Dat heb ik vanaf het begin gedaan… En uuuh ik ben langer weg dan jou… max 10 min… soms wel 15 min. Mijn buurvrouw weet het, heb wel afgesproken dat ze er niet voor thuis blijft… En soms ligt hij te brullen/huilen als ik thuis kom… tja dat doet hij ook wel als ik thuis ben…

Het blijft een discussie punt denk ik, net als laat je hem in de auto zitten om ff heen en weer de school in te lopen …
Nu hij groter is doe ik het van de 4x heen en weer met de auto rijden 2x thuis eerder was het alle 4x

Groet, Cora


#4

Ik heb het overleeft…het is gelukt, en meneer slaapt ook nog…
Heb Noah in de klas gezet, en ben weer weg gegaan…
Ik had het er over met een andere moeder, die een straat voor me woont,zij laat ook haar jongste gerust even in bed… ze zegt ook ik heb ook een briefje in mn zak, en als als de jongste nou thuis huilt, hoor ik het ook niet direct,dus die 5 min… wat ze weg is zegt ze maakt ook niet uit…

Vind het nog wel eng hoor…maar t kan niet anders…

Liefs, Melanie



#5

@kringeldingetje… Ja ze zijnom 12uur vrij, en beginnen om 13.30uur weer… de deuren gaat 10min eerder open,zodat je de kids al kunt brengen…en ik kan Joël echt niet wakker houden tot half 2… en hij slaapt niet in de buggy… ook al zou die dat wel doen,dan krijg ik hem niet vanuit de buggy in bed… hij heeft zn 2uur a 2.5uur slaap echt nodig…anders is t een drama savonds hahaha…

Liefs, Melanie



#6
quote:

`t zit me niet lekker, maar ben echt maar hooguit 3 minuten weg…

Zouden jullie dat ook doen?? OF hebben jullie andere tips voor me…

Liefs, Melanie


Ja!

Het is geen ideale situatie maar als je moet kiezen tussen 2 kwaden…ik vond het ook moeilijk. Gelukkig ging het bij mij maar om van die momenten per week. De rest van de week was meneer Sje thuis of de jongste was bij opa en oma.

Ik had ook een briefje in mijn zak met noodtelefoonnummers erop en zodra ik thuiskwam met de oudste sms-te ik meneer Sje. Als die op een bepaald tijdstip geen sms van me had ontvangen, dan belde hij me om te checken of alles goed was.

Zet op het briefje wel om welke tijdstippen het gaat dat je weg bent. Als er namelijk bijv. in het weekend iets met je gebeurt en ze vinden dat briefje, dan denken ze ook dat er een kind alleen thuis in bed ligt en dan ontstaat er onnodig paniek.

Oh ja, en ik zorgde altijd wel dat er geen apparaten aan stonden als wasmachine, vaatwasser etc.

Groetekes, Sje


#7

Zoiets blijft altijd lastig en ik kan me goed voorstellen hoe moeilijk het is. Ik zou het dus echt nooit doen. Hier wordt het ook een hele uitdaging, want Tim is vandaag voor het eerst naar school.

Daan slaapt eigenlijk nog 2 keer per dag. Maar paar weken geleden op ons initiatief over naar 1 slaap. Want doordat hij s’ochtends nog sliep ging hij s’middags pas om 14.00 uur naar bed. Dat lukt u niet meer, omdat Tim om 15.00 uur opgehaald moet worden.

Dus nu red hij het op 1 slaap, maar meestal maar tot kwart voor 1. Maar ja Tim moet om 13.00 uur op school zijn, dus kan hij pas over enen naar bed. En ik moet hem dan kwart voor 3 wakker maken. Niet fijn, want normaal wordt hij niet voor 16.00 uur wakker. Is dus echt afwachten hoe Daan het doet op een slaapje van net 1,5 uur.

Als ik op de fiets ga ben ik met nog niet eens 5 minuten op school. Maar ik voel me er absoluut niet goed bij hem alleen te laten, dus dit doe ik niet. Op maandag gaat Daan naar de creche en op dinsdag passen mijn ouders op. Woensdagmiddag is Tim vrij, dus het gaat om donderdag en vrijdag dat hij heel kort kan slapen. Want hier gaan ze vrijdagmiddag ook gewoon naar school.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers


#8

@Sje:De tijden heb ik er niet bij op staan,maar dat zal ik er maar gauw bij neer zetten dan! haha…niet bij nagedacht…
Ik heb Chris net gesproken, en hij vind het geen prettig idee dat ik Joël alleen thuis laat…maar ja er is geen andere keus…hij kan ook niet voor die 5min in totaal even thuis komen… Mijn moeder deed t vroeger ook vertelde ze me net…en zij was ook wel ruim 10/15min weg…maar ja haar buurvrouw wist er wel altijd van…

Liefs, Melanie



#9

Ik zou het ook nooit doen, ik denk er net als Sandra over. Gelukkig hebben wij dat probleem straks waarschijnlijk helemaal niet, omdat de jongste al bijna 3 is zodra de oudste naar de basisschool gaat.

Groetjes


#10

hier in uitzonderlijke gevallen omdat oma vlak bij woont kan Em gewoon slapen wanneer Em moet slapen… maar bij de eerste gilde ik ook van nee , bij de tweede was het ook nog niet nodig maar nu met 4 moet je soms wel
heb 1 keer de babyfoon in de tuin van de buren gegooid met de sleutels en al. omdat er op school een noodsituatie met 1 kind was
Heb totaal geen band met de buren… maar toen later zei mijn buurvrouw terecht… kim ik wist niks… gelukkig is kind niet wakker geworden dus sindsdien hebben wij een afspraak met haar, kind lekker laten huilen tot mama thuis is. komt mama niet thuis ga er gewoon heen. dan moet kind vreemde maar accepteren en is er gewoon iemand

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!




“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”


#11

Ik begrijp je hoor, ik heb hetzelfde probleem…Maar ook ik durf Max echt niet alleen te laten. Ok, er kan iets gebeuren als ik thuis ben, maar het zit me ook niet lekker om hem thuis te laten en als er dan iets zou gebeuren. Hij hoest soms behoorlijk en ik vind het een akelig idee dat hij daar in zou kunnen blijven…Risico is er altijd, maar toch…Als het echt heel kort is kan het wel, maar zelf zou ik er dus niet voor kiezen.

Hier moet Eva opgehaald worden om 12.00 uur en dan gaat ze om 13.15 uur weer de klas in. Max sliep altijd van 13.00-15.30 uur zoiets, dus dat komt ook slecht uit. Nu doe ik hem dan maar naar bed van 13.30 uur tot maximaal 15.00 uur en dan moeten we ook echt weg. Hij slaapt dan wel korter, maar een andere oplossing hebben wij helaas ook niet! Ik vind het ook niet fijn dat hij op wo en do steeds mee moet met halen en brengen, maar dat is ook niet anders…dan laat ik hem wel even bij de klasdeur in de buggy staan…het is maar voor 2 jaar haha, dan wordt alles iets makkelijker!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers


#12

Ik heb het toen ze baby was een enkele x gedaan… Maar voelde me er niet lekker bij. Ben zeker een kwartier weg…
Maar een paar mnd geleden, ze was zooo moe en we moesten eind vd middag nog weg, als ik haar wakker zou maken zou hey een groot drama worden, dacht ik…
Nou dat werd t toch
Ik was voor ik naar school ging om de oudste op te halen even bij dr wezen kijken of ze echt diep lag te slapen (meestal wordt ze al wel wakker als ik op de trap loop, maar toen dus niet) dus dacht dat t wel ff kon.
Heel snel de oudate opgehaald, kom ik thuis: is ze helemaal in paniek beneden!
Shitttttt! Toch wakker geworden dus en kon me niet vinden voelde me zo schuldig…
Moet t nu nog horen: “jij had me alleen gelaten, mama!” En elke keer als ze naar bed gaat smiddags "nu blijf je wel thuis bij mij he? Je laat me niet meer alleen toch?"
Arm kind… Nee dat doe ik dus nooit meer!

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)


#13

Ohhh wat verschrikkelijk Suzsje… zielig is dat he…
Ik weet 100% zeker dat Joël slaapt…Het zit me nog niet helemaal lekker hoor…
ik denk ook dat ik een vriendin ga vragen of zij Noah mee kan nemen naar school… Zodat ik bij Joël kan blijven…of dat zij hier blijft zitten, zodat ik beide kids naar school kan brengen (ook die van haar)…

Ik zal straks Noah ook weer alleen naar school moeten brengen… Joël ligt net in bed…

Liefs, Melanie



#14

Ik ben daar ook zeikerd in… Maar zal het nooit kunnen. Dan maar slapend/moe mee… Je vergeeft het jezelf toch nooit??

Ik ben zelfs zo dat als ik ga pinnen oid en dat is hoekje om dus kunnen ze mij vanuit de auto niet zien, dat ze er dan mee uit moeten… Vindt het allemaal veel te eng dat ik 2 tellen niet kijk… Kids weg! Het gebeurd (nooit) maar alleen het idee maakt mij al angstig…


#15

Pfff, vandaag was de eerste dag waarop ik alles zelf moest doen. Dus Eva brengen, halen, brengen, halen. Ze was om 12.00 uur uit en we hadden bij wijze van net het brood door de strot, toen we alweer weg moesten. We waren zelfs te laat, de klas was al naar binnen! Ik vond het echt heeeeeel kort, die middagpauze. Terwijl het voor mij en Max echt een gedoe is, aangezien Max en ik in de ochtend meestal ook even weggaan, boodschapjes halen ofzo en hij dus voor mijn gevoel continu in en uit de wagen moet. Hij kon amper spelen! Nu ligt hij in bed, het ventje slaapt normaal lekker 2,5 uur, maar nu mag hij krap 1,5 uur slapen…Ik vind het zielig voorhem eigenlijk…Ik zou het eigenlijk fijn vinden als Eva donderdag ook gewoon over gaat blijven, zodat ik alle tijd heb voor Max en hij ook meer tot rust komt. Nu leur ik zowel met hem als met Eef! Of anders misschien toch eerder in bed leggen en hem laten liggen…dat vind ik de mindere optie. Maar zoals vandaag, dat vond ik nu al niks, zeker voor Max niet! Ingewikkeld allemaal…

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers


#16

En als je MAx nou eerder eten geeft rond de klok van 12u?
Hier geef ik R warm eten tussen de middag (10mnd) J is uit om 11.45 en ik zit weer in de auto rond kwart voor 1 ze heeft ongeveer 5 kwartier precies.
Ik zorg dat de tafel gedekt staat en het broodje gesmeerd, of ik zorg dat het eten klaar staat om op te warmen… het is thuis komen naar de wc handen wassen eten! Geen gekletst door eten daarna tijd voor kletsen.
Op school is het mega druk tussen de middag en eet ze echt minder dan thuis.
Hoeveel tijd heb jij tussen de middag?

Groet,


#17

Indd Rainbow hoe lang heb he tussen de middag. Hier maar een uurtje en ik ga Dylano niet eens halen. Eer je op school weg bent zijn er al 5 minuten voorbij en dan heb je nog geluk als het zo snel gaat dan 5 minuten na huis andersom ook werr. Dan ben je dus al 20 minten kwijt. Heb je nog 40 minuten vind ik kort. Madelon had toendertijd een 1.15 uur en dat vond ik net gaan. Nu blijft hier bijna iedereen ovrr dus dat scheelt wel. Uit zijn klas gaat er niemand naar huis hoorde ik.
Ligt er misschien ook aan hoe het geregeld is. Hier eten de kindjes in der eigen klas met een vaste overblijfkracht en der eigen leerkracht. Ze gaan een half uur naar buiten als het niet regent met de overblijfkracht en dan eet de leerkracht

Liefs Michelle



#18

Indd Rainbow hoe lang heb he tussen de middag. Hier maar een uurtje en ik ga Dylano niet eens halen. Eer je op school weg bent zijn er al 5 minuten voorbij en dan heb je nog geluk als het zo snel gaat dan 5 minuten na huis andersom ook werr. Dan ben je dus al 20 minten kwijt. Heb je nog 40 minuten vind ik kort. Madelon had toendertijd een 1.15 uur en dat vond ik net gaan. Nu blijft hier bijna iedereen ovrr dus dat scheelt wel. Uit zijn klas gaat er niemand naar huis hoorde ik.
Ligt er misschien ook aan hoe het geregeld is. Hier eten de kindjes in der eigen klas met een vaste overblijfkracht en der eigen leerkracht. Ze gaan een half uur naar buiten als het niet regent met de overblijfkracht en dan eet de leerkracht

Liefs Michelle



#19

Vandaag wou Noah graag door Oma naar school gebracht worden, dus dat scheelde mij 3minuten minder stress…hahaha

Hier hebben ze bijna 1.5uur tussen de middag… Als ikNoah lopend ophaal om 12 uur, ben ik met 7 min thuis… (heb vandaag even geklokt)… Dus tijd zat om een broodje te eten, even tv te kijken en weer naar school…

Maar van mij mag dat Continu rooster wel doorgevoert worden! Dan hebben we gelijk minder stress van dat er nog een kind in bed ligt…

Liefs, Melanie



#20

Wij hoeven maar 1 minuut te lopen naar school en hebben pauze van 12.00 tot 13.15
wij eten rustig…kijken tv …spelen nog buiten en om 10 over 1 lopen we terug naar school.

Waarschijnlijk wordt hier na de kerstvakantie het continue rooster ingevoerd tot eind van het school jaar om te kijken hoe het bevalt.
Er was veel vraag naar.

Maar hier dus zeeen van tijd tussen de middag.

Gr, Danielle