Zware bevalling

zware bevalling gehad maar een dag om nooit meer te vergeten!

hoi, mijn bevalling was een zwaare en moeilijke bevalling, ik was een week en 4 dagen over tijd en als ik niet voor het weekend zou bevallen dan kreeg ik dinsdag een inleiding (ik was die afgelopen woensdag al gestript maar dat hielp niet echt,vrijdags zat ik te huilen om helemaal niks en ik heb zelf een sigaret gerookt (wat ik echt smerig vond)  die avond gewoon lekker rustig aan gedaan en er was verder niks aan de hand.. ik maakte me wel zorgen om het inleiden als ik niet in het weekend zou bevallen.. maar uit eindelijk lekker een douch genomen en lekker na bed gegaan..

zaterdags de hele dag lekker bij me oudes geweest en om 16.00uur uur na huis gegaan nog nergens geen last van.. om 18.00uur begonnen de weeen opeens, eerst waren ze nog goed op te vangen en heb gelijk me moeder gebeld dat het aan de gang was... om 19.00uur waren de weeen al zo hevig dat ik ze bijna niet meer uit kon houden, ze kwamen toen al om de 6 minuten om 21.00uur kwam de weeen echt om de 2 a 3 minuten en rond 22.00uur hebben we de verloskundige gebeld zij kwam rond 22.30uur ze keek hoeveel centimeter ontsluiting ik had en dat was maar 1 centimeter dus ik mocht nog niet an het ziekenhuis (want ik zou gewoon in het ziekenhuis bevallen) ik mocht haar weer bellen als de weeen nog flinker waren en echt niet uit te houden waren dus ik echt wachten totdat ik het ech niet meer hielt.. nog geen half uurtje later kreeg ik pers drang, ik kreeg een wee en tegelijkertijd was ik al aan het drukken van de drang.. mijn moeder had toen de verloskundige gelijk weer gebeld toen zij er weer was bleek ik pas 3centimeter te hebben en te veel pijn en te veel pers drang dat ze mij dorverwees na het zieknhuis voor pijnstilling.. om 02.30ging ik met weeen en al de auto in en op na het ziekenhuis, eenmaal in het ziekenhuis moest ik op bed gaan liggen en moest ik zo de weeen en zo opvangen, ik kreeg een spuit die moest helpen de pijn te verzachten maar dat hielp helemaal niet, tot 06.00uur heb ik met de pijn en persdrang op bed gelegen en ten besloten ze maar een ruggenprik te geven (ik had tot 06.00uur 5centimeter ontsluiting dus het schoot nie echt op..) ook bleek dat mijn zoontje in het vruchtwater gepoept had, ik kreeg een infuus waar ze 2 zakken met vrucht water aan gemaakt hadden zodat hij nog wel kon blijven zitten en op een natuurlijke manier ter wereld kon komen.. de arts die mij de ruggenprik deed zetten was heel shagarijnig hij zij heel bot dat ik mij moest ontspannen ik vroeg of hij heel even wou wachten totdat de wee weg was zodat ik mijn rug kon ontspannen hij drukte op mijn schouders en zij rug na beneden en ontspannen, ik schreeuwde van de pijn dat ik dat niet kon dat hij moest wachten en hij drukte zo die naald erin ik was echt boos maar van de pijn heb ik me stil gehouden, toen die ruggenprik eenmaal erin zat vond ik het wel goed, ik was helemaal op ik had geen energy meer.. ik moest afwachten of de ruggenprik de ontsluiting maakte en als dat zo zou zijn dan hoefte ik alleen maar te wachten totdat ik mocht gaan persen, eerst hoorde ik ze nog zeggen bel de O.K. maar om een keizersnee klaar te zetten maar die was gelukkig niet meer nodig iets over 07.00uur kreeg ik te horen dat ik mocht beginnen met persen want ik had uiteindelijk 10cm ontsluiting! toen ik eenmaal aan het persen was heeft het ook maar 13 min geduurt en toen was mijn zoon er! ik heb er wel ontstoken hechtingen aan over gehouden en moest dus 3x daags in badedad, ook heb ik een kuur gekregen voor de blaasontstekeing, en ik had te veel bloed verloren dus moest aan het foliumzuur en staal tabletten

maar mijn zoontje woog 8pond, was 52cm lang en kern gezond!

het was een dag om nooit meer te vergeten maar wel de moeite waard en als je ziet wat je er aan over houd dan zou je het zo weer over nieuw doen!

Ik heb drie kinderen en drie verschillende bevallingen gehad , de eerste werd ik ingeleid omdat ik gebroken vliezen had en geen weeén van de eerste wee tot hij ( ja een zoon ) er was heeft anderhalf uur geduurd hij woog 2700 gram en kerngezond, bij de tweede begonnen de weeén spontaan het heeft intotaal 31 uur geduurd voor ze er was (een meisje dus ) ze woog 2980 gram , bij de derde heeft het vanaf dat m'n vliezen braken vijf weken geduurd me vliezen waren gebroken met 28 weken zwangerschap en met 31 weken en vijf dagen is ze (weer een meisje hihi) geboren na 12 uur weeén en 50 minuten persen ze woog 1560 gram maar ook zei kerngezond

dus zo zie je elke bevalling is anders .

Groetjes Alexandra

ik vond het ook een hele klus om mijn kindje op de wereld te zetten en ik denk ook stiekum weleens dat degene die zeggen dat het wel meeviel niet de waarheid zeggen. Maar misschien is het voor de ene vrouw inderdaad pijnlijker dan voor de ander dat komen we nooit te weten. Ik vind het mooi hoe je je verhaal eindigt met de zin van als je ziet wat je ervoor terugkrijgt zou ik het zo weer doen. zo denk ik er ook over al hoop ik toch wel dat de eerste de weg heeft vrijgemaakt voor een eventule tweede kindje. Groetjes van Miranda.