Zwembad vraagje

Hallo allemaal,

Ik vroeg me eigenlijk af wat jullie je kindjes aandoen in de zwembadjes (thuis)
Gebruiken jullie zwemluiers, of bv badkleding.

In het zwembad(extern) gebruikte ik altijd de zwemluiers maar nu in de tuin ijkt me dat zo onhandig. Het badje staat natuurlijk de hele dag op. Als ik dan zo’n zwemluier gebruik, moet ik die toch steeds aan en uittrekken, want die blijft natuurlijk nat. Kan haar daar toch niet mee in de tuin laten rond lopen.
Maar alleen een zwembroekje is ook al zoiets want dan bestaat de kans natuurlijk op een “poepbroekje”

Hoe doen jullie dit?

Groetjes Jeuly

Lilypie Second Birthday tickers

Gewoon blote billen, als ze er niet met andere kindjes in zit! Zou ik zeggen, niets, ik houd zelf ook niet van zo’n nat badpak aan mijn lijf Als ze per ongeluk iets doet in het water, dan heb je pech, als ze een vast patroon heeft daar gewoon omheen werken!

je kan haar idd in haar blootje laten zwemmen thuis en voor het zwembad hebben ze voortaan hele leuke badkleding die van zichzelf al een zwemluiertje hebben. Kijk maar eens op www.zwemluiers.nl bijvoorbeeld. Is hartstikke leuk!

mama1980

Hoi!
Thuis in het zwembadje zou ik idd ook geen zwemluier aan doen, tis idd onhandig zo de hele dag. Ik ben zelf erg van de badkleding zeker bij mijn meiden, van die ienieminie bikini’s helemaal leuk… en tja een ongelukje kan gebeuren… het ergste wat kan gebeuren is dat je het badje opnieuw moet vullen… Lekker in die blote kont of een zwembroekje, maar een zwemluier lijkt mij overbodig.

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Als ze alleen is gaat ze in haar blote billen of in een zwembroekje.
Maar zaterdag komen er 8 vriendinnen met 8 dreumessen en dan wil ik wel dat ze allemaal een zwemluier aan doen.

Ze plassen er in, lepelen water met hun schepje en drinken het op…
Nee dat vind ik niet zo fris

Plus als er in gepoept gaat worden kan ik dadeijk twee badjes opnieuw vol laten lopen en daar heb ik ook geen zin in haha.

Wat ik ze aandoe? Hier thuis niet veel … alleen zwembroekje. Maar bij mijn schoonfamilie hebben ze allemaal een GROOT zwembad waar weet ik veel hoeveel liter ingaat… daar krijgen ze van mij zelfs een zwemvest aan. Ik weet wel dat ik het hiermee nog niet kan voorkomen dat er iets erg gebeurd, en dat het zelfs in een plasje water kan. Maar ben altijd zo huiverig voor die grote zwembaden in de tuin. Vorige jaar bij mijn vriendin in de tuin een kindje in het zwembadje (klein) verdronken. Je hoort het elk jaar weer…

Dus dan gaat hij bepakt en bezakt. Maar eigenlijk gaat Jurian niet graag in het zwembad spelen. Hij heeft liever een emmertje met water en speelgoed…

Ik deed altijd zowel in het zwembadje in de tuin als in het grote zwembad een zwemluier om.

Groetjes,
Sandra

Ik heb vanmiddag alleen een zwembroekje aangedaan. resultaat na een middag poedelen, verschillende bruine plekjes op het gazon en twee kleine poeltjes op de keukenvloer Maar een lol dat ze had.

Groetjes Jeuly

Lilypie Second Birthday tickers

hier thuis ook alleen een zwembroek aan en geen zwemluier…

@MamaH
Zelfs als ze in een zwemluier poepen krijgt je bruin water. Als je niet op tijd merkt dat je kindje een poepluier heeft wordt het water wat in de luier zit vies en dat komt dan ook in het water terecht. Het is puur bedoeld om het zakie in de luier te houden. Dus of je kind nu wel of geen zwemluier aanheeft het is alijd opletten.

quote:
@MamaH Zelfs als ze in een zwemluier poepen krijgt je bruin water. Als je niet op tijd merkt dat je kindje een poepluier heeft wordt het water wat in de luier zit vies en dat komt dan ook in het water terecht. Het is puur bedoeld om het zakie in de luier te houden. Dus of je kind nu wel of geen zwemluier aanheeft het is alijd opletten.

Ik heb geen bruin water gehad terwijl ze alle 8 gepoept hebben…
Heb het voorheen ook nog niet gehad.