Zwemmen

Hoe maak je een peuter watervrij? (zo heet dat toch?) Hier in Malawi geen zwemlesse, maar wel zwembaden, dus nu het lekker weer word ga ik regelatig met de kleine zwemmen, d’r is een peuterbadje van 60 cm, waar ze in speelt, maar vind het nog wel een beetje eng om mij lost te laten, en een groot zwembad van 140 tot 360 cm, soms gaat ze hier met mij in, maar ze had zich nog wel onzettend aan me vast. Ik kan helaas maar 2 keer in de week (zaterdag en zondag) want de rest van de week werk ik dus! Iemand tips? Waar begin ik?

Je doet het toch al hartstikke goed. Hier nl een moeder die nooit gaat zwemmen met haar kindjes. Tja … angst voor bikini aan te doen :O…

Hier was Jurian ook altijd bang voor het water maar in bad maakte ik er een spelletje van door bijv de sproeier in zijn gezicht te gieten (heel even) en nu doet hij het zelf. Verder vond hij (toen het hier mooi weer was) het zwembad niks aan. Wel een bak water buiten waar hij mee mocht kliederen

Laat ze zelf wennen … verplicht ze niks. Want dat kan alleen maar meer angst opwekken. Maar lijkt ze vrijer te worden draai de rollen dan om en zeg dat mama haar vast houdt ipv zij mama.

@ miniboy, wat kan jou dat schelen joh! Dat intereseerd me dus echt niets he, Ik weg 84 kg, heb een blubber buik en cellulitis benen maar als ze dat niet willen zien, kijken ze maar een andere kant op! hihihih ja ik laat me daar echt niet door weerhouden. Maar wat je zegt doe ik idd ook al! Nou gewoon maar doorgaan dan!

hahaha… ik denk huh wat bedoelt ze nu. … Deze mama duikt alleen in de vakantie op een vreemde plek in het water. Wilde afgelopen zwangerschap een keer gaan zwemmen met Jurian … maar durfde het echt niet aan. Wie weet ooit nog een keer als papa ook meegaat dat ik dan wel gezellig meega. Vind het nl wel heel goed voor de kind(jes)…

Zelfs met een gewicht van ruim 60 kilo flubbert hier alles, enne … door het zwemmen wordt het toch strakker

die van mij klemt zich ook aan mij vast ondanks dat hij in zo´n zwemband zit
in het peuterbadje gaat hij wel steeds verder van mama vandaan hoewel hij me zeer goed in de gaten houd en ik hem hihi

hier 58kilo en flubbert ook nog van alle kanten maar ik geef het op geen fut meer om te sporten of dieten laat maar flubberen hahaha

lekker mounten biken leuk hoor ik heb vroeger heel veel op de race fiets gezeten wat had ik lekkere benen al zegt ik het zelf hahahaha maar ja dr is niks meer van over dikke benen dikke kont flubber buik maar ach ben gelukkig en daar draait het om en wie niet kijken wil kijkt niet en kijk je wel dan krijg je een boze blik van mijn jaloerse man hahahaha

before you judge me, try hard to love me

Tips heb ik niet echt voor je. Ik zou zeggen ga lekker met haar naar het zwembad en kijk hoe ze reageert. Wie weet vind ze het wel hardstikke leuk. Zo niet probeer haar dan spelenderwijs met speeltjes etc te laten zien dat zwemmen niet eng is, maar juist heel leuk.

Wat jammer mini-boy dat je nog nooit met Jurian bent gaan zwemmen. Ik ga sinds Tim 4 maanden is iedereen week op donderdag met hem zwemmen. Eerst les en daarna nog vrij zwemmen. Hij vind het superleuk. Ook als hij ergens niet kan staan drijft hij lekker op zijn zwembandjes rond. Hij geniet ervan en ik ook.

Veel zwemplezier!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Tsja, ik lig sinds Hylke een paar maanden is, elke week met hem in het zwembad,
en dat werkt echt wel.
Allerlei oefeningen doen, en lekker ronddobberen met de zwembandjes.
Rustig aan beginnen, en langzaam verder opbouwen.

Nu zwemt hij onder water, rent over de mat zo het water in,
duikt van de kant zonder bandjes.
(Als mama een keer met hem gaat zwemmen staat ze doodsangsten uit )

Of te wel: rustig aan, lekker laten wennen, en zeker niet te veel willen in het begin.

M.

Hier op babyzwemmen mochten ze niet onder water door :S terwijl ik dat zoveel hoor, mocht alleen vanaf de kant als ze je dan al aankeken even heelvoorzichtig met het gezichtje onder water doorhalen naar je toe. Terwijl ik weleens babies onder water door heb zien zwemmen van de ene naar de andere toe in zwembaden. Leek me prachtig maar zat er dus jammer genoeg niet in hoewel dim wel een waterrat is.

Misschien kan je haar op haar rug houden dat je dan een hand onder haar rug houd en kont zeg maar en dan als ze het vertrouwd en goed ligt op het water de hand onder haar kont weghalen dat ze alleen nog drijft met haar hoofd op je hand??? Zodat ze en het vertrouwen in jouw krijgt en in haar eigen lichaam… op een gegeven moment met een paar keer oefenen (lees meteen of een paar dagen/weken) ook de hand onder haar hoofd weghalen dat ze echt vrij is.

Op een gegeven moment kun je haar dan onder haar oksels vastpakken en achter je aantrekken dat ze haar hoofd op je borst leunt ofzo of op de buik dat ze haar hoofd boven water houdt… ?

en wel in stadiepte oefenen natuurlijk, iniedergeval dat jij fatsoenlijk kan staan en haar vast kan houden als ze dobberd op het water, als ze zich aan de rand vasthoud of een stang of iets dergelijks kan je haar misschien dat tructje met de benen leren… hoe ging dat ook alweer (ben zelf een ramp in zwemmen hoor) potlood, kikker, schaar ofzo???

Iniedergeval veel plezier met het zwemmen en ik wou dat wij konden zeggen dat het weer wat beter werd