Zwart gat?

J heeft nu dus alweer bijna 6 weken oma op bezoek en nu ook d’r “stief opa” (mijn ma’s) Ze zijn er in totaal nog tot begin Juni. Wat ik me afvroeg is of een kleine ook in een zwart gat kan vallen als mijn ma en alle aandacht straks weg is? Ik bedoel ze gaan nu bijna elke dag wel op stap, ergens naartoe; zwembad, park, rondje lopen etc. Straks is dat dus allemaal niet meer zo. Hoe moet ik dat opvangen? Word dat een probleem? Of niet? Wat denken jullie? Ervaring mee? Ik vind het toch best wel moeilijk!

Ik zou er wel met haar over praten; dat oma en stiefopa er niet voor altijd zijn en straks weer weggaan. En dan een weekje voordat ze echt weggaan, er elke dag even over praten. “Over x nachtjes slapen, gaat oma weer naar huis.” Etc. Anders is het inderdaad waarschijnlijk heel erg wennen voor haar, denk ik.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ik ben het Mriek eens vertel het haar want het kan inderdaad wel weer even wat ontwenning geven. Gelukkig zijn ze op deze leeftijd ook erg flexibel maar een beetje voorbereiding kan nooit kwaad.

Groetjes,

Michèle

Ja ik vind het zelf heel moeilijk, ben er ook wel mee bekend dat ik het zelf vooral de eerste paar dagen heel moeilijk heb, daarna is het wel weg, maar je voor J is het natuurlijk nog ingrijpender, ze trekt bijna dagelijks met oma op! En ik zit toch het meeste tijd op mijn werk, ook als ze weg is zit ik weer op mijn werk, maar voor de kleine valt er dan toch wel een stuk vermaak weg! Vind het heel jammer. Denk ook wel eens jonge jonge, zit ik dan helemaal hier terwijl als ik in Nl zou zitten ze een hele familie om zich heen heeft (wij zijn erg hecht) brrr even een baaldag denk ik!

Willen jullie dan niet terug naar NL? Of kan het niet ipv met je man?

Liefs, Melanie

Dat word heel moeilijk, en dat vind ik de moeite niet, helemaal niet op dit moment. Er heerst niet echt een leuk politiek klimaat voor anders uitziende mensen. Verder zou ik dan voltijd moeten werken en mijn kleine naar de kinderopvang, terwijl ze nu gewoon lekker in d’r eigen huisje bij de nanny zit. Dr zitten twee kanten aan het verhaal, maar ik denk niet dat NL het word! dan neemt overigens niet weg dat ik vooral mijn zusjes en ouders wel mis hoor!