Zweten en toch koud aanvoelen

Vanavond was mijn zoontje erg onrustig, nadat ie zich voor de derde keer gemeld had besloot ik hem maar even uit bed te halen. Hij was helemaal klam, zweterig. Niet zo raar met dit weer, aangezien het op z’n kamertje nog steeds 27 graden is. Alleen voelde hij ondanks het zweten helemaal koud aan, ook in z’n nekje.
Ook nadat ik hem bij me had, werd ie niet veel warmer, maar nog steeds klam en zwetend. Vervolgens getemperatuurd, 36.6 (hij zit eigenlijk nooit onder de 37). En ik rook ook voor het eerst een zweet lucht.

Dus ik zit hier beneden een beetje onrustig te wezen en met regelmaat naar boven te lopen of alles nog wel in orde is…

Kan op google niet echt iets bruikbaars vinden, dus hoop dat iemand van jullie me gerust kan stellen. Misschien herkend iemand dit, enig idee wat het kan zijn, of is dit volkomen normaal?

Groetjes Carolien

Logisch inderdaad dat hij zweterig is.
Ik heb hier nog zo’n klein zwetertje, maar wat wil je ook met 30 graden in huis…

Maargoed, kan het niet zo zijn dat jouw handen heel wamr aanvoelen, waardoor zijn nek koud voelt.
Je hebt ook al getemperatuurd, dus ik denk niet dat er iets aan de hand is.
Misschien hem een slokje water geven, maar zou hem ook niet te lang bij jou houden, krijgt hij het alleen maar warmer en zweteriger door.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Nee zeker niet, hij ligt alweer in bed.
Merk wel dat ie onrustiger is als anders maar hij is toch weer in slaap gevallen.
Misschien heb je daar inderdaad wel gelijk in, van mijn eigen warme handen… dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. Heb zojuist mijn man even in z’n nek gevoeld en hij andersom bij mij en ja hoor, voelen ook beide koud aan…
Dat het zo simpel kon zijn!

Bedankt voor de tip, kan ik mijn zorgen weer laten varen…(ben verpleegkundige en in dat beroep zijn bleek, zweten en koud over het algemeen geen goede combi’s! dus ik zat al vanalles in m’n hoofd te halen…)

Groetjes Carolien.

Geeft niet!
Ik ben blij dat het zo makkelijk is

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Luka voelt ook altijd ‘koud’ aan als hij zweet. Ik denk dat het zweet gewoon afkoeld, waardoor het koud en klam aanvoelt.

Ik ben ook verpleegkundige en denk ook meteen in de trant van hypo’s of zo…

haha, dat was inderdaad precies waar ik aan dacht!!!
Maar goed, heb hier weer van geleerd, fijn dat er zo’n forum als dit is!
En mijn manneke heeft uiteindelijk de hele nacht verder doorgeslapen, vanmorgen zo vrolijk als het maar kon, dus niets aan het handje!!!

Groetjes Carolien.