Hallo allemaal!
Even een vraagje… Onze kleine meid heeft last van eczeem, inmiddels redelijk goed onder controle te krijgen met hormoonzalf. Ik zou zo graag met haar gaan zwemmen, maar iets in me zegt dat het niet verstandig is met zo’n eczeemhuidje.
Hebben jullie hier ervaring mee?
Dankjulliewel alvast.
Groetjes, Anne-Marie
Zwemmen en eczeem
Hoi,
Als eerste je moet doen wat je gevoel zegt.
Maar heeft het eczeem te maken met eten en vermindere weerstand. of heeft het te maken met een altijd al aanwezige drogehuid en verminderde afweer. Bij dat laatste zou ik nog even wachten met zwemmen. Bij dat andere zou ik het geen probleem vinden.
Onze dochter heeft ook eczeem. Dit heeft voornamelijk te maken met een zeer droge huid en verminderde weerstand. Ons is ook het advies gegeven haar niet tenzij noodzakelijk meer elke dag te douchen /badderen maar om de dag. Ook elke dag goed insmeren met baleum/ sebamed. als we gaan zwemmen smeren we haar een uur van te voren nog een keer extra in en na het zwemmen goed drogen en dan weer insmeren.
Groetjes,
P.s. inmiddels is gebleken nu ze met meer vnl snoepjes ook voor wat kleurstoffen allergies is en met eczeem reageerd.
lon106
Dankjewel!
Madelief is hoogstwaarschijnlijk allergisch voor onze katten, die helaas inmiddels het huis hebben moeten verlaten… Het gaat nu al stukken beter.
Haar weerstand is super. Ze is nooit ziek en als ze het is dan kwakkelt ze alleen wat. Echte koorts heeft ze nog nooit gehad, gelukkig. Wat dat betreft lijkt ze gelukkig op mij heb ook nog maar een keer in mijn leven echt griep gehad. Dus denk niet dat het daaraan ligt. We smeren haar elke dag in met caseline met parrafine en drie van de zeven dagen met hormoonzalf. Het gaat nu werkelijk super!
Maar dankjewel voor je reactie!
Groetjes