Zwemvest of vleugeltjes

Rens zwom altijd in zo’n zwemband waar ze in kunnen zitten, maar nu hij groter word vind hij dat niet zo fijn meer. Dus nu moeten we wat anders voor hem verzinnen voor de vakantie straks. Ik wilde eigenlijk zo,n peuterzwemvestje voor hem kopen maar nu hoorde ik toch wat negatieve verhalen daarover. Vleugeltjes ben ik een beetje bang voor want mijn broertje is er bijna mee verdronken doordat er een scheurde en hij daardoor scheef in het water kwam te liggen. Nu weet ik wel dat je je kind ondanks alle hulpmiddelen heel goed in de gaten moet houden maar wil toch wel het veiligste voor Rens op dit gebied.
Iemand ervaring hiermee?

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

De swimsafe swimsuite en als je dan nog meer zekerheid wilt gooi je de vleugeltjes erbij ook om. Maar het is net zoals alle middelen geen wondermiddel tegen het verdrinken. Kinderen hoeven maar weinig te doen met dit pakje aan om boven water te blijven, maar moeten dat weinige dan ook wel doen. Het heeft in de rug, borst en hals drijvers. Onze jongste heeft nog geen zwemdiploma`s ( wel op zwemles ) dus ook die moet dat pakje aan.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Is de swimsafe niet voor kinderen vanaf 15 kilo? Ik weet niet hoe zwaar Rens nu is?

Wij zitten er over na te denken om een zwemvestje aan te schaffen. Hij blijft nu nog wel heel netjes bij ons als we ergens bij het water zijn, maar ja…hij heeft totaal geen watervrees dus de kans is groot dat hij er opeens in zijn eentje vandoor gaat als hij bijv. een mooie bal in het water ziet. En dan hebben vleugeltjes niet zo heel veel nut aangezien hij dan toch nog met zijn koppie onder water kan komen en in paniek kan raken…

Ik kan je verder niet zo heel veel tips geven, alleen let er op dat je een ‘nekdrijver’ hebt zodat hij niet met zijn hoofdje onder water blijft als hij koppie onder gaat.

Nou ik google eens even erop want het kan best dat deze pas vanaf 15 kg is. Maar ik kwam er bv op mp eentje tegen die staat bij maat 98 en is tot 15 kg. Dus ze zijn er wel kleiner. Ik zoek nog even verder.

http://www.swimsafe.nl/content/view/13/57/lang,nl/

Vleugeltjes voldoen prima.
Natuurlijk kunnen ze scheuren, maar als je elke keer goed in de gaten
houdt hoe ze er aan toe zijn is er niets aan de hand.

Oh ja, er zit natuurlijk wel wat verschil in kwaliteit van de vleugels
die te koop zijn. Dus goed opletten.

Dan iets anders:
Zo lang een kind nog niet zelfredzaam is in het water
(Dus weet hoe hij weer boven water moet komen en blijven.)
laat je hem niet alleen in het water.
Ook MET goede bandjes om kan er van alles gebeuren waardoor
het kind met het hoofd onder water blijft.

M.

Mira heeft alleen zwemvleugeltjes om , omdat ze zich dan vrijer kan bewegen, en er is altijd een volwassene bij haar inde buurt.

gr irma

Ik zwem iedere week met Tim en hij heeft altijd zwemvleugels om. Dit is naar mijn mening voldoende en ik ben toch altijd bij hem.

Groetjes,
Sandra

Wij hebben laatst ook vleugeltjes gekocht, en daarvoor had hij nooit wat om eigenlijk…
Maar wij lopen ook altijd met hem mee in de buurt van water ed.
In de vakantie kan hij lopen (vorige vak niet), dus dan gaan we deze keer wel altijd vleugeltjes omdoen, voor de zekerheid.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers