ik merk nu in zwanger ben, dat ik vaker naar zweet ruik. In het verleden (toen ik niet zwanger was) had ik wel eens last van zweetplekken, maar die rook je niet zo. Nu dus geen plekken, maar wel de geur. Hebben jullie dat ook? En nog belangrijker: hebben jullie tips?
Alvast bedankt!
Zweet
Heel herkenbaar. Had ik bij mijn eerste zwangerschap ook last van.
Je kan er niet veel aan doen. Ik had meestal een zwart shirt aan, op
de dagen dat ik aan het werk was had ik een schoon shirt mee. In de pauze
deed ik dan een schoon shirt aan.
Anders kun je de hele dag wel deo spuiten maar dat werkt ook niet.
Ik heb er trouwens de hele zwangerschap last van gehad. Nu bij mij tweede
zwangerschap is het een heel stuk minder. Ik kan nu 2 dagen met 1 shirt.
Ik denk niet dat je echt meer zweet of dat je nu ineens naar zweet ruikt. Je neus is gevoeliger. Je ruikt alles sterker en bepaalde geurtjes die je bijv. normaal lekker vond die vind je nu vies.
Dus ik denk dat je gewoon nu je eigen lichaamsgeur ruikt en dat verder niemand verschil ruikt wat je lichaamsgeur betreft. Of zijn er mensen in je omgeving die ook vinden dat je een sterkere lichaamsgeur hebt?
Groetekes, Sje
Ik heb er geen last van. Wel heb ik het sneller warm, dat ik er helemaal rood van word…
Maar als je zweet meer stinkt, betekent dat dat je meer afvalstoffen kwijtraakt via je zweet. Dat is op zich gezond. Wel vervelend kan ik me voorstellen. Wat Sje zegt, klinkt ook wel logisch eigenlijk…
Misschien kun je een extra luchtje meenemen en soms even op je kleding spuiten om het een beetje te verbloemen…?
Liefs!
@Sje: ik ben de enige die het ruikt (of de rest zegt het niet). Ik zit met 2 anderen op een kamer op mijn werk en als ze het zouden ruiken hadden ze het zeker gezegd. Het kan idd zo zijn dat ik beter ruik, hoop ik dan maar haha. Bedankt voor je snelle reactie!
Ik had het met de laatste zwangerschap ook, maar had er zelf inderdaad meer last van dan anderen.
Nu was het dan ook hoogzomer, en 30 graden, dus toen was het ook niet zo gek.
Had er alleen moeite mee om de lichte shirten weer helemaal schoon te krijgen.
Na een wasbeurt bleef je de vlekken zien.
Groetjes Manderijn
Ik herken het ook. Ik zweet normaal bijna niet, en das ook niks, want daardoor heb ik in de zomer ontzettend veel last van de warmte…
In de zwangerschappen zweette ik wel, en dat kon ik ook ruiken… Ik gebruikte toen rexona deo stick silk. Die was echt fijn, het zweten werd er minder van, en de geur bleef weg! Misschien eens proberen?
Groetjes Anouk
Bedankt voor de tip! Ik ga het gelijk proberen. Als de lucht maar wat minder wordt (en het zweten zelf zou ook wel handig zijn), ben ik al tevreden!
Vanmiddag maar even naar de winkel haha.