ja oke ik snap dat hij het niet expres doet ofzo… en ik lachte me de eerste keer kapot erover, maar ik merk dat sommige kinderen er niet zo van gedient zijn.
het is namelijk zo… wij waren aan het wandelen en bij ons in de buurt heb je een islamitische school. die waren aan het wandelen met de juf, en rico begint te roepen: HEEEE ZWARTE PIETJEEESSS!!! HEEEHEEEE, en hij bleef maar aan de gang, ik moest eigenlijk hard lachen omdat ja haha kan ik het helpen… maar ja hij blijft nu zeg maar aan de gang… en sommige kinderen kijken of boos of een beetje verdrietig en dat vind ik dan ook weer sneu… aangezien rico volgende week vaker naar de psz gaat en hij dan in een klas komt waar ook meerdere alloctonen kindjes zitten heb ik wel zoiets van, hoe pak ik dit aan. tja jullie een idee? het is niet zomaar bij een man in pak ofzo he echt gewoon iedereen die een ander kleurtje heeft dan hij gaat ie nu naar staan roepen. vandaag zei ie zelfs tegen iemand: heb jij pepernootjes bij? oeff haha
Zwarte pieten probleempje
Ik zou gezegd hebben dat dat helmaal geen zwarte pietjes zijn, want zwarte pieten hebben allemaal een gekleurde pak en een gekleurde hoed met een veer er aan op. Bo heeft dit vorig jaar namelijke en keer gezegd tegen een donkere man, en ik vnd het niet zo grappig, dus zei direct, nee joh, zwarte piet heeft toch die en die kleren aan, en sinds dien was het over,
Kan me indenken dat je je lachen niet in kon houden, maar ben bang dat dit wel het gevolg daarvan is en ik vraag me af of je dat binnen een week weer goed krijgt
liefs woezel
Kan me voorstellen dat je de eerste keer erom moet lachen (het ís natuurlijk ook wel een bééétje grappig ), maar daarna niet meer…
Maar je kunt een kind van 3 toch wel uitleggen dat niet alle mensen met een andere kleur zwarte piet zijn?
Zwarte pieten hebben een muts met een veer erop.
Dus roept hij zwarte piet tegen iemand met een ander kleurtje, kun je hem bijv. vragen: “heeft 'ie een muts met een veer op?” Zo niet, dan is het geen zwarte piet en kan hij dus stoppen met roepen…
Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)
@Woezel: tja ik ben ook maar een mens En ik vond het wel humor, maar het moet idd niet aan de gang blijven.
@Suzsje: ja idd zo kan ik het ook zeggen, ik kwam niet eens op dat idee, stond echt even met mijn bek vol tanden