Zwembad vraagje?

Hai Meiden.

Ik ben de afgelopen twee uur bezig geweest mijn zwembad te legen,
waarom zou je denken word immers warm weer.

nou ik deed vanmiddag het zijl eraf en er zaten allemaal vieze bruine troepjes in.
nu staat de pomp elke dag zo’n 4 a 5 uur aan, en toch is het water zo vies geworden.

heeft iemand van jullie een idee hoe ik het water zo schoon mogelijk kan houden zodat ik niet elke 2 weken het water hoeft te verschonen want er gaat wel zo veel liter water in!!!

Groetjes Marianne mama van Ruben

gloor tabletten of een gloor generator

dan kan je hem heel de zomer laten staan,je heb zo starters pakket speciaal voor zwembaden

of gloor generator,doe je zout in en dat zet hij om in gloor

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Hé Bianca

gloor tabletten had ik er al in, misschien te weinig of juist te veel.
maar zo’n gloor genarator wat is dat dan precies?

o ja en de wanden waren ook spek glad zodra je er in stapje glijd je al uit.
enige idee?

Ik heb vorig jaar bij een speciaalzaak geïnformeerd naar deze zelfde vraag.

Chloortabletten hebben geen zin, want als je omrekent hoeveel je er daarvan gebruikt ten opzichte van het verschonen van badwater dan ben je met chloortabletten veel duurder uit. Plus, dat chloor is eigenlijk helemaal niet gezond voor spelende kindjes.

Ik kreeg als advies om elke 3-4 dagen (afhankelijk van hoe warm het overdag was) het water te verschonen. En inderdaad, het is een bulk water, maar wij hebben een dompelpomp gekocht en we sloten de tuinsproeier daarop aan zodat we de tuin ermee konden sproeien. Zo is het water voor een tweede keer goed besteed.

Zodra de bodem glibberig aanvoelt is er sprake van algengroei (en dat kan schadelijk zijn voor de gezondheid) en dan moet het badwater verschoond worden.

Groetekes, Sje

http://www.johan-laurens.nl/intexvideo1.htm

kan je filmpje zien

maar het zet zout om in gloor,is gezonder ook voor de huid

en verder hebben we ook testers in huis om het bad optimaal te houden ons bad vul je niet ff voor je lol een 2e keer

maar het gloor tablet moet je in een houder doen ne goed bijhouden dan heb je ook minder kans op verkleuring,maar je moet ook ph + en ph - erbij gebruiken

daarom kan je dan beter starters pakket kopen en daar staat alles op aan gegeven wat en hoe je het moet doen

zo zout generator si ook vrij prijzig hoor,maar het voert ook afval weg uit het water

en stofzuigen in het bad is ook belangrijk om te doen

en voor nfo mail je maar dan zet ik hans aan het werk,die weet prezies hoe het allemaal werkt ik zet het nu in grote lijn neer

Dylan & Kaitlyn

Gewijzigd door - bianca4 op 01 Jul 2008 13:55:58

Ben vanmiddag effe naar het tuincentrum geweest en heb effe info gevraagt.
dus 50,- armer maar goed, je gezondheid gaat wel voor natuurtlijk, en das onbetaalbaar

Maar heb nu ph - ph + gloortableten, test strookjes en zo’n genarator niet zo,n dure hoor die hadden ze ook wel maar dat wert me wat te gek.
dus vanmiddag druk aan de slag geweest en nu maar afwachten of het werkt.

@ sje.
Het zwembad is voor deze mama en papa
Ruben durft er niet in dus zit in een klein zwembadje ernaast.
die elke dag ververst word.

Het zwembad waar ik het over had is ook zo’n grote. Raar dat er zulke verschillende adviezen gegeven worden.

Groetekes, Sje

goed lezen en kan er heel weing mis mee gaan,verleden jaar heeft het bad van mei tot september gestaan zonder troebel water

heb je ook zo aparte koker voor het gloor erbij genomen

want die haal je er uit als je gaat zwemmen namelijk

nou suc6 en hopelijk is het water weer snel op peil

Dylan & Kaitlyn