Zwemmen met baby met droge huid

Kan dit?

Heeft iemand hier ervaringen mee?
Ik wil heel graag op mama kind zwemmen omdat ik het belangrijk vind dat ze goed aan water went.
Maar kan dit kwaad voor d’r huidje, hij is snel onrustig, wordt nu elke dag ingesmeerd en gaat 2 keer per week in bad.

Groetjes, MamaMartine

Hoi,

Als je 1x in de week gaat babyzwemmen is er niks aan de hand.
Daarna goed afdrogen en insmeren met bodymilk voor droge huid.
Dit doe je al lees ik.

Groetjes Lisan.

maar moet ik dit dan doen ipv een keertje badderen of dat nog wel als extra doen?

Groetjes, MamaMartine

Dat zal ik dan zeker ipv doen … want het water is echt niet goed voor de droge huid… Daarna goed insmeren met olie …

Hoi,

Nee hoor, dit kun je gewoon extra doen.
Kan geen kwaad lijkt me.
Hier hebben de kinderen ook wel eens een droge huid en dan met name in de zomerperiode.
Weet niet hoe dat komt, maar dan smeer ik ze ook lekker elke dag in.

Groetjes Lisan.

De meningen zijn verdeeld lees ik.
Gewoon doen wat jou het beste lijkt.

Mijn mening omdat ik lees dat de huis onrustig is … dus in mijn ogen wat anders dan af en toe een droge huid…

Volgens mij is het zelfs op advies dat je met een extreem gevoelige huid niet mag baby zwemmen. Persoonlijk zou ik het zelf ook niet doen. Je ben toch minimaal half uur / uur in het water met je kindje…

Ik zou het dan doen als je kindje wat ouder is.

ja en dat weet ik niet.

wacht wel op meerdere andwoorden. dan maak ik een beslissing. :smiley:

Groetjes, MamaMartine

http://lb1f.lilypie.com/jQRQp1.png

Je kan ook op de zoekfunctie bovenin klikken en dan hierop zoeken… er zijn volgens mij al heel veel topics over babyzwemmen…

Succes…

Hoi,

De huid is onrustig, dat lees ik ook Mini-boy.
Maar als je na het zwemmen je kindje goed afspoelt onder de douche en daarna met een hydrofiel doek goed afdroogt en daarna met een bodylotion voor droge huid insmeert kan dit toch echt niet veel kwaad lijkt me.
Ik heb eens gelezen dat er bij de apotheek speciale cremes zijn te verkrijgen voor de droge huid.
Misschien kun je hier eens naar informeren bij jullie apotheek Martine?

Laat je me wel even weten wat je gaat doen?
Wel of niet zwemmen.
Het is zo leuk voor die kleine ukjes.

Groetjes lisan.

Ik zou bij deze niet van onze meningen uitgaan, maar die van de huisarts Wij kunnen nl de huid niet zien.

Dylano heeft ook een hele droge huid en als die 3 keer per week in bad gaat wordt het alleen maar erger en dan gaat hij maar een minuut of 7. Toen hij baby was nog veel korter.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ik zou ook uit gaan van de mening van de huisarts.
Fabian heeft ook een erg droge huid en wij hebben het advies gekregen om niet te gaan zwemmen en maar 2 keer in de week onder de douche.
Ook het liefste niet wassen met zeep en zeker niet insmeren met bodymilk of bodylotion. Je kunt via de huisarts zalf krijgen om de huid vet te houden.
Wij gebruiken dat bij iedere verschoning voor Fabian en het gaat nu erg goed.

Verder kun je beter naast het advies van de huisarts ook het beste op je eigen gevoel afgaan, die is vaak beter dan het advies van wie dan ook

Succes.

Lilypie First Birthday tickers

Wij gaan met onze dochter al babyzwemmen vanaf dat ze 3 maanden oud was. Zij heeft eczeem .In overleg met de huisarts was zwemmen geen probleem, als we haar daarnaast maar niet te vaak in bad deden en het huidje vettig hielden.

Dus ik zou zeggen : Veel plezier !!!

Marleen (trotse mama van Fréderique en Gerben