Zware woede aanval, pfffff!

Net aan het einde van mijn pauze (J is vanochtend naar school geweest) zegt J; ga je werken. Ik; Ja, J; mag ik TV kijken?, Ik; nee, maar een DVD uitkiezen mag wel (ze zag er vermoeid uit, dan kan ze even relaxen) Gaat mevrouw helemaal over de rooie, gillen, schreeuwen, tegen de bank trappen, woedend was ze. Dus 2 keer gewaarschuwd, toen naar d’r kamer, maar echt helemaal over de zeik he. Dus ik heb d’r lekker genegeerd en ben naar mijn werk gegaan, na 15 minuten bel ik mijn man (die vanmiddag thuis werkt) staat ze nog op de achtergrond te schreeuwen! Dat s toch niet normaal. Dus ik zeg; geef haar is aan de telefoon. Eens heel goed toegesproken, dat het echt te ver ging, en als ze ging ophouden met huilen papa als nog een DVD gaat aanzetten, maar zeker geen TV. Nu vraag ik me achteraf toch of ik het goed heb gedaan. Ik heb geen time-out gegeven want ik denk dat die stoel door de lucht was gegooid. Wat denken jullie? Tips?

In principe heb je wel een time-out gegeven want je hebt der naar der kamer gestuurd. En laat maar uitrazen indd.
Ik had zo alleen niet naar me werk vertrokken want ik denk dat dat er nu nog bij kwam. Jij stuurt der naar de kamer en dan ben je weg. Dat is voor een kind niet duidelijk. degene die straf geeft zorgt ook dat ze weer van der kamer mag en praat er nog even over. Zo doen wij dat althans

Maaruhh wat is het verschil tussen tv en dvd??

Liefs Michelle

Tja je hebt gelijk, maar ik bn wel gebonden aan werktijden, dus als het 1/2 uur duurt voor ze bijkomt, dan heb ik een probleem!

DVD kan ik sturen wat ze kijkt, TV niet, als DVD afgelopen is het afgelopen een TV is 24/7, Ze heeft er nog wel eens een handje van om naar een ander kanaal te schakelen en dat dan te gaan kijken (Ceebeebies is zoals kinder TV, andere kanalen kunnen nog wel eens geweldadig zijn) en helaas is mijn nanny niet van het kaliber dat ze dat meteen doorheeft.

Vond het erg moeilijk, ik denk misschien dat ik achteraf gewoon had moeten zeggen geen TV meer in de middag vandaag omdat ze zo deed, tja moeilijk ik weet het niet!

Ben het wel eens met Michelle … Na zo’n drift/woede bui is het ook fijn dat als papa of mama het kind op de gang heeft gezet, er aandacht is voor troost en een knuffel. Vindt dit zelf ook belangrijk en prettig want het is niet fijn weg gaan zo. Ja en een DVD is hier ook TV. Nog een 2e keer toe spreken lijkt me overbodig. Denk dat je haar boosheid meer versterkt hoe goed bedoeld ook.

Ja en wat is normaal ?? Eerlijk gezegd les ik hier wel vaker pittige woede aanvallen en laatst sprak ik een vriendin van me die vertelde dat haar dochtertje 2 weken lang in haar boosheid kon blijven zitten ???

Hier is het gemiddeld 15-30 minuten … eerst huilen, boos zijn, mokken en langzamerhand zakt het dan. J. is een gevoelig kindje dus ik denk als ze zich uit, dit ook echt zichtbaar en hoorbaar is?! Dan is ze dus echt pist off … laat haar maar razen, dat heeft ze ook nodig. En de een wat langer dan de ander. Zo lang ze maar niet gaan slaan, schoppen en dat soort dingen …

Voelt ze niet al een beetje de spanning van het naar NL te verhuizen en alles wat er bij komt kijken? Ze is nog maar 3 jaar en 8 maand, dus voor haar zal dit een enorme impact hebben. En jullie zullen vast al met wat kleine dingetjes bezig zijn om te regelen? Dus misschien heeft ze daar last van?

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

Ik ben het eens met dat ik ook zo niet weg was gegaan maargoed als je moet werken, moet je werken. dat is wel weer zo’n lastig iets op zo’n moment. kan je moeilijk gaan wachten tot zij onderhand is klaar is met haar buien. dat je zei van; als je nu nog lief doet kun je nog dvd kijken…tja zo ben ik ook wel. want daarmee geef je haar niet haar zin omdat zin dat ze tv gaat kijken maar gaat het zoals jij het wilde; alleen dvd kijken.
dan kan ze TOCH iets kijken en misschien dat ze dan toch uit haar bui zou komen. tja… moeilijk idd!