Zwarte ontlasting

Mijn man had justin vanmorgen een schone pamper aangedaan en nou was zijn onlasting zwart en het stonk heel erg.
Hij heeft een tijdje nurilon a.r. gehad voor spugen maar dat viel hem te zwaar op de maag en nu krijgt hij omneo.
Dus ik weet niet of dat iets te maken kan hebben met de ontlasting.

Diana.

Het kan van alles zijn. Heeft hij verder ergens last van? Zwarte ontlasting kan namelijk ook duiden op een bloeding in de maag of in de darmen.

Dus even in de gaten houden hoe hij zich verder voelt en of je het idee hebt dat hij veel last heeft van zijn maag en darmpjes. Als dat zo is zou ik voor de zekerheid even bij de dokter langs gaan.

Groetekes, Sje

Hai,

Zwarte ontlasting hoort niet, ik zou zeker even telefonisch overleggen met een arts. Hoe reageert Justin verder? Is hij nog goed levendig en alert? Hoe is zijn temperatuur?

Beter een keer teveel naar Justin gekeken dan te weinig he? Hou je ons op de hoogte?

Groetjes Nynke

Moeder van drie meiden, die alledrie borstvoeding gehad hebben met hypoallergeen dieet.

Nou het heeft even geduurd maar hier ben ik toch weeer.
We waren met Justin naar de dokter geweest en die zei dat het aan de voeding lag dus er was verder niks aan de hand. Maar ipv van a.r. krijgt hij nu forte in belgie heet dat bebelac. Had aan de dokter nog gevraagd of dat bebelac en forte dezelfde samenstelling heeft zodat we geen problemen zouden krijgen en hij zei dat dat hetzelfde was had het nog op de pc opgezocht. Nu is de bebelac op en heb ik forte gehaald en nu blijkt die toch dikker te zijn, met als gevolg dat Justin weer problemen heeft met eten. Het is om gek van te worden, maar we blijven het nog even proberen en dan zien we wel weer hoe of wat.

Ons dochtertje had altijd moeilijke en zeer donkere ontlasting.
Als je twijfeld kan je huisarts, de ontlasting laten onderzoeken.
Zeer regelmatig switchen van voeding is niet goed. Laat je kind een weekje wennen. In Nederland gebruikten wij Omneo.

Succes

Spugen kan ook reflex zijn. Leg een paar dikke telefoonboeken onder de pootjes van het ledikant bij het hoofdeind. Zo komt de voeding minder snel omhoog.

Succes mama!

Wat je onder pootjes van het bedje legt aan het hoofdeind maar maar 1 telefoonboek dik zijn.

Groetekes, Sje