Zwangerschapsverlof

Hoi allemaal,

Een vraagje betreft zwangerschapsverlof:

4 weken voor de bevalling gaat mijn verlof in. dus 12 weken na de bevalling. Als ik nu 2 weken later beval, krijg ik er dan 2 weken erbij of hou ik dan 10 weken?
Wie weet het antwoord??

Alvast bedankt,

Jessica

je houd gewoon 12 weken ik was 2 weken over tijd en hield gewoon de 10 weken die ik zou ktijgen…

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Lilypie Fifth Birthday tickers

Na de bevalling heb je in ieder geval recht op minstens 10 weken bevallingsverlof.

Als je eerder bevalt dan de uitgerekende datum heb je ‘pech’ en blijft de einddatum van je verlof hetzelfde. Alle dagen die je ná je uitgerekende datum bevalt, krijg je erbij aan het eind van je verlof.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Yep is zo als de andere dames zeggen. Fine zwangerschapsverlof.

Gr patries
Mama van Luna (26-2-2005) en Mees
(24-4-2009).

Uhhhhm ik was 2 weken over de datum bevallen en hield alsnog de 12 weken NA de bevalling waar ik voor gekozen had. Wellicht dat dit verschilt per cao/bedrijf. Ik heb dus 2 weken kado gekregen uiteindelijk
Maar uhhhhmmmmm weten jullie nu al wat jullie gaan krijgen ? Je hoeft het niet verklappen natuurlijk Maar nieuwschierig ben ik lekker wel.
Groetjes

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ik had pech zeg maar ik beviel een week te vroeg dus ik moest op afgesproken datum weer aan de bak. Had ik een week te laat bevallen had ik een weer extra gekregen zeg maar.

Ah Asje ben jij erg zeg

Groetjes,

Michèle

Hahaha ja ik ben heel erg, maar ik ken Jesssica dan ook. Ennnuuuuhm proberen mag

Ha ha ha oke dus het was een ‘prive’ onderonsje

Groetjes,

Michèle

whahaha nou, voor privé-onderonsjes kan ik maar beter niet op een openbaar forum posten .

Als je “te vroeg” bevalt ( lees eerder dan uitgerekend) dan mag dit niet van je verlof afgaan hoor. Ik was ook met ruim 37 weken bevallen en kreeg deze weken gewoon extra na de geboorte. Dit is door mijn werkgever helemaal uitgezocht en dat hoort zo.

groetjes!

Lilypie
Lilypie

@Linette: ik weet niet beter dan dat je alleen de dagen die je ‘te laat’ bevalt erbij krijgt en dat de einddatum van je verlof hetzelfde blijft als je ‘te vroeg’ bevalt. Misschien heeft dat met CAO te maken ofzo?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Nou, dat weet ik eigenlijk niet… ik dacht toen natuurlijk alleen maar “das mooi!” .
Maar ga dat idd eens uitzoeken, want wie weet ben ik nu weer “vroeg”. Misschien idd CAO. Ik laat het nog even aan jullie weten!

Lilypie
Lilypie

Doe dat! Voor je het weet is het ook op jou van toepassing weer…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker