Wij willen met ons zoontje gaan zwemmen nu is mijn vraag is het verstandig omdat hij eczeem heeft.
En mag hij al in zo’n babyzwemband.
Wie weet dit en heeft tips.
Zwemmen
Met die leeftijd zou ik hem nog niet zelf in zo’n zwemband laten zitten. Volgens mij mag dat pas ongeveer als ze zelfstandig kunnen zitten.
Wat eczeem en zwemwater betreft, zou ik even overleggen met de huisarts.
Groetekes, Sje
hoi
in zo’n babyband lijkt me nog niet handig… iddpas als ze zelf kunnen zitten. Ze mogen wel al zwemmen, maar ik ben begonnen in een babyzwem klasje omdat je dan handige tips krijgt over het vathouden van je kindje in het water, en omdat de temperatuur van het water warmer is waardoor je kindje het minder snel koud krijgt…
succes Gidget
Ik zwem al met Tim vanaf dat hij 4 maanden was, dus gewoon lekker gaan zwemmen met je zoontje. Ik doe 1 keer in de week babyzwemmen met hem. Nou ja babyzwemmen, hij is nu natuurlijk geen baby meer Eerst de les en daarna nog even lekker vrij zwemmen met hem. Wij hebben ook zo’n zbabyzwemband en hebben die voor het eerst gebruikt op vakantie toen hij 5 maanden was. Hij kon toen nog niet zelfstandig zitten, maar wel goed zijn nek omhoog houden. Hij vond het helemaal leuk toen die band.
Groetjes,
Sandra
In de warme zomer ben ik ook een aantal keren met Danique wezen zwemmen. Denk dat de eerste keer met haar rond de 4,5 maand was. Heb haar wel in die zwemband gehad maar haar wel constant in de gaten gehouden, armen er om heen en zorgen dat ze niet naar beneden gleed. Danique was namelijk nog niet zo groot en was bang dat ze door die gaten zou glijden
Ze vond het ook helemaal geweldig, het zwemmen en lekker spetteren!

Lekker gaan zwemmen met hem! Ik ben met onze oudste dochter gaan zwemmen toen ze drie maanden was, wel ik wat warmer water en de eerste keren met babyzwemmen, inderdaad voor de tips en voor mijn eigen gevoel van zekerheid.
Persoonlijk zou ik niet met een zwemband gaan zwemmen, zeker niet de eerste keren, het is veel te leuk en lekker om die kleine uk vast te houden en vertrouwd te maken met het water. Ik vond het wel altijd prettig om met iemand te zijn (veel mensen vinden het erg leuk om mee te gaan heb ik gemerkt!) zodat je kunt afwisselen.
Heel veel plezier! Met mijn jongste dochter Lara ga ik donderdag voor het eerst (zij is zondag 12 weken geworden) dus ik ben ook benieuwd hoe zij het vindt!