vanaf wanneer mag een baby mee gaan zwemmen…? gewoon zwemmen dus geen babyzwem oid!
Zwemmen
Hey hey
Ik ben met Jens voor 't eerst in een zwembad geweest toen hij goed 3 maanden was. Hij vond 't héérlijk!! Maar ook o zo vermoeiend. Twee weken later ben ik met hem op babyzwemmen gegaan en met 6 maanden had hij zijn Guppy 1-diploma . Toen ik met Jens daar voor 't eerst kwam, was hij toch echt wel de jongste. Bij mijn tweede (in aantocht) zal ik ook later beginnen. Dan kunnen ze net iets meer (grijpen, bewust slaan, e.d.).
En als je gaat zwemmen… liever niet langer dan een half uur, want dat is gewoon uitputtend voor ze.
Het zwembadwater is over 't algemeen niet slecht voor ze, dus daar hoef je je niet zoveel zorgen over te maken. (Na 't zwemmen plassen ze wel heel veel overigens hahahaha).
Gr. Marla
hoi hoi…
bedankt voor reactie…! het lijkt me wel leuk om te gaan doen, maar ik begrijp dat ik dan het beste toch naar babyzwemmen kan gaan en niet op eigen gelegenheid??
quote:
hoi hoi...bedankt voor reactie…! het lijkt me wel leuk om te gaan doen, maar ik begrijp dat ik dan het beste toch naar babyzwemmen kan gaan en niet op eigen gelegenheid??
Inderdaad.
Bij babyzwemmen doe je in een half uur (bij ons in elk geval)
verschillende oefeningen. Elke week ongeveer hetzelfde, dus ook dit
valt weer in een ritme voor het kind.
en het is leuk, en gezellig. Ik ga morgen weer lekker zwemmen met Hylke.
Meestal kun je wel een proefles doen!
M.

Ik denk ook dat babyzwemmen leuker en verstandiger is dan op eigen gelegenheid. Bij babyzwemmen krijg je ook verschillende handige tips wat betreft baby+zwembad.
En het is inderdaad veel gezelliger met andere mama’s en kindjes. Ook voor het kindje zelf erg leuk om met andere kindjes van de eigen leeftijd te zwemmen.
Groetekes, Sje
Hoi hoi,
toevallig ben ik vorige week voor het eerst gaan (baby)zwemmen met Ainoah. Ze vond het echt super! Lekker met dr handjes op het water kletsen en trappelen als een gek! Een halfuurtje met begeleiding en andere moeders en kindjes, liedjes zingen enzo. Zodra ik haar weer aangekleed had lag ze al te slapen Werkt inderdaad aardig vermoeiend voor die kleine hummeltjes.
Morgen gaan we weer!!
groetjes en veel zwem-plezier!!
Vergeet ook niet dat je met babyzwemmen alle “rust” hebt met
de groep die allemaal hetzelfde doen.
Als je op eigen gelegenheid naar het zwembad gaat heb je geen invloed
op wat de rest van de zwemmers doen.
Er zal maar iemand tegen je aan rennen of zwemmen terwijl jij met je kleintje bezig bent. Er vliegen wel eens ballen en andere speeldingen door de lucht
in een zwembad.
Lijkt mij niet prettig als je net voor het eerst met je kind in het water gaat.
M.

Overigens mag je met zo’n heel kleintje alleen maar in het peuterbad. In het diepe mag je niet en, ook niet met zo’n speciale zwemband waar ze in kunnen hangen.
Voordeel van babyzwemmen is dat je dan wel met je baby in het halfdiepe bad mag (1,20m geloof ik) omdat het onder begeleiding is.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 24 Sep 2008 20:34:32
quote:
Overigens mag je met zo'n heel kleintje alleen maar in het peuterbad. In het diepe mag je niet en, ook niet met zo'n speciale zwemband waar ze in kunnen hangen.Voordeel van babyzwemmen is dat je dan wel met je baby in het halfdiepe bad mag (1,20m geloof ik) omdat het onder begeleiding is.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 24 Sep 2008 20:34:32
1.35 m bij ons. Dieper is niet handig, want dan moet je zelf ook de hele tijd zwemmen, en dat is toch erg lastig met zo’n kleintje in je armen.
M.

Oh, 1,35 is fijner. Die 1,20 van ons was net te diep om op je knieën te kunnen zitten, maar te ondiep om lekker onder water te kunnen staan t/m je schouders. Ik ging altijd wijdbeens staan. Word je vanzelf een stuk kleiner van. Haha!
Groetekes, Sje
Ik ga met Kimo sinds hij 3 maanden is iedere week naar babyzwemmen en hij vindt het super! Ik merk wel dat hij nu hij 6 maanden is het beter begrijpt allemaal en ook langer volhoudt. Tegenwoordig laat ik hem na de oefeningen ook nog even lekker spetteren in het peuterbad en bij thuiskomst is het inderdaad heel lekker slapen.