Zwemles Rilana

Ik ben heel trots op Rilana ondanks haar chronische oorontsteking zijn we vorige week maandag toch met aangemeten oordoppen aan een snelcursus zwemmen begonnen.Nu denken jullie waarom snelcursus nou als je dat een week doet kun je doorstromen naar de wekelijkse les en anders is de wachttijd meer dan een half jaar en met de oorpijn gaat het nu even super dus nemen we het ervan voordat het weer misgaat.Vorige week maandag begonnen met van maandag tot vrijdag anderhalf uur zwemmen per dag en mevrouwtje presteerd het om even in 6 zwemlessen in bad 3 te belanden(het diepe)!!!Super trots ben ik natuurlijk.Nu gaat ze morgen proberen zonder kurk te zwemmen als dat goed gaat mag ze volgende week naar het laatste bad maar dan gaan we gewoon weer 1 keer per week hoor.

Groetjes van ons

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker
Lilypie 5th Birthday PicLilypie 5th Birthday Ticker

Zoooooooow wat goed zeg!! Daar mag je zekers trots op zijn!!
Vanaf welke leeftijd mogen ze nu eigenlijk op zwemles???

Dozeyana mv Dominique, Zenna, Yael en Nanou!

Wauw wat goed zeg!
neem het er inderdaad maar lekker even van!

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

NIET TE VROEG OP ZWEMLES!

DE ONTWIKKELING VAN EEN KIND SPEELD HIER EEN ROL.
Kinderen maken op jonge leeftijd diverse ontwikkelingen door waarvan sommigen elkaar in snel tempo opvolgen en andere gewoon even tijd nodig hebben. Zo zijn kinderen tussen de 4 en 6 jaar in de asymmetrische fase. Dat wil zeggen dat zij met de ene hand, arm enz. los willen komen van de andere.Pakten zij eerst nog het kopje met 2 handen op, nu proberen zij het met een. Je ziet dan dat de andere hand nog de neiging heeft om mee naar het kopje te gaan. Tussen de 5 en 6 jaar krijgen ze deze coƶrdinatie onder de knie en kunnen zowel symmetrisch als asymmetrisch werken. Dit is ook de reden waarom wij kinderen onder de 5 jaar niet aan de lessen laten deelnemen.
Het kan wel, maar je loopt een groot risico dat ze het zwemmen weer verleren als dit niet regelmatig bijgehouden wordt. Wij stimuleren de asymmetrische ontwikkeling door met de borst en rugcrawl te beginnen.

Hoi,

Ik denk dat ik de meiden met 5 jaar op zwemles doe.
Ik ga al regelmatig met Elke naar het zwembad toe en ze is niet bang
voor het water, gaat ook regelmatig kopje onder en komt proestend weer boven.
Met Anne ben ik nog niet geweest, die slaapt nog vrij veel overdag.
Als het zomer is neem ik die ook lekker mee naar het zwembad.

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 8 mnd.