Zware dag

hoi meiden,

vandaag is het een zware dag voor ons!
We hebben een hondje van 5 jaar en heeft al 4x naar lieke’s gezicht gebeten!
En gewoon uit het niets. Lieke mag ze niet eens aankijken en hapt meteen.
Gelukkig nog niet met grote verwondingen!
Na een maand te hebben zitten dubben van wat gaan we doen, toch besloten om een goed adresje voor hem te zoeken. Hij kan gewoon niet met kids overweg!
Verder een ontzettende lieve hond!
We hebben nog een gedragsteapeut ingeschakeld maar het is een dominante hond, en zijn gedrag is moeilijk te veranderen. Hij is de baas en accepteerd lieke niet.
Dit pas sinds ze loopt trouwens.

Nou afgelopen dinsdag had een oom van mij een gezin gevonden die een hondje zoeken. (de zwager van mijn oom) en die komen hem vannavond ophalen!
Pffffff we zien er zo tegen op, maar het kan niet anders! En ik wil geen grote ongelukken hier!
Wat zal deze avond zwaar vallen en wat zullen we hem gaan missen!
Hij komt goed terrecht dat weet ik zeker en gaat daar goed verwend worden !
Maar toch…

moest ff mijn verhaal kwijt.

groetjes GYtha

Oh lieve schat wat een zware beslissing, maar wel een logische beslissing. Hoe groter Lieke wordt, hoe meer het hondje Lieke als een bedreiging gaat zien. Toen Lieke nog kroop was ze waarschijnlijk kleiner dan jullie hond dus vormde ze geen “bedreiging”. Ze is natuurlijk geen bedreiging, maar honden zien dat zo.

En nu ze loopt heeft dat de zaak natuurlijk veranderd. Grote kans dat dat happen alleen maar door zou gaan met gevolgen die je eigenlijk niet wilt weten.

Hele zware beslissing, maar meissie, voel je niet schuldig want gezien het welzijn en de veiligheid van Lieke is het wel het beste wat je kunt doen. Hopen dat het nieuwe gezin waar hij komt een fijne plek is.

Alle liefs en sterkte vanavond en in de periode daarna. Ik kom lekker op je schouder zitten om je te steunen.

Groetekes, Sje

hoi hoi

Ik leef met je mee hoor!!! Wij hebben het ook gehad met onze kat alles ging goed tot julia ging lopen toen viel ze julia dus regelmatig aan dus hebben we haar weg moeten doen. En dus ook steeds uit het niets zat julia ergens te spelen gaf die kat haar ineens een haal grrrrr…

Wat bij mij heel erg hielp was dat we onze kat konden herplaatsen bij iemand anders en ik met de gene waar ze naartoe is gegaan de afspraak heb gemaakt dat ik na een week of 3 zou bellen hoe het ging daar, dat heeft bij mij wat rust gebracht. Het idee dat je huisdier goed terecht komt en je kind weer veilig is…

sterkte vanaaf…

Oef das heftig.

Wij hebben ook een hond waar we extra aandacht aan moeten schenken met de komst van Robin. Ben benieuwd hoe dat gaat.

Succes vandaag in ieder geval. Ik voel met je mee.

Groetjes Jessica.

Hoe is het gegaan Gytha?

Groetekes, Sje

oef meis dat is moeilijk zeg, ik hoop dat je bij de gedachte dat je hondje het goed gaat krijgen rust kunt vinden en misschien kan je hem zo af en toe bezoeken.

Liefs en dikke kus brenda en charissa

pffffff nou ze is opgehaald.
was erg zwaar nog een laatste knuffel en ze ging gewillig mee.
Ze voelde zich erg op haar gemak meteen, dat konden we aan haar zien.
Ze zijn erg erg goed voor dat weet ik zeker en dat geeft dan weer troost.
Als we naar mijn oom gaan bellen we hun en komen hun ook even met jessy!
We hebben ontzettend gehuild gelukkig kwam mijn zus even voor afleiding en nu gaat het weer.
We weten waarom we het gedaan hebben! Het ging echt neit meer.
Maar het is nu meteen zo stil in huis! En leeg haar mandje is weg bah!
Lieke zal morgen ook wel vragen. die zegt smorgen’s als ze beneden komt altij hoi essy! Daar zie ik tegen op.
Maar ook wel fijn dat ze nu lekker rond kan lopen zonder dat ze uit moet kijken voor de hond! Hopelijk krijgt jessy het ook naar haar zin!
Maar aan de stilte moeten we nog erg wennen!!!

Sje fijn dat je op mijn schoeder zat en de rest ook bedankt voor lieve berichtjes!

groetjes Gytha

hey,Gytha,

Ik lees het net vind echt een zware beslissing voor je meid maar begrijp het ook wel, onze hond hebben we vorig jaar ook weeg gedaan om verchillende redenen .

hij is nu op een fijne plek jou hond denk daar maar aan

knuffel en veel leifs angelique

Hoi Gytha,

Wat een moeilijke maar ook moedige beslissing! Het is wel het beste voor Lieke, maar absoluut erg verdrietig om je hondje weg te moeten geven…Gelukkig hebben jullie een goed adresje gevonden, waardoor je contact kunt blijven houden en waar ie het ook goed heeft. Top dat jullie dat zo gedaan hebben! Wij hebben zelf 2 honden en die gaan nu nog heel lief met Quinty om. Hopelijk blijft het zo, want anders zouden we dezelfde keuze moeten maken
Sterkte!

Dapper en top dat jullie tot dit besluit zijn gekomen. Zelfs als een hond niet zo reageerd, vind ik het toch altijd oppassen. Een eerdere hond die we hadden was niet zo`n Jessinfan, maar god zij dank ontweek hij Jessin gewoon, dit had ook heel anders kunnen zijn. Maar dan nog hield ik dit strak in de gaten. Inmiddels is deze hond er niet meer ( omgekomen bij een ongeluk ). We hebben er nu nog 2 en dat gaat goed, laten veel met zich doen en ondanks dat, ben ik er alsnog alert op.

Een moeilijke beslissing en ik kan me dit rotte gevoel wel voorstellen, maar het is uiteindelijk de juiste beslissing, hoe rot misschien dan ook.

Sterkte

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

O meid toch.5 jaar is toch al lang hoor. Gelukkig heeft hij een goed plek waar hij zich op het gemak gaat voelen en verwend gaat worden!Fijn dat Lieke nu ook rustig kan rondlopen zonder het risico te lopen dat ze gebeten wordt. Kan me voorstellen dat je de hond mist.Ik wil je veel sterkte wensen meid. Groetjes chantal

Chantal

we weten ook dat we een goede keuze gemaakt hebben!
Veiligheid staat bij ons bovenaan!
Maar wat een rot keuzes moet je in je leven maken.
Hier was het voor jessy ook niet fijn meer werd de hele dag gecorrigeerd!
Nu kan hij daar fijn rondlopen!
Het valt echt nog erg tegen hoor! vanmorgen toen ik beneden kwam geen jessy die naar je toe komt!
Lieke zei vanmorgen essy weg! maar volgens mij heeft ze er verder nog geen last van gelukkig!
Nu ook nu lieke ligt te slapen, kwam jessy altijd even kroelen en dat mis je hoor!

Maar ja hoop dat we het snel een plaatsje kunnen geven!

bedankt voor jullie reactie’s fijn om ook van andere te horen dat je een goede keuze hebt gemaakt!

groetjes gytha

Hoi,

He vervelend hoor. Z’n hond hoort toch bij je gezin. Het is een deel van je. kan me voorstellen dat je het dan even moeilijk hebt. Maar bijten is not done.
Heel veel sterkte.

groetjes

lon106

Een hond hoort inderdaad helemaal bij het gezin. Tot nu toe gaat het goed tussen Anna en Boef, gelukkig! Ik hoop maar dat het goed blijft gaan. We houden in ieder geval de regel dat Anna NOOIT alleen met Boef mag zijn!

Daarom houden we voorlopig de box in de kamer. Dan kan Anna even in de box als we even naar boven moeten of even naar de wc.

Veel sterkte voor jullie, want hoe je het wendt of keert, het blijft wel moeilijk! Dan Lieke maar een keertje extra knuffelen, dat geeft je moiischien wat troost. Als ik een beetje verdrietig ben of een beetje neerslachtig, hoef ik Anna maar even te knuffelen en ik kan er weer helemaal tegenaan!!