met hoeveel weken gingen jullie voor het eerst met je kindje zwemmen?
Zwemmen
De oudste was bijna 8 weken, de jongste was 4 maanden. Dat was een spuugbaby en die wilde ik niet pesten met zwemles 's ochtends zolang ze nog zoveel spuugde. Bovendien is het niet hygiënisch voor anderen in het zwembad.
Zelf mag je de eerste 6 weken na een bevalling sowieso niet het zwembad in. En dan nog zou ik het pas na de nacontrole door verloskundige of gynaecoloog doen.
Groetekes, Sje
quote:
De oudste was bijna 8 weken, de jongste was 4 maanden. Dat was een spuugbaby en die wilde ik niet pesten met zwemles 's ochtends zolang ze nog zoveel spuugde. Bovendien is het niet hygiënisch voor anderen in het zwembad.Zelf mag je de eerste 6 weken na een bevalling sowieso niet het zwembad in. En dan nog zou ik het pas na de nacontrole door verloskundige of gynaecoloog doen.
Groetekes, Sje
oke ja ik had ook gehoord dat het vanaf 8 weken mag…
aangezien dit ons 1e kindje is wou ik even wat meningen weten
Niet ieder kindje vindt het leuk. Dus gewoon een keer uitproberen en als je kindje zelf aangeeft dat het zich niet prettig voelt in zo’n zwembad, dan gewoon een poos niet gaan zwemmen en een paar maanden later weer proberen.
Groetekes, Sje
Ik zou het even bij het zwembad navragen.
Ik ben bij beide met 4 maanden begonnen. Eerder mocht niet, ivm inentingen die ze nog niet gehad hadden.
Groetjes,
Sandra
Vanaf 4 maanden. Vond het altijd erg leuk om te doen! Heb ook echt watervrije kinderen, noem het toeval of niet, handig is het zeker wel!
Groetjes Manderijn.
Hier beide bij 8 weken.
Eerste twee lessen niet helemaal de volle tijd,
daarna gewoon lekker meedoen.
Fijne van babyzwemmen is dat ze spelenderwijs vertrouwd worden met water.
M.
Met de oudste zijn we met 8 weken voor het eerst gaan zwemmen. Die vond het helemaal super. met de jongste zijn we pas gaan zwemmen toen ze een jaar was. maar dat was ook een ontzettende slaapkop dus dat had niet zo veel zin om met haar te gaan zwemmen.
Zwemmen is best wel vermoeiend voor ze en ze krijgen een hoop prikkels.
Als jouw kindje daar niet gevoelig voor is zou ik zeggen lekker doen.
Maar met een kindje die nog veel slaap nodig heeft en snel overprikkeld is zou ik nog even wachten totdat dit wat minder word.
Groetjes Ramona
omdat er in zwembaden behoorlijk virussen rondwanen? gewoon niet doen voor de eerste entingen en daarna doen wat goed voelt
groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!
“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”
@Sje, met 2 maanden krijgen ze idd de 1e inenting. Maar met 3 en 4 maanden krijgen ze ook een inenting. En bij mij werd aangegeven dat ze alledrie de inentingen gehad moesten hebben voordat we konden beginnen met zwemmen.
Groetjes,
Sandra
Wat typisch dat die richtlijnen in zo’n klein landje als Nederland zo verschillend kunnen zijn.
Groetekes, Sje
Ja, vind ik idd ook heel vreemd Sje. Je zou toch denken dat met zoiets de richtlijnen bij ieder zwembad etc. hetzelfde zou moeten zijn.
Groetjes,
Sandra
Ja, precies, het zou beter zijn als door het hele land dezelfde richtlijn zou gelden.
Groetekes, Sje
Aan de andere kant, de baby’s krijgen van moeder een flinke
weerstand mee, waarmee ze het een poosje moeten volhouden.
Dus vraag ik me af hoeveel kwaad een zwembad in de eerste twee
maanden kan doen.
M.