Zweedse kruiden

Wie heeft dit wel eens gebruikt? Mijn oudste had vrijdag een ontstoken oog en ik moest dit gebruiken. Zaterdag al zo goed als weg en zondag helemaal niets meer van te zien.

En dat volgens de volgende instructie.

15 druppels op een watje.
oog goed dicht houden en van neus naar buitenkant enkele malen op wrijven.
Dan opsnuiven
daarna 10 druppels in een borrelglaasje mengen met water
dat gorgelen en dan doorslikken
En dat 1 t/m 3 maal daags na gelang de klachten.

We hebben dit vrijdagavond gedaan en zaterdagavond nog een keer herhaalt. En zondag volledig genezen.

Ik had van de huisarts een zalfje meegekregen die we een week moesten gebruiken maar dat was helemaal niet nodig.

Nu tik ik dit in bij google en las ik dat het dus bij heel veel ontstekingen wordt gebruikt.

iik heb er nog nooit van gehoord en ken het ook niet

Nee nooit van gehoord.
Oogje schoonmaken met afgekoelt gekookt water met een druppeltje babyshampoo werkt ook wonderen.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)

Van de neus naar de buitenkant?

Je moet altijd wrijven van de buitenkant naar de neus heb ik geleerd zodat je het vuil echt het oogje uit wrijft.

Groetekes, Sje

Ik heb het voor de zekerheid nog eens opgezocht maar het is toch echt vanaf de neushoek naar de buitenkant. Maakt ook verder niet uit, mijn dochter is van de klacht af. Vind het alleen zo grappig met zo’n middeltje en dat na 1 dag.

Maar ik kan aannemen dat jij er ook nooit van gehoord hebt Sje?

Nee, ik had nooit van het middeltje gehoord. Heeft het ook een naam?

Mijn kindjes hebben in het verleden die oogzalf gekregen. Jouw middeltje zou niet geholpen hebben want ze zijn nog maar 1 en net 3 dus ik kan ze niet uitleggen wat gorgelen is.

Ik blijf het wel vreemd vinden dat je precies de andere kant op moet wrijven als wat altijd door artsen, kraamhulp, verloskundige, bureau zo expliciet gezegd wordt.

Maar ja, misschien hoort het bij het middeltje.

Groetekes, Sje

Het heeft verder geen naam. Tja zweedse kruiden staat erop het flesje. Dat gorgelen hebben wij zelfs nog eerst voor moeten doen hoor en onze dochter is al 7.

Ik vind wel meer dingen raar van die middeltjes, maar ja, het helpt, dus wat kan mij het verder dan nog schelen als de klachten maar verdwijnen.

Zelfs de juf wil nu al het fijne weten naar welke alternatieve genezer wij gaan enzo.