Zwemmen

Hi Lieve Mama’s & Papa’s,

Ik ben al bijna 5 maanden en nu willen Papa @ Mama mij leren zwemmen. Maar al voel ik mij, samen met Papa of Mama, als een vis in de jacuzzi. Zo’n hééééél grote waterplas geeft me de creeps en maak ik me zorgjes of ik er wel aan toe ben.
Zijn er andere kindjes die al ervaring hebben met zwemmen op deze leeftijd en hebben jullie tips & trics voor mij…?

Bébé…

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi Kobus,

Mijn meisjes hebbben ook vanaf de babytijd zwemles gehad. De oudste was 6 weken bij haar eerste zwemles en de jongste was 4 maanden.

Zorg ervoor dat je niet in een al te koud zwembad gaat zwemmen, dat is niet goed voor je. Het moet wel een lekker temperatuurtje zijn. En verder is voor jouw leeftijd vaak een half uurtje al voldoende omdat je snel afkoelt.

Dus gewoon proberen, zeg tegen papa en mama dat ze zwemluiers halen (hoeven niet van die dure van Huggies te zijn, kunnen gewoon van het Kruidvat eigen merk zijn), leuk zwembroekje er overheen waarmee je alle meisjesbaby’s in het zwembad laat smelten en dan gewoon lekker genieten. Niks mis mee!

Groetekes, Sje

Lieve kobus,

Ik mag al een paar weken mee zwemmen met mijn mamma. Elke zaterdag gaan we. Alleen als ik heel verkouden ben mag ik niet want dat is niet goed voor me oren zegt ze.

Maar het is echt heel leuk. We zingen liedjes en ik zwem ook onder water. Dat hoeft niet maar ik ben al heel stoer. Ik heb ook een zwemluier en een mooie zwembroek aan en het is allemaal heel gezellig. Ik ben alleen altijd wel heel moe als ik klaar ben maar mamma zegt dat dat mag en ik slaap lekker.

Gewoon een keer doen met pappa en mamma, zul je zien dat het feest is.

Groetjes Morgan

Groetjes,

Michèle

Lieve Kobus,

Ik ga 1 keer per week met mijn zoontje Tim naar babyzwemmen en dat doe ik al vanaf dat hij 4 maanden was. De les duurt maar 20 minuten, maar daarna mag je nog zelf lekker in het water spelen. Het bad is dan ook extra verwarmt wat natuurlijk ook erg lekker is. Dus ik zou als ik jou was aan je papa of mama vragen of jullie ook kunnen gaan babyzwemmen. Tim vind het heel erg leuk.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoi Kobus,

Ook ik ben gaan zwemmen, al toen ik een maand of 4 was. Er waren heel veel kindjes van mijn leeftijd hoor. Zelf vond ik het zwemmen nog niet zo leuk, ik vond het maar gek zo’n grote waterplas en wilde dan ook graag vast blijven haken aan mama. Ik durfde wel onder water en dan huilde ik niet. Omdat ik nog niet zo heel veel spetterde met mijn beentjes en nog niet goed wist of ik het nou zo leuk vond, wacht mama nu weer even. We gaan dan volgend kwartaal wel weer, misschien ga ik dan wat wilder doen? Maar Kobus, zwemmen is wel leuk hoor en helemaal niet eng. Zeker niet omdat papa er dan bij is! Gewoon proberen!

Kusjes Eva

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hoi Eva,

Als je voor het laatst ben gaan zwemmen toen je 4 maanden was, dan moet je maar weer aan mama vragen of jullie weer een keertje gaan. Mijn mama is vanaf toen ik 4 maanden was iedere week gegaan zoals ze al geschreven heeft hierboven. In het begin liet ik ook niet zo merken dat ik het leuk vond. Gelukkig is ze wel blijven gaan, want ik vond het ook echt leuk. Maar ja er is ook zoveel te zien, al dat water en andere kindjes enzo dat ik niet altijd tijd had om te spetteren. Nu ben ik wat ouder en nu ben ik overal aan gewent. Ik spetter er druk op los met mijn armpjes en beentjes en ook lachen en brabbelen doe ik nu volop in het water. Maar toen ik zo jong was deed ik dat nog niet.

Dikke knuffel,
Tim

Lilypie 1st Birthday Ticker

Oh Eva,

Zwemmen is zo leuk. Je kan met je benen bewegen en met je handen spetteren en als je heel stoer bent zoals ik dan mag je ook van de kant springen.

Gewoon aan mamma vragen of je weer mag zwemmen.

Kus

Morgan

Groetjes,

Michèle

Mama gaat ook iedere week met mij zwemmen, en volgende week moet ik zelfs afzwemmen. We zijn al druk in training. Mama heeft voor mij een voedingsschema opgesteld zodat ik in topvorm ben volgende week.
Ik vind het ook erg leuk en helemaal niet eng en ben zelfs blij dat we gaan omdat ik helemaal geen angst heb voor water. De kindjes van een groep na ons zijn ongeveer 2 en kunnen zichzelf al redden in het water, dus je hebt er ook nog iets gaan. Veel plezier!!!

Sofie

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Oh sophie was leuk een diploma. Is dt speciaal zwemmen dat jij met je mamma doet??? Want ik zou ook wel een diploma willen maar ik weet niet of wij dat doen al…

Groetjes,

Morgan

Groetjes,

Michèle

Nou, jullie geven me een bijna relaxt gevoel. Fijn hoor.

Ik heb alleen nog een watervreesjes vraag inzake het water inademen en water in m’n oortjes krijgen. Want als ik het internet moet geloven ben ik mijn automatisch reflex van het afsluiten van mijn luchtpijp kwijt na 12 weken en over water in mijn oortjes krijgen wordt niets vermeld

Wéééééééé… en ik wil niet verzuipen of dat mijn oortjes ontstoken raken vanwege verstopte oortjes.

Bébé…

[img]http://b1.lilypie.com/bjoJp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Oh maar dat water happen is niet zo erg hoor. Je proest hooguit even wat de eerste keer maar je weet al snel genoeg dat je je mond moet dichthouden. Enne die oren hebben ze mutsen voor uitgevonden. Als het mooi weer is dan is dat minder nodig maar anders moet je moeder je er 1 opzetten. Ik weet het ze zijn niet leuk, maar het is wel beter voor je oren.

Alleen als je heel erg verkouden bent dat moet je niet gaan zwemmen, maar dan gaat zelfs mijn mamma niet zwemmen.

groetjes

Morgan.

Groetjes,

Michèle