Zwarte puntjes/plekjes op hoofdhuid

van het weekend zat het er nog niet dat weet ik zeker maar ik had hem in bad gestopt net en het viel me ineens op dat hij overal zwarte puntjes op zijn hoofdhuid heeft zitten. ook wat plekjes. ofja hoe leg je dat uit, het lijkt net alsof er zwart zand in zn haar is gestrooid. maar geen idee waar dat dan van moet komen??? kunnen dit al luizen zijn??? ik heb geen vergrootglas en ik kan ook niet echt duidelijk zien dat ze bewegen. ik meende (maarja dat zal wel tussen mijn oren zitten) dat ik er 1 heel zachtjes vooruit zag komen maar of dat echt is of dat dat gezichtsbedrog wsa weet ik dus niet.
wat nu?

Luizen zie je bewegen. Ze gaan niet hard, maar je moet ze dan echt wel duidelijk zien lopen.

Maar het kunnen wel luizen-eitjes zijn. Overigens zitten luizen-eitjes aan de haren vast. Die liggen als het goed is niet zomaar los op de hoofdhuid.

Anders even op Google kijken hoe luizeneitjes en luisjes eruit zien om te vergelijken met wat je op Rico’s hoofd gezien hebt.

Kan-ie niet in een plant hebben zitten rommelen in huis? Dat-ie aarde in zijn haar heeft gekregen?

Groetekes, Sje

wij hebben op het moment geen planten in huis sje haha dat komt van de zomer weer we zijn nu bezig met eerst alles te schilderen. (op dit moment rico’s ondermuren blauw en een nieuwe behangrand)
ehm weer ontopic…
ik kan het idd vergelijken ik moet gewooneen vergrootglas hebben…eigenlijk…

Kan het nieuwe haargroei zijn?

nee het zit best vast op de hoofdhuis nu heb ik zachtjes met mn nagel geprobeerd het eraf te halen en dat lukte wel??? maar het tjoepte weg dus het zat weer ergens anders tussen zn haar. maar het zat er wel “vast” op zeg maar

Ik zou voor de zekerheid een luizenkam gaan halen bij de apotheek (moet een metalen zijn geloof ik) en daar heel zijn haar mee behandelen. Kam steeds na elke streek uitkloppen op een witte doek. Dan kun je het goed controleren.

Groetekes, Sje

ja indd wat sje zegt effe zon kammetje halen en als het blijkt luizen te zijn echt hoor knip zijn haar dr maar af, ik heb toen ook alle dure shampoos en weet ik veel wat gebruikt maar die eitjes krijg je dr haast niet uit, dat is dan het voordeel van jongens die scheer je gewoon kaal , bij een meid lijkt me dat een stuk lastiger

before you judge me, try hard to love me

Luizen zijn niet zwart Inge…die zijn grijs en vlooien zijn zwart.
Vlooien springen over en luizen lopen over.

Als Rico zwarte dingen heeft KUNNEN het vlooien zijn maar misschien is het gewoon zand ofzo?!?!?!

Gr, Danielle

quote:
ik heb toen ook alle dure shampoos en weet ik veel wat gebruikt maar die eitjes krijg je dr haast niet uit,

Je moet niet alleen de haren van het kindje met hoofdluisjes behandelen. Je moet alle beddengoed, alle kussens van de bank, alle bekleding van autostoelen, bekleding van de auto zelf, alle jassen aan de kapstok, alle verkleedkleren etc. wassen.

Als je dat niet doet, komt de luizenplaag terug want die eitjes zitten overal waar kindjes met hun hoofdje tegenaan komen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 10 Feb 2011 19:48:08

@Sje: laatst was op het nieuws dat dat heel erg achterhaald is… hoe het nu echt zit?!

Als hier in de klas van een van onze meiden luizen worden ontdekt dan krijgt het kindje wat de luisjes heeft (godzijdank zijn wij nog altijd buiten schot gebleven!) een kopie mee van een folder van de GGD met instructies wat te doen om van alle luisjes en luizeneitjes af te komen. En daar staat nog steeds die hele mikmak in wat je schoon moet maken.

Knuffels, kammen en borstels moeten bijv. ook grondig gewassen worden.

Zie ook hier folder van RIVM onder kopje “Andere maatregelen en preventie”:
http://www.rivm.nl/cib/infectieziekten-A-Z/infectieziekten/Hoofdluis/FAQ-hoofdluis.jsp

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 10 Feb 2011 20:10:40

heb je niet net het plafond gesausd met een roller met blauwe hemelverf?

em heeft geen haar maar ook rare donkere berg vlekjes op haar hoofdje hoor

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

ik ga voor de zekerheid zo’n kam halen

vlooien zijn het zeker niet
die had shadow en die zien er heel anders uit die springen inderdaad. toen hebben wij het hele huis behandeld inclusief de hond en toen waren we er vanaf.
we hebben alles 2x behandeld toen (ook al was het al weg maar just in case)
de reden dat het ding tjoepte was omdat ik “het” los probeerde te “krabben” met mijn nagel. dus niet uit zichzelf

@Kimmetje: haha papa had inderdaad geverfd maar dat was nadat we die rommel in zn haar ontdekt hebben.

ik dacht eerst ook aan zand maar hij heeft nergens gespeeld waar het vandaan kan komen. het is er ook niet uit te wassen gek genoeg

Damian heeft het ook gehad toen we in italie waren. het bleek wel zand te zijn maar dan zand dat via de wind verspreid wordt!!! Weet natuurlijk niet of hij dit ook heeft maar je kan proberen de douchekop goed op zijn hoofd te zetten en kijken of je het er dan af kan ‘pulken’