Zwemmen

wanneer kan ik met mijn meisje in een gewoon zwembad en niet meer in het warme bad ze is nu 9 maand is het nu nog te koud in een gewoon zwembad of is een warm bad beter.

Gewijzigd door - britt op 21 Apr 2007 11:09:38

Jesse en Jamai schelen maar een paar weekjes met jou dochtertje zie ik. Jesse en Jamai zitten op babyzwemmen. Maar daar is het bad altijd wat warmer dan het gewone zwembadwater. Maar in zwembaden heb je altijd wel van die aparte gedeeltes voor de kinderen. Daar is het water altijd wat warmer. Misschien dat je daar met haar in kan zwemmen. Wanneer je precies in het gewone zwembad kan durf ik ook niet te zeggen.

[img]http://b1.lilypie.com/mjUip2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” width=“400” height=“80” />

Hallo allemaal!

Ik vind dat babyzwemmen heel leuk klinken, maar heb - als groentje op moedergebied, hihihi - eigenlijk geen idee van hoe dat allemaal in z’n werk gaat. Kunnen jullie me daar eens iets meer over vertellen?

Thanks!

Groetjes van Linda - Celina’s mama

Hoi Linda

Het is inderdaad erg leuk het babyzwemmen. Je bent tijdens het zwemmen echt bezig met je kindje. Het is eigenlijk op een speelse manier je baby kennis te laten maken met het water. Je doet er allerlei leuke dingen. Spelletjes vooral. Moet je als je een liedje met zn allen zingt je baby opeens in het water laten zakken, rondje mee draaien enz. En met zn tweenen tegenover elkaar gaan staan en dan je baby onder water doorgeven aan degene die tegenover je staat. Klinkt misschien heel eng maar het gaat goed, je kindje stikt niet. En bij het zwembad waar ik zwem ga je aan het einde van de les nog even gewoon lekker alleen met je kindje zwemmen.

als je bij google babyzwemmen intypt vind je ook veel info .

liefs Diana

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hallo meiden,

Volgens mij kan je gewoon gaan zwemmen met de baby’s hoor.
Ik zelf ben afgelopen woensdag 25 april voor het eerst met mijn kleine man gaan zwemmen in een zwemband hij vond het heerlijk.
Heb jammer genoeg geen foto genomen van zijn eerste keer want hij was al snel moe en lag daarna in de zwembadbox te slapen
Dus probeer het zou ik zeggen
Gr. Debora

Mama van Ingairo en Ishando!

Wij zijn met beide kinderen meteen op babyzwemmen gegaan. Ze waren toen beide niet ouder dan 3 maanden toen we begonnen. Heerlijk was dat…! De kinderen leren zich vrij te voelen in water en dat is een groot voordeel vind ik. Het is ook niet zo dat ze echt leren zwemmen al, hoogstens op het laatst dat ze met bandjes om kunnen drijven zelf, maar het is echt bedoeld om ze vrij te maken water zodat mochten ze ooit per ongeluk in water terecht komen, dat ze dan niet in paniek schieten. Want paniek is dan funest. Hier leerden ze, zodra ze dat konden, wel zelf ook op de kant te klimmen. Niet dat dit allemaal in de praktijk ook zo zou werken hoor want een koude vijver is immers anders dan een lekker warm zwembad.
Zie hier, Evianne onder water.

Wat een leuke foto!

Doen Jesse en Jamai ook. Ik vind het inderdaad ook een voordeel dat je kindje al went aan het water. Dat als ze een keer in de sloot vallen ze niet in paniek vallen.
Hier is het babyzwemmen echt favoriet. En is het meestal brullen als we het zwembad uitgaan.

liefs Diana

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi,

Inderdaad- een superfoto!!! Hoe heb je dat zo gedaan? Gaaf hoor, en dan die kleine, die had er helemaal lol in!
Wat gek, in 't zwembad hier geven ze babyzwemmen aan baby’s vanaf 6 maanden. Toch 'ns vragen waarom dat is… Maar ik ga 't zowieso doen, 't lijkt me heel erg leuk. Helemaal door jullie ervaringen!

Groet!
Linda - Celina’s mama

Leuk om te lezen dat je ook wilt gaan babyzwemmen Linda.

Wel raar inderdaad dat ze bij jou zwembad pas vanaf 6 maanden gaan babyzwemmen.

Wil je alvast heel veel plezier toewensen als je gaat babyzwemmen.

liefs Diana

jessejamai.tweelingsite.nl

Babyzwemmen mag al heeel snel hoor ! Ben benieuwd waarom ze dat pas vanaf 6 maanden doen. Heb een foto van de hele club onder water

Is met een speciaal onderwater toestel gemaakt van iemand die ook aan duiken deed, wel handig. Heb ook wel eens speciale onderwatercameratjes gezien bij de speelgoedzaak, gewone wegwerp. Mocht je hier gebruik van willen maken...... Bij ons was het zo dat toen de kindjes eenmaal onder water konden een tijdje we zo door een hoepel lieten zwemmen onder water, dat ging het beste met de fotos zo. Ook van Jessin heb ik van die leuke, maar die zijn niet ingescand.

Anders kan je het toch gewoon een keer proberen? Dan hoef je nog niet gelijk op babyzwemmen te gaan maar ga je gewoon met haar naar het zwembad. Misschien dat ze dat wel leuk vind. In een zwembad is natuurlijk veel meer te zien dan thuis in bad. En heeft ze dan wat meer afleiding.
Misschien dat ze dat ook helemaal niks vind. Het ene kindje houd meer van water dan de ander. Maar als ze het onder de douche wel leuk vind kan je het wellicht proberen.
En anders nog eventjes wachten totdat ze inderdaad kan zitten. of wat groter is.

liefs Diana

jessejamai.tweelingsite.nl