Joep vorige week 1 geworden.
Nu weet ik dat ze vanaf die leeftijd met de pot mee eten en eigelijk verder alles wel mogen (met mate). Maar ik las ook dat het beter was om kindjes tot 18 maanden opvolgmelk te geven ipv volledig over te stappen op gewone melk.
Joep krijgt nu alleen 's ochtends thee met een scheut gewone melk, tussen de middag 120 cc opvolgmelk en 's avonds een papfles ook met opvolgmelk.
Ik zit nog erg te twijfelen wat ik moet doen, wat is jullie idee hier over?
1 jaar gewone melk of opvolg?
Anna en Joep schelen bijna niets (nog gefeliciteerd met Joep zijn eerste verjaardag!) en Anna krijgt nu twee keer een fles gewone melk. Van het cb mocht het en ze krijgt door de dag heen genoeg voeding binnen dus heeft ze niets extra’s nodig. Wel vitamine B natuurlijk.
Als Joep verder gewone melk lekker vindt en genoeg voeding krijgt, zou ik gewone melk geven. Dat scheelt ook nog eens flink in de portemonnee!!
hier mocht het met 11 maanden al wel vitamine B bijgeven he.
En ook met de pot mee eten vanf een maand of 11
groetjes Gytha
Of is het nou vitamine D?! In ieder geval moet je bij gewone melk vitamines bij geven. Die in het groene pakje! Tot 4 jaar moet je die bij blijven geven. Succes!
het is vitamine d.
ik probeer lars nu 17 maanden ook steeds gewone melk te geven maar hij moet het niet, wat zal ikdoen?
Maak je het ook een beetje warm? Anna krijgt zowel warme als koude melk. Ze vindt het alletwee lekker. Maar in de fles doe ik altijd warme melk!
Hoi,
Misschien kun je bij de gewone melk wat diksap doen of roosvicee. Zelfs toen wilde Sophie geen melk, maar wel karnemelk met wat limo erdoor. Je kan ook fristi geven zonder suiker. Zit ook melk in. In taxidrink zit ook zuivel. Dus er zijn genoeg drankjes met zuivel.
lfs Sonja
ik heb speciaal van roosvicee een siroop gekocht voor in de melk
ranja zou ik persoonlijk niet doen
Hoi hoi
Jens drinkt nu pas gewone melk (met mate) omdat hij Lactose Intolerantie heeft/had… hij is er nu voorzichtig overheen aan 't groeien.
Maar in principe kan je al vanaf 9 mnd gewone melk geven, mits er geen risico is op allergieën.
Mee eten met de pot doet Jens sinds hij 10 mnd is. Ook dat kan al vanaf 6 mnd, maar zonder zout en peper enzo, tuinkruiden kunnen wel. Vanaf dat Jens 11 mnd was at hij volledig (gekruid en wel) met ons mee. We hebben 't gewoon voorzichtig opgebouwd.
Sinds hij ongeveer 1 jr was, was dit zo’n beetje z’n dag: 7u papfles 200cc, 9u fruit, 9.30u slapen, 12u 2 boterhammen, 13u slapen, 15/16u fruit, 18u warm eten met toetje.
Toen hij 13 mnd was werd de papfles een melkfles met boterham, en een maand later wilde hij de fles al helemaal niet meer, dus krijgt ie nu een bekertje (soya)melk met een boterham.
Groetjes
Mama van Jens 27-12-2006
Oja? Hmm… Dan geven vele consultatiebureaus foutieve adviezen.
Goed dat je 't zegt Lieke33!
Mama van Jens 27-12-2006
Ik gaf Jort ook al vanaf 7 maanden gewone melk, hij wou geen opvolg melk meer en volgens het CB was dit geen enkel probleem!
Succes
Groetjes Trynke
Echt absurt dat het ene cb iets heeeeeeeeeeeel anders zegt dan de ander. Hier zeggen ze ook vanaf 1 jaar. Ook met bijvoorbeeld voor kool bij het warme eten even wachten tot ze een jaar zijn.
Hier zei het cb ook dat echt moest wachten tot Joep een jaar was.
Sinds 2 dagen krijgt ie nu gewone melk. Heb voor de zekerheid ook nog een pak opvolgmelk gekocht maar dat blijft nu denk ik in de kast staan…
Heb wat eten en drinken betreft een heel makkelijk kind, iets nieuws vindt ie vaak erg interessant en ook met het drinken van melk ging het in 1 keer goed.
Ik hoop dat dit zo blijft!
Hier in VElserbroek zijn ze makkelijk hoor het CB. Ik mocht Sophie gewone melk geven vanaf 9 maanden. Er komen geen allergië voor bij ons, dus dan kan het. Zeiden hun. Maar mijn geluk was dat Sophie gewone melk niet lekker vindt. Dus wij zijn stug doorgegaan met opvolgmelk geven. Nu krijgt ze geen opvolgmelk meer, maar karnemelk. Met een scheutje limo, alleen voor de smaak. Verder is het niet zoet of iets. Dat vindt ze ook niet lekker. Ze snoept namelijk ook niet. Wil ze niet. Koek neemt ze ook niet graag. Neemt haar eten zoals het is, maar wil absoluut geen tussendoor. Dus gewoon 3 keer per dag eten en drinken wat ze wil. Ze is vandaag gewogen en is maar 10.7 kilo en 86 cm lang. En volgens het CB is dat niet erg, ze is namelijk erg levendig.
lfs Sonja
In principe mogen kindjes vanaf 1 jaar gewone melk. Voor die tijd is de opvolgmelk beter voor ze, dit heeft voor hun lichaam een betere samenstelling. Gewone meld bevat veel ijzer en te weinig eiwit voor ze.
Als ze gewone melk krijgen hebben ze daar wel vitamine D bij nodig, totdat ze 4 jaar zijn.
In principe hebben alle kindjes tot 4 jaar extra vitamine D nodig, omdat ze dit nog niet voldoende zelf kunnen aanmaken. Dit is goed voor sterke tanden en botten.
Behalve als kinderen flesvoeding krijgen is het niet nodig, daar zit het namelijk al in.